renocar_unor

Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic (2000)

Vlastník Křesťan
Vloženo 30.9.2007
Aktualizováno 15.9.2014

Vloženo: 25.11.2019, Uskutečněno: 15.08.2018, Zhlédnuto: 13x , Bod zájmu: Spitzvilla

Protože po mnoha letech nastlala ta příznivá konstatace hvězd a my jsme měli volno, neměli jsme doma děti a v garáži stály dva pojízdné stroje. (Kawu jsme měli stále zapůjčenou, protože kamarád kterému říká pane byl na dlouhodobé pracovní cestě.) Tak jsme se vyrazily tam, kde to máme rádi. Míša naplánovala cestu a mohlo se jet.
Startujeme ráno. Naše cesta vedla přes Folmavu, kde snídáme a tankujeme. Po krátké pauze už naše motory burácí po silnici A20 na jih. Je to naše oblíbená cesta voní nám dobrodružstvím. Kolem poledne projíždíme starobylou věžovou bránou na náměstí ve městě Tittmoning. To už máme za sebou 255km. Odpočíváme, dáváme si hustou polívku a pak zase do sedel. Míjíme Solnohrad a odpoledne přijíždíme o kempu poblíž Berchtesgadenu. Jenže ouha, v kempu pro nás nemají místo, ani pro dvě motorky a malý stan. Týpek z recepce nám dává kontakt na dva další kempy ale rovnou říká, že pochybuje, že nás přijmou. Trochu se vztekám a vzpomínám na cestování po Rakousku před 20ti lety na Jawě kdy jsme spali na divoko a vždy nám to prošlo. V kempu na Königssee je na recepci fronta. Chlapíkovi před náma říkají, že kemp je plný a nemohou ho ubytovat. Šklebím se na Míšu, teď je to na ní. Ženské zbraně nakonec slaví úspěch. Máme poslední místo v kempu, hnusný úplně u silnice, ale jsme za něj rádi. Stavíme stan a jdeme se projít k jezeru. V kempu je po 22.hod klid kdo je vzhůru tak se baví šeptem.
Ubytovali jsme se na dvě noci a tak ráno necháváme stan na místě a s odstrojenými stoji se vracíme do Berchtesgadenu. Tam jdeme na prohlídku solného dolu, která nás nadchne. Příště sem pojedeme i dětmi. Odpoledne vyrážíme do Rakouska jen s foťákem udělat hezké snímky. Jízdu si užíváme občas zastavujeme a fotíme. Kafíčko v restauraci s vlýhedm na hory, čekáme na večerní měkké světlo. Našli jsme pěkné míso kde fotíme až do západu slunce. Zpět se vracíme jinudy, ale neodhadli jsme vzdálenost. Míša jede po tmě první. Těží z toho, že na Driftru jsou tři světla. Mám co dělat,abych jí v zatáčkách stačil. Jestli mi ujede, neuvidím s tou svojí bludičkou nic. Nejsme si jistí směrem zpět do Německa. Hloupá situace, když máte domek v Čechách, stan v Německu a bloudíte po Rakousku. Podařilo se nám v jednom městečku najít pumpu,už je nám zima a benzínu už nezbývá mnoho. Benzinka je uplně bez obsluhy. Automat na benzín na kafe, na pizzu na bagety a nikde nikdo. Tankujeme ohříváme se a razíme dál. Nakonec se nám daří najít dálnici. Ale přejeli jsme sjezd a tak přijíždíme do kempu oklikou a je nám zima. Lahev červeného nám navrací krev do žil.
Ráno balíme stan. Vše nakládáme a jedem do Berchtesgadenu. Parkujeme šikovně a kupujeme si lístek na prohlídku Orlího hnízda. Nahoru i dolu nás veze přeplněný autobus. Je nádherně a výhledy jsou prvotřídní. Po osedlání strojů vyrážíme k cca 50km vzdálenému Hallstattskému jezeru. Opět se nám daří přelstít zdejší parkovací systém a stojíme v centru, pěkně u vody. Město je nádherné prolézáme křivolaké uličky. Smějeme se davům japonských turistů nastojených do hallstattských krojů z půjčoven které jsou snad na každém rohu. Odpoledne odjíždíme k jezeru Trauensee kde objevíme báječnou kavánu s výhledem na vodu a hory. Pak už se nám nikam moc nechce a tak si hledáme kemp. Na této straně jezeta jsou jen dva. Oba jsou nakonec beznadějně plné a v tom druhém navíc mi nějakej odmítnutej debil, hledající ubytování s nacouval obytňákem do motorky. Zastavi až když jsem mu začal pěstma bušit na auto. Byl jsem sprostej ale Yamaha nakonec z toho vyšla jako vítěz. Nebylo jí nic ale na karavanu bylo vysklený zadní světlo Jedem pryč a po okolí hledáme penzion. Všechno plný. Beznadějně. Chvíli se radíme a pak to obracíme do Čech. Pádíme po dálnici snažíme se urazit co největší kus cesty za světla. Když tankujem v Dolním dvořišti už je skoro tma. Potkáváme tam partičku kluků na Jawách kteří vyráží na Jadran. Trochu bloudíme ale nakonec se přece jen dostáváváme do Rožmberka. Sháníme ubytování. Zase marně. Recepční kuli nám obvolává všechnu konkurenci v okolí a nic. Jedem teda do kempu. Kemp znám párkrát jsem tam byl na vodě. Je pátek a všichni zítra vyplouvají. Z německých kempů jsme zvyklý na ohleduplnost. Tady je to strašný. Sprchy jsou tak špinavý že i přes zaplacený žeton tam Míša ani nevlezla - (to měla dneska za sebou cca 300km a rozhodně není žádná cimprlína) Po deseti minutách ve frontě na pivo si jdu pro klíče od motorky a jedu do města pro lahev vína. Když se sní vracím a míjím frontu zjišťuji, že bych byl teď asi v půlce Bordel v kempu ustává tak kolem třetí ráno.
Po ránu nás budí fotbalisté na soustředění. Mám pocit že náš stan je na stadioně a mladí kluci mají ten pocit asi taky. Trenéři co na ně křičí si nepochybně léčí mindráky ze základní vojenské služby. Balíme se a padáme na Lipno. Na oběd jsme ve Frymburku. Počasí je parádní vracíme se přes Budějky. V jedné vesnici sjíždíme ke kraji už skoro stojíme, když Míše upadne motorka na zem. Dohromady nic hroznýho, ale je vypůjčená Tak že po návratu budu muset pár drobností lakovat a leštit. Na kávu a dortík se stavujeme v cukrárně v Blatné, kde naše stroje poutají pozornost. Cesta domů už pak proběhla v pořádku.
Driftra se podařilo hned opravit a na přátelské vztahy s majitelem to nemělo vliv. Vzbudilo to však debatu o tom, zda nepořídit další stroj. Přece jen na závoďáku do zahraničí to není úplně ono.