renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yuki Sport 125 (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Dragoni
Vloženo 22.1.2011
Aktualizováno 24.1.2011
Zobrazeno 4 665x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ideální motorka pro začátek, s rozumnou pořizovací cenou, nízkými náklady na údržbu a malou spotřebou, která je ideální i na delší projížďky.

Více fotografii

Recenze

Intro - Moje první motorka schopná jet závratnou rychlostí přes 100 Km/h. Koupena na podzim roku 2007 v stavu značně opotřebeném i když předchozí majitelkou byla slečna. Celkové náklady na pořízení Yuki činili 27 000,- Kč. Záhy jsem začal prohledávat web a poptávat se po náhradních dílech. Netrvalo dlouho a jako nejlepší možnost se ukázali stránky přímo od hlavního distributora značky Yuki, pro ČR tedy Pyramida Průhonice s.r.o (yuki.cz) v sekci Náhradní díly, kde jsem si spolehlivě opatřil všechny součástky a díly které byly na Yukině opotřebované, zničené, zlámané a nebo chyběli úplně. Celkové náklady po dobu 3 let co jsem Yukinu vlastnil se náklady za opravy, seřízení, dokoupení nových dílů atd. vyšplhali na 8500,- Kč( 80 % této částky mě stálo hned na začátku, po koupi motocyklu, který nebyl v nejlepších rukou, zbytek jsou už jen výměny oleje a servis ). Kupní cena a větší počáteční investice, mi trochu zkomplikovali žačátek, kde jsem jen opravoval a opravoval. Prodána na podzim roku 2009 za nehorázně malou sumu.

Na motorce jsem po dobu 3 let najezdil přes 26 tisíc kilometrů, byl na ní dvakrát v Polsku a projížďky přes 300km zvládala s přehledem.

Desing, Cena, Výkon - Designove se Yuki může řadit mezi dospělé motorky a zepředu tak skutečně i vypadá, horší je to už s pohledem ze zadu, kde je motorka obuta do 3,25 -18 pneumatiky, takže motorka vypadá zezadu jako rychlá babeta. Téměř vše je okopírované z dražších a kvalitnějších moto ze stejné výkonové kategorie(do 11kW) Kentoya Lens, Yamaha YBR 125, Hondu CG 125 atd. takže je mnoho dílů stejných a dají se použít na Yuki.

Po stránce výkonu to není žádný zázrak a pouhých 7.2 kW / 9.8 koní při 9000 otáčkách nikoho moc nenadchne, takže to není stroj na závodění a předjede vás i stará ČZ 125.

Jízdní vlastnosti - Cestovní rychlost se pohybuje okolo 85-90 Km/h, kdy jede motorka klidně. Při vyšších rychlostech a svižnější jízdě začínají při 105 Km/h vibrace a hlasitější chod motoru, které dost znepříjemňují delší cestu. Po seřízení zadních tlumičů (na tvrdší) a správně seřízeného a dotaženého zadního kola, drží Yukina v zatáčkách při rychlostech nad 100 Km/h výborně a dá se pěkně klopit. Nejvyššší mnou dosažená rychlost činila 125 km/h (z mírného kopce), ale víckrát bych to už nezkoušel. Řazení se jevilo jako naprosto bezproblémové při jízdě, ale třikrát se mi stalo na parkovišti, že mi nešel zařadit rychlostní stupeň z neutrálu. Po delší svižnější jízdě jsem neměl cit v rukou od věčných vibrací a otřesů, stejně tak ani sedadlo není přepychové a člověk musí zastavit a protzáhnout se..

Na co si dát pozor - Opotřebení plastů, které se díky značným vibracím při svižnější jízdě rychle dostaví, dobrou prevencí jsou silikonové podložky. Povolování zadního kola, které se projevilo velkou vůlí řetězu a slabým škubáním v zatáčkách(což je zapříčiněno použitým materiálem). Díky použití ocelových trubek na rám a špatné barvy, se na mojí i kamarádově Yuki usadila rez, která se dala naštěstí bezproblémově odstranit antikorozním sprejem a barvou z OBI. Dalším slabým místem je zadní brzda, která se musí dotáhmou na max. aby se sní dalo rozumně brzdit. Nejlépe na tom nejsou ani světla, hlavně zadní ve kterém stále praskala žárovka(dá se tomu zamezit LED žárovkou na úkor snížení viditelnosti, nebo dokoupením zadního svetla z yamahy 125).

Použití - Motorka na spolehlivé dojíždění do práce, či do školy, která může nabídnou dobré začátky všem začínajícím motorkářům a dokáže odpustit nejednu chybu, díky skvělé ovladatelnosti a váze.

Zhodnocení - Vždy jsem chtěl tuto motorku a častokrát jsem se na ní chodil dívat k místnímu prodejci, až se mi jednoho dne sen splnil a já tak mohl začít novou kapitolu svého života a to neohroženého rebela silnic. Motorka Čínské výroby, kterou mi častokrát kamarádi hanili, ale já bych na ní nedal dopustit. Nahradní díly se dají sehnat za rozumnou cenu a lecos si šikovnější motorkář spraví i sám. Jízda byla celkem zážitek, až na ty vibrace, které jsou největší slabinou motorky. Nižší cena na úkor cestovního komfortu.
Na to kolik jsem na ní najel a kolik krásných děr a výmolů mi naše krásné silnice připravili, se motorka držela statečně a vydržela až do konce. Yuki je Čína a stím se taky musí počítat, velké množství závad na motorce bylo již při koupi, ale po opravení jsem jen kontroloval funkčnost světel a vůli zadního kola, překvapivě motor vydržel a stejně tak i těstnost tlumičů byla výborná. I přes všechny opravy jsem na Yuki jezdil opravdu rád, a jen doufám že mé nabité zkušenosti s touto motorkou budou kuprospěchu druhým.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Properitus
Properitus napsal 15.12.18 v 19:18

Docela dobré, akorát proboha ta spotřeba!??? Já ji měl taky a jezdil za 2,1-2,3 Tolik mě nebere ani velas 400 při stejných cestovních rychlostech. Nechápu, jak jsi ten 4takt mohl tak honit? Pokud chci jezdit rychle, tak sháním větší kolečko pod motor.

pliczb
pliczb napsal 28.04.11 v 09:22

Díky za komentář . Ty máš taky supr popis, který určitě pomůže někomu, kdo váhá koupit Yuki . Podle popisu není vůbec špatná, jen ta spotřeba by mně vadila

Dragoni
Dragoni napsal 22.01.11 v 19:17

Daniel_cz > Díky jsem rád, že je moje práce znát.

Daniel_cz
Daniel_cz napsal 22.01.11 v 17:29

Na svůj věk jak nová a evidentně pěkně opečovávaná.

Více komentářů



TOPlist