Úplně první model všemi dobře známého dvoumístného pionýra, se spoustou odlišností od pozdějších typů. V původním dochovalém stavu.
Recenze
Pionýr po nenáročné renovaci, v podstatě se jednalo o vyčištění, vyleštění, rozhýbání spoustu let stojícího stroje. původní: většina dílů, lak, linkování, výfuk, sedačka, bovdeny opletené látkou, chromové díly. Nové jsou: gumové díly, koleno výfuku, pouzdra předních vidlic, nátěr vnitřku nádrže. Lehké opravy laku.
Odlišnosti od novějších modelů: přední blatník, brzdy se skrytými klíči, zámek na krytu filtru a schránky s nářadím, stojánek, zadní světlo, zapalování, karburátor (shodný jako Stadion S22), bakelitová zapalovací cívka, tlumivka pod maskou, šroubovací víčko nádrže, výfuk uchycený pomocí objímky, pant sedačky bez pojistky, uchycení krytu řetězu, zadní plech bez nápisu Jawa 05, kruhový otvor na ovládání benzínového kohoutku.
Líbil se mi hned jak jsem ho poprvé uviděl na aukci, věděl jsem že to bude krasavec.
Tak to je nádhera, hodně ceněný kus.
Jawa 05 moc pěkný stroj tak ať slouží a 10b
Troufám si říct, že tohle je snad nejkrásnější 05ka, kterou jsem kdy viděl opravdu nevídanej stav.. Jasných 10b. tichá závist..
Tak jsem tady .
Opravdu nádherný kousek... Chci se tě zeptat, zda by si neměl zájem o umístění tohoto pionýra do databáze historicky věrohodných strojů na mém webu: http://www.jawa-50....enovace-pionyry.html zájem mám o co nejvíc fotek s popisem, rokem výroby a výrobním číslem. Záleží ale na tobě .
Díky pánové za komentáře.