Jojo Jawička Kdo jí nejezdil, nevím o čem je řeč Dvouválcová dýmovnice s ampérmetrem na nádrži.. musím zatlačit slzu
Recenze
Ani nevím co napsat. O tomhle stroji se dá tady na fóru načíst stohy informací a příběhů...
Po přesedlání z fichtla, v mých 16 letech, to byla hrozná raketa
Brácha měl nejdříve 250-ku panelku, ale jakmile okusil můj 2-vál, hned 250-ku prodal a koupil 350-ku panelku.
Byla novější než moje kývačka a taky líp jela, ale samozřejmě jinak žádný extra rozdíl...
Budu se tedy rozepisovat o sajdě, kterou jsem si časem dokoupil a to byl masakr !!!
Motorka absoluně neovladatelná jepice , která se se sajdkou v seriovém provedení rozhejbala až ke 110km/h !!!
Zastavit tohle monstrum byl opravdu adrenalinový zážitek.
S prázdnou sajdkou šlo bržděné kolo sajdy hned do smyku a stahovalo motorku do strany...
Naložená sajda skoro nebzdila a přetížená motorka nešla zastavit...
Brácha dokoupil sajdu taky a vystřihly jsme Jawičky do závodních barev a začali jezdit sajdkár srazy a závody sajdkár...
Po hnoha zásazích:
1/ zesílený rámy motorky - 5mm pláty v rizikových částech
upnutých do rámu motorky, zesílené čepy uchycení sajdy
2/ upravené brzdy motorky a sajdy (dvoklíčové brzdiče +
napařované pakny Ferodo
3/ motor - tak tam nebudu dělat chytrého, u Jawičky nejde
bez nákladných úprav udělat zázrak, takže sme spíš řešili
problém s přidíráním pístů jejich nadměrnou tepelnou
roztažností ve válcích
4/ upravená aerodinamika sajdy (jen plexi udělalo zázrak)
začali sajdy brdit, jezdit rychle a taky celkem slušně
seděli v zatáčce. Jakmile jsme je dostali do ruky, tak
jsme občas na srazech předvedli nějaký pěkný kousky:
1/ jízda se sajdou ve vzduchu (po dvou kolech)
2/ jízda se sajdou po čumáku (zadní kolo ve vzduchu)
3/ jízda kdy sedí při jízdě řidič motorky v sajdě
4/ smyky, sluníčka atd...
Taky se můžu pochlubit krásnou bouračku na závodech sajdkár, kdy brácha nedobrdil a nakouřil to do mě v takové rychlosti, že spolujezdec z jeho sajdy skončil hlavou mezi nohama spolujzdce mojí sajdy
Obě sajdy pak museli na repasi.
Celá sranda se sajdama skončila, když se mi v 80km/h sajda v zatáčce utrhla od motorky a já se rozšlehal do zdi.
Naštěstí jsem to odnesl jen odřeninama a naraženinama.
Sajda s motorkou na totálku.
Odstředivá sílá byla veliká že uthla hlavní přední závěs sajdy, pod krkem řízení, který byl oproti serii zesílen 5mm tlustými pláty !!!
Po nákladné opravě jsme s bráchou prodali obě sajdy najednou.
Snad někomu ještě dobře slouží...
No tak to je hukot ,jezdit s takovou mašinou závody .Můj děda měl také 350tku se side a také sní jezdil po dvou kolech.Jen škoda že ji prodal ale teť uš mám 350 také ale se side váhám mám davat/nemám dávat. Jinak jistých 10.b odemne
Paráda