renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Keeway ARN 125 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Myldys
Vloženo 26.3.2011
Aktualizováno 26.3.2011
Zobrazeno 7 103x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pěkný a bezporuchový pracant ;o)

Více fotografii

Recenze

Keeway ARN 125
Jen tak na úvod: Po mých bohatějších kladných i zápornějších a bolestivějších zkušenostech s motorkami z mládí jsem se po 10 letech zbytečně ztraceného času (ženy, óóó ty ženy):))) rozhodl vrátit se tam kam patřím - tedy na dvě kola.
Jelikož jsem chtěl něco taky trochu praktičtějšího, začal jsem již delší dobu před tím pokukovat po nějakém skútru, které se za posledních X let designově změnily na tolik, že mě prostě „chytly za koule" ;o) Jelikož se tyhle stroje za mé éry v minulém tisícitetí ;)) objevovaly jen sporadicky a většinou byly spíše k smíchu, tak jsem s nimi neměl takřka žádné zkušenosti. Abych jak se říká „nezadřel pilu", začal jsem se rozhlížet po něčem levnějším - tudíž Made in China ;o)) No a jak vidno mě zaujala licenčně zkopírovaná Honda X8R se 125 ccm motorem, tedy - Keeway ARN 125
Jelikož jsem nějak omládnul :) a vrátil se zpět někam do 16 let, jak už to tak bývá, tak s jídlem roste chuť. Proto tento stroj už nemám, takže se s Vámi podělím o své zkušenosti in memorian:
V první řadě mě oslovil vzhled a poté jsem zjistil, že Keeway odkoupil licenci designu a formy na výrobu plastů od Hondy z již nevyráběného modelu X8R. Proto i na plastech najdete nezřídka Made in JAPAN.
O tomto stroji tady nikdo nic nepíše, tak Vám ho zkusím více přiblížit z mého úhlu pohledu.

Je to především čtyřtaktní vzduchem chlazený pracant, výkonově někde na úrovni lehce natuněné italské 50ccm. Za celou dobu, co jsem ho měl, absolutně bez poruchy, za což dávám palec nahoru, ale nějaké závratné výkony od něj rozhodně neočekávejte. Celkově jsem byl dá se říct spokojený a ani teď nelituji jeho koupě. Sloužil spolehlivě, z bodu A do bodu B Vás odveze stejně rychle jako normálně jedoucí auto (na 140 km jsem ztratil 5 min). Jede při dobrém větru kolem skutečných 80km/h (tachometrových i 95 km/h)a dílenským zpracováním bych jej zcela určitě a bez nadsázky nechal konkurovat Jawě 350 z 90 let a myslím, že je na tom i lépe. I přes celkovou spokojenost se pro potencionální zájemce zaměřím spíše na negativa, které jsem zaznamenal:

1) TACHOMETR - proměřuje 10 a více km/h a to i na počítadle. Skutečných 100 km = 111 km na tachometru, což je myslim si docela síla :( Číňani to prostě zkopírovali sakum pikum, ale skútr osadili 12´´ koly na rozdíl od Hondy, která má 13´´ kola. Takže pozor na to při měření spotřeby, která těžce převyšuje udávané hodnoty

2) SPOTŘEBA - viz bod 1) 3,7 - 4 l/100km

3) Umístění stojanů - můj zažitý motorkový styl jízdy prostě na tomto stroji provozovat nelze bez patřičných úprav. Co prudší levá zatáčka to ohňostroj. Částečně to vyřešila flexa, pilník a svářečka CO2 a demontáž některých komponentů.Ale spousta uživatelů tento neduh pocítí jen při jizdě ve dvou.

4) Pofiderní uložení a zavěšení motoru, coby zadní části šasi a podvozku na jakémsi držáku tvaru písmena C běžného pro tyto skútry a měkké silentbloky, které zahřátím motoru navíc změknou natolik, že se pod Vámi stroj při přejíždění podélných nerovností (vyjeté koleje) docela nepříjemně zavlní.

5) Měkký rám - při mé postavě 185cm a přejeti větší díry, jsem dostal nepříjemný kopanec do kolen od plastů. Ale nezoufejte, YAMAHA Aerox je snad ještě horší za dvojnásobné peníze. Postavte stroj na stojan, sedněte si na zadní sedlo, aby bylo přední kolo ve vzduchu, přitáhněte řidítka k sobě a od sebe. Sledujte při tom plasty pod sebou a nebudete věřit vlastním očím.

6) Zadní tlumič - pruží, ale netlumí, hlavně při jízdě ve dvou a přejeti nějaké vlny na silnici máte super houpačku i při nejtvrdším nastavení ještě po 50 metrech. Výše zmiňovaná mnou testovaná Yamaha Aerox to samé, navíc bez možnosti nastavení tvrdosti tlumiče a drhnutí zadním kolem o blatník při propérování - no hrůza za ty peníze

7) Pneumatiky - tvrdé, na vodě jako dělané pro sebevrahy ;o), rychlá opotřebovanost a podjíždění, takže jsem měl po 2000 km ze skútra při projíždění zatáčky v náklonu pocit, jako bych měl na přilbě roj včel :)))

Takže moje úpravy byly následující:

1) Variátorový kit Malossi Multivar s vlastními válečky z materiálu ERTACETAL (teflon) 12,2 g. Původně dodávané 10,5 g byly naprosto nevyhovující, motor se držel v moc vysokých otáčkách bez pozitivního a očekávaného efektu. Jede to lépe v kopcích a na akceleraci, ale na větší maximálku prostě u tohoto stroje můžete zapomenout

2) Spojkové pružinky Malossi - modré (střední tvrdost) pro rozjezd ve vyšších otáčkách

3) Zadní tlumič Motoforce 320 mm + vlastnoručně vyráběná podložka. Originál je kolem 350 mm a jelikož jsem tuningový v téhle délce nesehnal, byla podložka spíše nutnost.

4) Seříznutí zadního blatníku - design

5) Nějaké samolepky - bez nich to prostě nejede ;)

6) Nádech ventilátoru chlazení (imitace carbon)

Z mého popisu se jak tak koukám stala spíše recenze. Nerad bych tímto někoho od koupi tohoto stroje odrazoval, spíše naopak. Celkově jsem s ním byl opravdu velmi spokojený a rozhodně bych jej znovu volil raději, než jakoukoliv italskou či japonskou 50tku za dvojnásobné peníze a navíc se stejnými (někdy i většími) neduhy. Jediná moje závada za dobu co jsem ho měl byla 2x prasklá žárovka v předních světlech.

Takže můj osobní názor a verdikt zní : ideální volba pro méně náročného uživatele na dojíždění do zaměstnání, po městě i do 30 km mimo něj za rozumnou cenu. Navíc si myslím, že i v pěkném designu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenfad21
Lenfad21 napsal 26.03.11 v 08:27

Hodně pěknej skútr za hodně pěknou cenu

Více komentářů



TOPlist