Dvouválec je dvouválec. Asi to bez vibrátoru nevydržím :D
První dojmy - kostitřas
Recenze
Potřebovala jsem motorku pro sportovnější jízdu, neboť Fazer se na okruzích dost trápil. A já se taky trápila na něm- takže jsem začala pokukovat po něčem jiném. Po zkušenosti s řadovým čtyřválcem jsem došla k závěru, že to není to pravé ořechové. Prostě mi tam chybí jakýsi ten "hravý" prvek v motoru. Čtyřválcům chybí ten správný drive, jsou prostě uhlazené. Takže jízda je sice plynulá a živá, ale poněkud nudná. Takže přesedlání na 2V bylo jasnou volbou. A požadavek na motorku s plnou sportovní výbavou a abych se vešla rozpočtu- to mi Aprilie splnila.
Je to R verze, takže má plně nastavitelný podvozek Ohlins, tlumič řízení, OZ kola, ukazatel zařazené rychlosti, hydraulickou spojku a další vychytávky. Hned jsem k ní přikoupila lamináty a namontovali jsme padací protektory od Rutana (na které nedám dopustit). Obula jsem nové gumy Dunlop Sportsmart a motorka je "ready to ride".
Dojmy z jízdy:
Údajně má 130 koní, na brzdě jsme ji ještě nezkoušeli. Ale koníci krásně řehtají a tahají dopředu. Dvouválcový motor není žádná sekačka na trávu, takže si dávám pozor na plynulost jízdy- hlavně na okruhu- žádné rychlé podřazování, tahání za plný plyn ve větších náklonech, na vodě apod. Myslím, že motorka vyžaduje od jezdce, aby při jízdě více uvažoval, správně řadil a dělal vše "s citem".
Motor: zátah a jeho jakási jeho "surovost" mi vyhovuje. Užívám si to. Vyhovuje mi brzdná síla motoru při podřazování a nástup síly při výjezdech. Samozřejmě na delších rovinkách vidím, jak mají čtyřválce navrch. Je to určitý handicap dvouválců, že rovinky tak rychle neakcelerujou. Zkusíme si ještě pohrát s velikostí rozety a pastorku, možná to trochu pomůže.
Podvozek: Plně nastavitelný Ohlins plní svoji práci na jedničku. Veškeré chyby podvozku se dají odladit ke spokojenosti jezdce. V podstatě jezdím vzadu tovární nastavení, vepředu přitvrzené tlumiče i odskok. Podovzek této motorky je ale skutečně "na svá léta výroby" nadčasový.
Posez:
Brutalita- kdo má rád praktiky typu "Sado-maso", tak doporučuji. Při ježdení na cestách po 30 km začne slušne bolet v zádech a taky je potřeba párkár protáhnout nohy :) No a více, než 100 km bez zastavení bych si netroufla...Na okruhu je však posez naprosto vyhovující a pohodlný...umožňuje krásně vysedat, přikrčit se atd...Navíc tam člověk pořád tahá za plyn, takže není nalepený na rukách na předek a nebolí ho záda. Doporučuji přepákování a trochu zvýšit stupačky, abyste si je nebrousili :)
Výška sedla. Má 820 mm, takže nedosáhnu úplně patou nazem, ačkoliv nejsem žádný prcek a mám 170 cm. Ale manévrovat s motorkou se docela dá i tak :)
Sezóna 2011
6/2011
Absolvovaný okruh Brno, kde jsme se s motkou seznamovaly.
Na okruhu v Mostě v Červnu už jsme si to užily na plné obrátky. RSV je kuuurrrňááá fakt zážitek :D Jede jako střela :D Čas 2:06 a totální úsměv na rtu. Jdeme trénovat dál! Ještě máme rezervy! Most se mi zatím líbí ze všech okruhů nejvíc. Technická jízda mi vyhovuje zřejmě lépe.
Slovakiaring: Safra tenhle okruh je kombinace housenkové dráhy s centrifugou dohromady. Doporučuji kinedril před jízdou. V 8 hod. endurance jsem zajela za 2:41, bohužel také přišel pád po přepálení zatáčky a najetí na obrubník.
Brno 8/2011: Tady už se s motorkou pomalu sžíváme dohromady a začíná nám to jít. Časy jdou dolů od 2:40 přes 2:37 dokonce na 2:34. Je třeba ještě zabrat v technice jízdy a najíždění zatáček- pořád jezdím každou jinak :)
Sezóna 2012
Tak motorka dostala nový chladič (děkuji Milkovi za výměnu) a nový zadní laminát. Taky máme rychlopal a přepákování ARP. Obuly jsme nové gumy Bridgestone R-10.
Brno 5/2012: ustalujeme časy, začínáme jezdit plynuleji a stabilněji. Nejlepší čas
2:33, což na 130 koňový dvouválec není vůbec špatné.Konal se taky první závod v sezóně, kde jsme sice nevyhrály, ale pěkně jsme se držely zhruba v polovině pole. Myslím, že závody jsou výtečná zkušenost a posouvají jezdce o hodně dopředu. Na rovinkách nám to bohužel nakoňované čtyřválce nandávají, ale na brzdách a v zatáčkách nám zase překáží :D Klasika...Obutí R-10 můžu vřele doporučit, mají úžasný grip a drží jak lepidla. Motorka se s nimi krásně sklápí dovnitř zatáčky...mmm
Most 5/2012: Zatím nejlepší poježdění a úžasné zážitky s touto motorkou. Nahodili jsme nové přepákování od ARp, obrácené řazení a velice to pomohlo. Řadí se mi mnohem rychleji a pohodlněji a už nemusím na poslední chvíli hledat, kde mám řadičku :D časy 1:57
Hungaroring 6/ 2012: Neuvěřitelně funky okruh, velice technický, ještě užší než Most a navíc žádné dlouhé kačírky. Jedeš a najednou vracák a 20 m za ním je zeď :) Žádné dlouhé rovinky, prakticky samá zatáčka a samý vracák. Zjišťuju, že můj plyn nestačí- je zbytečně dlouhý, takže napříště musíme namontovat rychloplyn. Čas napoprvé 2:13 a safra nešel dolů.
Brno 7/2012: Namontovaný rychlopal zase pomohl stáhnout čas. Poslední letošní Brno tedy s časem 2:29 a máme za sebou taky prvního pořádného highsidera. To teda bylo ródeo...
krásná epizoda...
10bodu
Parádní mazel
Ahoj. Super, fandím holčinám na okruzích.. Držím palce!