renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Ariel B 557 (1929)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Broňa-st.
Vloženo 14.4.2011
Aktualizováno 17.2.2014
Zobrazeno 7 526x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ariel 557 A - je pracant, vhodný zejména pro sajdy. Motor s rozvodem SV má vysokou odolnot proti přehřátí.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - . . .

Recenze

Firma Ariel Works ltd ( Selly Oak, Birmingham - Anglie) v době těžkých časů se rozhodla pro ekonomičtější výrobu redukcí výroby na čtyři základní typy (po roce 1927), zavedení moderní "pásové" výroby a "normalizací součástí" (v praxi to znamenalo jejich vzájemnou záměnnost).
Řada 250 SV a OHV se nazývala "lehkou" a někdy též "dámskou"- váha okolo 100kg..
Řada 500 OHV a 557 SV se naopak nazývala "těžkou"- váha okolo 130-140kg.. Tyto typy se dále lišily detaily provedení.
Typ 557 A se od typu 557 B liší na první pohled jinou převodoukou (Sturmey Archer) a provedení blatníků ( bez bočních lemů). Motocykly se dovážely většinou v základu bez elektriky, ta se montovala až na přání zákazníka (LUCAS, BOSCH, MÜLLER) až u prodejce. Řada motocyklů byla dovezena jako náhradní díly a smontována až u nás kvůli celním poplatkům. Motor je stavěn pro tah a z toho vychází i nízká komprese cca 6,5:1 při vrtání/zdvih - 78/95mm. Mazání je typu "suchý kartr" a použito je dvojpístové čerpadlo. Nejvyšší rychlost se udává dle velikosti sekundárního kolečka od 70 - 95 km/hod. (se side, kopce sólo, rovina sólo) při spotřebě asi 3,5 l/100km. Krásný zvuk převalujícího se motoru, běžné provozní otáčky jsou kolem 1000 až 1500 ot./min. Ale pozor!, plyn se ovládá páčkou (jako u sekačky na trávu) a brzda je na levou nohu (angličan). Také sajda se montuje na levou stranu. Firma vybavovala motocykl v základě pouze - ampérmetrem a teprve po roce 1930 přidala tlakoměr oleje. Tachometr byla nadstandartní výbava stejně jako hodiny. Při neexistenci radarů je to celkem pochopitelné.
Teprve při jízdě na těchto "stabilech" se vás budou ptát "Zase se kocháte pane doktore?" Tento motocykl mám v současné době v renovaci a snad za rok-dva vyjede.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
janeon
janeon napsal 30.03.15 v 23:54

s ulozenim kliky to je tezko ja ji mam na dvou kulickovych loziskach, ale druhy motor mel jedno kulickove druhe kluzne... pokud by mel nekdo k tomu motoru nejake dokumenty, servisni manual, katalog ND rad bych jej i odkoupil

Peter639
Peter639 napsal 13.08.14 v 11:27

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda byla klika uložena na ložiskách nebo ložisko a pouzdro ?

liň
liň napsal 16.02.14 v 08:26

Tak to je paráda.V 18cti létech jsem vlastnil Ariel 500 r.v. 1929.Životní chyba byla že jsem ho prodal,přeju hodně zdaru a radosti z jízdy.

SonyLee
SonyLee napsal 16.02.14 v 07:29

Nádhera!

Podas
Podas napsal 11.03.12 v 11:42

A přibude další krasavec.Už podle té nádrže to bude moc pěkné.

Více komentářů



TOPlist