renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník BikeZ
Vloženo 27.2.2011
Aktualizováno 25.2.2013
Zobrazeno 7 048x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, silná, poctivá japonská motorka ze staré školy.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Antonín Kabourek - Motoshop Kabour - zkušenosti jen dobré

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 R: XJR se mi líbila víc, krom toho zázemí značky v místě bydliště. Chtěl jsem novou, takže v neposlední řadě cena.

První dojmy - Tak zase jeden splněnej klukovskej sen...

Motorku bych doporučil pro - Vyježděnému jezdci co má rád pořádné svezení na klasickém motocyklu.

Doplňky na motorce - padací rám Fehling

Recenze

Koupena nová na konci února 2011. Výkon 72kW. Bez úprav jen padací rám Fehling.

XJR se mi vlastně líbila vždycky. Pamatuji si, jak jsem ještě na střední škole chodil kolem výlohy Yamahy a obdivoval tu krásnou mašinu. Tenkrát by mě nenapadlo, že se jednou na dobro zabydlí v mé garáži.

Dnes už je XJR 1300 vlastně retro, poslední vzduchem chlazený čtyřválec. V době kosmických tvarů a zbytečných, podivně tvarovaných plastů, poslední svého druhu. Velký naháč, dominantní motor, příjemné jízdní vlastnosti, příkladná kvalita zpracování. Jednoduchá a krásná motorka.






Motor je vážně skvělej, je jedno kolik točíte, jede všude a hodně. Do cca 4500ot je to takový plyšový mazlík. Vnímáte jen cvrlikání ventilů a užíváte si dostatku kroutícího momentu. Pokud točíte víc, čeká vás pořádné zrychlení za doprovodu krásného řevu vzducháče. Nikdy, ale záludně, tak nějak na pohodu bez námahy, suveréně, sametově. Trohu tužší spojka, ale nic hrozného, stejně je třeba řadit jen ve městě. :)
Krásně sametová převodovka, dlouhé rychlosti vás nenutí závodit.
Průměrná spotřeba se pohybuje těsně pod 8l a mě je to tak nějak srdečně jedno...
Pokud ji víc naložíte, u mě výjezd na Grossglocner, vezme si trochu oleje. Nic hrozného, nebylo třeba dolévat, ale v okénku to bylo poznat. Prostě vzducháč.

O podvozku toho bylo napsáno hodně a já se docela bál vlnění bla, bla ...
Nesmysly, v továrním nastavení je měkčí, a v táhlých zatáčkách se trochu houpe, stačí ale přidat předpětí na předku a je to v pohodě. Nic co by jezdce vyvedlo z miry. Nikdy to nebude sporťák a pokud s tím člověk nejede na hranu je to OK. Naopak mě příjemně překvapilo, jak ovladatelná ta motorka je, jakmile se rozjede kila zmizí.
Přední brzda je účinná a XJR krotí spolehlivě, ovšem při krizovém, razantním brždění, se přece jen projeví měkčí předek, a vidlice se ponoří až příliš rychle. Možná to vyřeší přitvrdit útlum, nebo jsou v nabídce pružiny s progresivním vynutím. ještě uvidím.
S tím souvisí zadní brzda, kvůli nadlehčení zadku je téměř nepoužitelná a blokuje kolo až příliš snadno. Naučil jsem se jí používat jen při rozjezdu do kopce.

Mašina je úžasně pohodlná a delší přesuny, klidně ve dvou a s bagáží zvládá suveréně.

Suma sumárum, je to parádní motorka, drobné nedostatky jsou jen pihy na kráse a zmínil jsem je jen kvůli objektivitě. Celek jako takový je úžasný. Mě uchvátila právě v této barevné kombinaci se závodními čísly a zlatými koly. Čislo 1 je připomínkou Kennyho Robertse, bývalého továrního jezdce Yamahy. Je ojedinělá, druhou takovou jsem na silnici zatím nepotkal. Má charizma, jako málokterá jiná, v sedle téhle motorky, je svět stále ještě v pořádku. Po vyjížďce jí zatlačím do garáže, kochám se tou krásou, vnímám teplo co z ní sálá a poslouchám cvakání chladnoucich svodů. Právě to jsou ty nejlepší motocyklové zážitky. Není to ani věc, ale spíš můj dobrej kámoš.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MOTTOR
MOTTOR napsal 08.08.18 v 22:05 10b.

Ahoj,moooc pěkná,mám tu samou a naprosta spokojenost..Akorát to číslo jedna není připomínka K.Robertse,ten ma to žlutočerné zbarvení.To číslo jedna je když udělal V.Rossi titul ale to je jen věcná 🙂..Tak at slouží a hodně štastných KM..

roman1300xjr
roman1300xjr napsal 12.03.16 v 18:50 9b.

Zdarec krasa ale fakt neco chyby je vydet že se šetři všude kde maš lauuf

Přema_Yamamoto
Přema_Yamamoto napsal 27.11.15 v 08:12 10b.

..krasavec... škoda jen toho jednoho výfuku...ty 2 tomu dávají šmrnc...

Tomino
Tomino napsal 12.08.15 v 15:13 10b.

Díky za koment je to úžasná mašina, nic lepšího jsem nesedlal, plně se stotoznuji s tvým popisem a hlavně závěrem od věty Má charisma...az do konce, přesně o tom to všechno je ta Tvá je libiva, kdybych chtěl stříkačku, tak v těchto barvách At tedy slouží!

Gudboj
Gudboj napsal 30.12.14 v 17:18 10b.

Super

Více komentářů



TOPlist