Ariel MF31 (350 OHV) - Anglický klasický motocykl z počátku třicátých let (1931).
Výška jezdce: 180 cm
Recenze
Jedná se o první 350cm3 sloper této Anglické firmy, v provedení určeném pro evropu (brzda vlevo). Motocykl vznikl jako novinka zaplňující díru ve výrobním programu mezi kubaturami 250m3 a 500cm3. Byl to také požadavek prodejních zástupců o tuto kubaturu a to zejména z mimo-ostrovních zemí jako Československo, Itálie a Polsko.
Motocykl byl určený jako sólo a neměl držáky pro side na rámu. V té době populární boj proti hluku, vyřešila firma zavedením výfuků Two-port čili dva na válec. Výkon se pohybuje asi okolo 12 HP a umí slušně táhnout. Motor má dlouhý hup 72*85mm se suchým kartrem a odstředivýmm čističem oleje v rameni klikového hřídele. Na primáru je tlumič záběru a koš spojky je uložen v gumně (tlumí rázy motoru). Tří-rychlostní ručně řazená převodovka Burman byla shodná s typem pro 250cm3. Vyšší výkon způsoboval dost poruch. V roce 1933 byla nahrazena čtyř-rychlostní nožně řazenou převodovkou.
Max. rychlost je udávaná kolem 110 km/hod. Váha cca 120 kg. Velmi příjemné je i ovládání - nízký posed ale bohužel stupačky jsou dost vysoko - tak na 170 cm výšky. Spotřeba 3 až 3,5 litru. Zakoupeno v roce 1985 za 6000,- kč (tehdy dvě výplaty) Od roku 1994 jezdí po veteránských soutěžích. V současné době vím o asi 4ks v ČR.
Zaímavosti z návodu:
"Ručně stavitelný předstih se dává takový jaký motor snese."
"Vůle ventilů se nastavuje za studena tak, aby žádná nebyla."
"Převodovku neplňte olejem, neboť tento by přes náhon tachometru vytekl. Plňte pouze předepsaným tukem."
"Pamatujte: motocykl se zajíždí prvních tisíc kilometrů, řidič si na motocykl zvyká prvních pět tisíc km."
Krasny Ariel po precizni renovaci. Tlumice vyfuku na tenhle model se delaji v replice. Mam model MF32, tzn. rok 1932.. a musim potvrdit, ze to tahne fakt krasne.. a hlavne jeden z nejhezcis zvuku OHV co jsem kdy slysel nazivo.. pri nizkych otackach na volnobeh, koncert. Aktualne to mam na pul rozebrane. Chybi mi riditka, blatniky a tlumice vyfuku.. jinak ten muj je po starsi, ne prilis dobre renovaci v 90-letech z jizni Moravy.. ale pracuju na tom, aby zas trochu vypadal..
Zdravím Broňu. Moc děkuji za tvůj odkaz. Překrásná motorka. Po čtyřiceti letech jsem se dozvěděl díky tobě co mám za Ariela. Ten můj Ariel je asi jen 250 cc aspoň to tvrdil majitel. . Má to prý jen devět koní. To by tomu tak odpovídalo. To já s ní teprve začínám a budu mít hodně práce. Jak jsem zjistil mám předělané řazení na nohu a zavařené uchycení na řazení na nádrži. Také obě kola jsou z něčeho jiného. Blatníky mi taky chybí, nejsou originály.. Na motoru mi chybí viko řetězu na magdynamo. To je největší problém.
Ostatní věci dám nějak dohromady. Drž mi palce ať se mi mé dílo taky zadaří.
Moc děkuji za tvoji pomoc. Karel
Nádhera . Přeji hodně spokojených kilometrů .
Moc krásný motocykl. Byl pěkný i když jsi ho pořídil(před renovací). 10 dávám.
Nádhernej kousek dík za koment a neboj - přítelkyně je hýčkána až až a jawka zůstane tak jak je přeju hodně štastnejch km