Koupená přímo v Týnci nad Sázavou.Prostě černej Classic .
Výška jezdce: 180 cm
Recenze
V dnešní době je to pořádnej úlet, pořídit si motorku kterou si člověk musí doma dodělat.
Co se týká všech možných a nemožných poruch, bylo toho napsáno opravdu moc.
Protože se jedná o jeden z posledních kousků, snad mě nebudou čekat tak zásadní lapálie jako vyhořelá elektroinstalace ,uvolněné hadice atd.
Všechny tyhle poznatky jsou na druhou stranu velkým přínosem v prevenci .
Jawa je už v serii osazena vidlicí Paioli o průměru 43 mm a zadní dvou-pístkovou brzdou. Má také předělanej pohotovostní stojan, tak že lze nastartovat s ´policajtem´ .
1.
Tak za sebou máme první vyjížďku 170km.
Vzhledem k tomu ,že motorka je v záběhu nemá cenu hodnotit maximálku - ( o tom to ale stejně není ).
Snažil jsem se motor moc nevytáčet a na 5ku jsem si to šimul max 80km/h.
Na řazení a chod jednoválce si člověk musí chvilku zvykat.
Ve srovnání s Kawou je reakce na plyn u Jawičky opravdu slaboučká ,předpokládám že se to po zajetí alespoň trochu zlepší.
Posez je perfektní i pro mě a to měřím 194cm.
Co mě asi časem nemine je plexi, protože nápor větru na vzpřímenou postavu je velký. Koukal jsem na Givi A34 + montážní sada D45.
Co se opravdu povedlo je přesnost řazení, kvalty krásně ´zaklapnou´. Měl jsem obavu jak se vejdu s botou mezi stupačku a řadičku. Nakonec jsem řadičku snížil, abych nemusel tak zvedat nárt.
Mile mě překvapila přední brzda - pro tenhle styl jízdy je naprosto dostačující, zadní i když je taky dvoupístková mi připadá ´gumová´ .
Trochu zvláštní mi přijde mazání řetězu - jedná se o řetěz ČZ 530SDZ 114 článků. Řetěz je už z výroby ´napuštěn´ nějakou vazelínou nebo co to je? Vazelína je opravdu hodně tuhá a zůstává na článcích i rozetě. Kawa byla osazena řetězem DID 530 a ten měl články o dost volnější (ohýbaly se mnohem lehčeji). Asi o víkendu použiju myčku KetenMax a řetěz namažu Castrolem nebo Motulem - s tím mám dobré zkušenosti.
Po jízdě jsem zběžně zkontroloval dotažení a kabeláž - zatím OK .
2.
Máme najeto přes 1800km.
Za tu dobu se Jawka 2krát samovolně zastavila - s největší pravděpodobností to byl problém s dodávkou benzínu,protože pokaždé byl palivový filtry prázdný.
Řetěz jsem vyčištil a promazal Motulem CHAIN LUBE Plus a vše v pohodě.
Je znatelné, že si motor ´sedá´ - už nejsou cítit tak velké vybrace jako na začátku.Jezdím spíš po dálnici, kde jsem sice trochu brzdou provozu, ale rychlost do 110km/h je dostačující.
Doporučuji montáž plexi - míň much na helmě .
Všimnul jsem si už v cca 1500km , že tak trochu žloutne parabola předního světla - bohužel je to nemoc Klacíků všeobecně.
Velmi mile potěšila spotřeba 4,6 - 4,8 litru .
3.
První sezona s 650-tkou najeto 5000km
Co napsat o téhle motorce ? 5tisíc km je určitě směšná porce oproti tomu co najede třeba p.Šíma při testování ,ale i tak to stačí aby si člověk udělal lepší obraz než na začátku.
Určitě velké plus je posez a pohodlí , to se upřít nedá. Chování motoru se po ujetí cca 4tisíc opravdu změnilo a je mnohem klidnější - taková větší pohoda i když pořád je to Jednobuch o to větší zážitek .
Bohužel co je velká tragedie je zpracování !!!
Právě díky 650 jsem naprosto vystřízlivěl a vůbec nechápu lidi zde na foru,kteří Jawu neustále obhajují ?Když porovnám starou Kejvačku nebo novější 634/638 tak jsou tyhle motorky na lepší úrovni montáže než 650tka. Srovnávat s Kawasaki je naprosté šílenství, tam by člověka ani nenapadlo,že někde poteče olej, vypadnou konektory...
Jsem zvědav co v druhé sezoně spolu zažijeme, jen doufám ,že poruch bude minimum.
Přeju co nejméně poruch a ať se vám spolu daří. 10b.
Taky pěkny kousek tak at jezdi bez poruchy
Co sraz Jawy 650-jak jsi dojel?
Pěkná, nová, tak ať poslouchá a nezlobí!
Opravdu moc pěkná Jawa Tak ať spolu jezdíte bez nehod a poruch