renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník GepardGS
Vloženo 30.4.2011
Aktualizováno 21.8.2012
Zobrazeno 3 804x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mám jí rok a nijak si nestěžuju (teda občas, sem tam, když něco řeším, ale za to si taky kolikrát můžu sám).

Více fotografii

Recenze

Tak konečně můžu jezdit. Už jistě vím, že jsem vybral dobře a že původně zamýšlená Cagiva River by mi moc neseděla, hlavně výškou a váhou. Géeso je akorát na mě :)

A co bych o ní napsal?

Mno, tak tedy popořadě, nejdříve vzhled. GS je taková vzhledově nekomplikovaná motorka, která rozhodně neurazí. Má poněkud výraznější rám v porovnání třeba s CB 500 anebo ER5, takže ji jistě každej od kolegyň rozezná. Někomu se líbit nemusí, mně osobně to určitě nevadí a docela se mi to i líbí. Zajímavá je nádrž, jelikož z boku má dost výrazný výřez na nohy, kam mi kolena zapadnou úplně skvěle. Zepředu dominuje velké čelní světlo, které mimochodem svítí o mnoho líp než dvě na mojí Felicii :) Po obou stranách vedle něho doslova trčí blinkry na až moooc dlouhých ramenech. To pak ta motorka zepředu trochu vypadá jak zmoklej jednookej brouk, moc se mi to nelíbí. Vzadu naopak blinkry vypadají celkem normálně, přičemž je doplňuje velké zadní světlo trochu připomínající mlhovky ze Škody 120. No co, tehdy se to tak dělalo a aspoň je to světlo vidět. Přístrojová deska? No to jsou hlavně dva budíky, správně postaru je nalevo rychloměr a vpravo otáčkoměr. Kdykoli jsem seděl v/na něčem, co je mělo opačně, jak je teď v módě, přišlo mi to divný. Pak jsou tu dva páry kontrolek, jen to nejnutnější - neutrál, mazání, blinkry a dálkovky. Nic víc neni potřeba, ač někdo namítne, že by chtěl kontrolku dobíjení, zvlášť kontrlku na každej blinkr, a tak dál. Můj názor je, že na to moje ježdění to stačí. Vedle levé rukojeti je pak ovládání sytiče, což asi v době vzniku majitelé Jawy považovali za prvek mimozemský, jak jsem nedávno v autoškole zjistil. Pravá rukojeť pochopitelně ovládá plyn a u ní je nádržka na brzdovku přední brzdy. Přecházíme tedy na techniku...
GS má vzduchem chlazený řadový dvouválec o objemu necelých půl litru, konkrétně 487 cc. Výkon tomu odpovídá a 33kW je srovnatelných se stroji podobné kategorie, i když ve srovnání s asi nejčastějšími konkurenty CB 500 a ER5 je papírově slabší (CB 42kW, ER5 37kW). Těžko říct, jestli je zejména mezi GS a ER nějakej znatelnej rozdíl, to asi záleží konkrétně na pilotovi. To, že je vzduchem chlazená pak znamená, že v pražské koloně nemusím nervózně sledovat, jak jde nahoru ručička teploty vody a čekat každou chvíli roztočení ventilátoru. Vždycky sem stál za vodním chlazením, ale u motorky mi jeho absence zatim jako nevýhoda nepřišla.
Převodovka je šestistupňová. Brzdy jsou obě kotoučové a pokud jsou v řádném provozním stavu tak jistě brzdí dostatečně dobře. Píšu to proto, že zadní kotouč je již dost jetý a brzdí tak méně než buben na ER5. Přední brzda se mi zdá účinná dost. Celkově je to motorka navýsost jednoduchá, ale jak se říká, co na ní neni, to se na ní nepokazí.

A jak se s ní jede?
Pokud má motorka "up to date" baterku řádně nabitou, naskočí na první zmáčknutí startéru. Zahřeje se během pár minut a po kratší jízdě je schopná i po hodině, možná i dvou nastartovat bez sytiče. Spojka i řadící páka se ovládají lehce, bez problému. Jen jde o to si zvyknout na provedení řadičky, jelikož je trošku moc blízko stupačce a navíc je "obrácená" oproti ERce, CBčku, Banditu a dalším...Opět se zde ukazuje že v jednoduchosti je nejen krása, ale i funkčnost a spolehlivost, protože se zde nenachází žádný system přepákování, hřídel řadičky jde rovnou do skříně. Posaz je taky v pohodě, hlavně pro osoby do 1,8 m, kam se hrdě řadím i já :)
Jakmile je zahřátá, krásně jde za plynem a do 140 kph krásně zrychluje. Tak do 160 kph se ještě po dálnici dá jet, musí ale být krytá stromy, protože jinak s vámi slušně mává boční vítr. Překvapivě mi vadí o mnoho víc než vítr čelní, ten jsem nějak schopnej ignorovat. Myslel jsem ještě před koupí na štítek, ale tak rychle stejně normálně nejedu a navíc to opravdu není hezký. Jak už jsem napsal, ve tmě se člověk může spolehnout na kvalitní světlo, hlavně dálkovka dělá divy. Na to opravdu z felicie nejsem zvyklej...Motor má pro mně líbivej zvuk a´la šicí stroj doplněnej vrtanym vejfukem, což ovšem byl již počin předchozího majitele. Zvukově to neni špatný, ale je to slušná prasárna. Spotřebově se pohybuju okolo pěti litrů, ale nijak to nehrotím. prostě když musím, tak benzín beru. Ani mi nevadí, že nemám palivoměr, aspoň nesleduju, jak ta pitomá ručička pořád klesá dolu.

Celkově se dá teda říct, že jsem spokojenej, sem tam něco zazlobí, ale vždycky drobnost, jak jsem napsal do kolonky závad. Doufám, že nám to spolu ještě vydrží.

P.S.: Napadá mě, že se spousta lidí čertila nad servisnim intervalem 6000km. Nechápu to; provedl jsem research a zjistil, že většina motorek je na tom podobně...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 19.01.21 v 12:46 10b.

Sympatický popis..interval 6000km je normální , ale nesrovnávat s Hondou.

Hunčák
Hunčák napsal 18.07.12 v 07:58

pěkná mašina, ať ti slouží ještě další desetitisíce kilometrů !

GepardGS
GepardGS napsal 02.05.11 v 20:34

Díky pánové

sidar
sidar napsal 01.05.11 v 09:06

pěkná Suzina, tak ať ti čekání na papíry co nejrychleji ubíhá

SkidOV
SkidOV napsal 01.05.11 v 08:42

Moc hezka, drz si ji, jsou to neznicitelne stroje - 10b

Více komentářů



TOPlist