renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mišák-HK
Vloženo 4.5.2011
Aktualizováno 8.12.2018
Zobrazeno 5 553x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


ER-5 Twister r. 1999 zakoupena 5/2010. Lehká, výborná ovladatelnost, odpustí spoustu začátečnických chyb, jednoduchá, snadná údržba, dostatečně silná v jednom a rekreačně cestovní rychlost ve dvou. Doporučuji všem co začínají na A21.

Více fotografii

První dojmy - Po zkušenostech s fichtly a podobnýma strojema, jsem měl pocit že mi to urve ruce :D - po roce ježdění už byla slabá :)

Recenze

Úvodem
Moje první a nezapomenutelná zkušenost na klasice ER-5.

Video z 11.6.2012


Dílna - Servis

Léto 2010
- Nové pneu Dunlop GT501 - Velká spokojenost. Na suchu, ale i na vodě velmi dobrý.

Podzim 2010
- Po elegantním skluzu na štěrku 35 km/h - srovnání brzdového pedálu, výměna sklíčka PP blinkru. Je to zázrak, že se nic víc Kawince nestalo ani do ničeho nebouchla, jen přistála jak labuť na vodě. Zůstal jen odřený padák řidítek.

- Únavou materiálu prasklé otevírací plynové lanko - výměna obou plynových lanek (originál Kawasaki).

Jaro - 2011
- Běžná údržba - Olej, brzdovka, filtry, svíčky, komplet řetězovka, celková kontrola, seřízení a promazání lanek spojky, plynových a lanka sytiče.
Materiál:
1 x Řetězová sada DID X-ring KAWASAKI ER-5 = 2009,- Kč
2 x Svíčka NGK: DR9EA = 188,- Kč
1 x Olejový filtr HF303 pro KAWASAKI ER-5 = 192,- Kč
1 x Vzduchový filtr HFA2502 pro KAWASAKI ER-5 = 401,- Kč
1 x MOTUL 5100 Ester - 10W40 - 4 Litry = 900,- Kč

Květen - 2011
5.5.2011 - Během dneška nebo zítřka budu montovat laďák IXIL co mi pomohl sehnat EAB. Podrobněji popíšu po montáži. Těšte se na fotečky a doufám, že se mi sem podaří dát i video. Ke zvýšení bezpečnosti přibudou i tříbodové trubkové padáky Fehling v chromu.(foto aktualizováno:)

6.5.2011 - Provedena montáž padáků Fehling . Montáž trvala v jednom cca hodinu. Padáky mašině sluší a opticky jí zmohutnily. Ale hlavní je účel a to že tam už konečně pro klid duše jsou.

7.5.2011 - Provedena montáž laďáku IXIL !! Díky zkušenostem. které mi EAB ochotně předal, proběhla montáž hladce. Jen nás potrápilo přišroubování objímky koncovky, kde je potřeba více šikovnosti a taky síly. No ve dvou jsme to zvládly za cca hodinu. Poté následovala kontrola sestavení a zúhlování koncovky a dotažení všech šroubů. Umytí koncovky a samozřejmě vyjmutí DBkilleru z koncovky.
- A bylo to tady, začal jsem se chvět napětím a rozechvělým palcem stiskl startér. Zvuk startu, hutný bafnutí mě úplně odrovnalo. Hluboce bublavý zvuk na volnoběh no nádhera. Po zahřátí motoru následovalo chycení za heft, ten pocit prostě nedovedu popsat, šťastnej jak malej kluk o vánocích. Prostě supr zvuk - NÁŘEZ.
- Design to je to z čeho jsem měl zbytečnou obavu. ER-5tce tahle koncovka fakt SLUŠÍ. Koukněte na fotky.
- Při jízdě chodci neskáčou bezhlavě do cesty, cyklisti nekříží stopu (dávaj si sakra majzla) a plechovkáři o mě vědí daleko dřív a někteří reagují uhnutím ke straně, čímž mi dávájí jasný signál, že o mě ví:)
- Rok jsem váhal jestli se vyplatí kupovat laďák pro ER-5 a dnes můžu všem říct laďák se vyplatí. Jasně stojí to nějaký kačky, ale stojí to zato.
- Jinak technicky, konkrétně u tohoto modelu, krouťák kterej je normálně kolem 3500 ot se posunul dolů tak na 3000 ot. (neměřeno, jen můj odhad, ale rozhodně znatelné to je).
- Přidal jsem dvě fotky jen tak nahned, ale vyrobím jich víc a kvalitnější.

23.5.2011 - Přidány další slíbené fotky, nejsem fotoprofík ani nemám žádný zázračný foťák, ale snad se budou líbit.

Září - 2011
Týdení pobyt v Rakouských Alpách, kromě jednoho dne bylo počasí super, takže se jezdilo cca 300km denně. Byl jsem i 2x na GrossGlockneru. Prostě paráda.

Duben - 2012
-Autorizovaný SERVIS KAWASAKI-
-kompletní revize
-čištění vzduchového a palivového systému
-seřízení ventilů
-synchronizace karburátorů
-výměna svíček a svíčkových kabelů
-výměna předních brzdných destiček BREMBO (sport-touring) (800,-)
-výměna: motorový olej, chladící kapalina, brzdová kapalina
celkem: 5000,- Kč

Červenec - 2012
Tak, s Kawinkaou jsem se strašně nerad rozloučil, dělá teď radost novému majiteli. Opravdu mě přirostla k srdci, tak i nějaká ta slzička ukápla. Chci něco většího a dvě motorky najednou si opravdu dovolit nemůžu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Saapo
Saapo napsal 21.06.23 v 22:09 10b.

Ahoj prosím tě jak si rovnal ten brzdový pedál. Taky se mi teď povedlo ho ohnout. Napadlo mě vzít truhlářskou svěrku a dvě prkýnka. No a na hulváta jí zase zpátky přitáhnout k rámu. Dík za odpověď

donyFZ8
donyFZ8 napsal 09.10.13 v 22:11 10b.

ta je dobrá a pěkná barva super stav

Mišák-HK
Mišák-HK napsal 03.07.12 v 13:54

Díky všem za skvělé komentáře

SkancakB6
SkancakB6 napsal 27.06.12 v 11:11

Dobře napsané,je tam vidět ta láskyplná péče 10b

SkancakB6
SkancakB6 napsal 27.06.12 v 11:11

Dobře napsané,je tam vidět ta láskyplná péče 10b

Více komentářů



TOPlist