Upravená, vylazená… rychlá, silná a pohodlná Kawa Při tom se tváří celkem Jinak než jaká ve skutečnosti je)) K úpravám: Motor: Přímé sání, kit karburátorů, dva „Absorpční“ lazené výfuky z nerezi, vačky ze silnějšího modelu a další a další věci
První dojmy - Užasné skvělé. Ovšem po GO s vylazeným motorem... to bylo teprve "skvělé"! Musel jsem si na motorku zvykat... je těžká, ale jen když stojí, jak jede tak pohoda. Brzdy jsou v pořádku, proti ideálu slabší a na dnešní poměry vyloženě měkké - standartní GPXko holt.
Recenze
1. Zkušenosti:
Servisní intervaly dodržovat!... i co do rozsahu
=Díky tomu je po 124.000 km plně v pořádku... startuje na ťuknutí absolutně za všech okolností, na cestách je 100%-ně spolehlivá a udržuje si plný výkon.
Kvalitní díly, pravidelná kvalitní péče... je to poznat
- po dobu celých mnou najetých 124tis km od GO (k dnešku). I se všemi úpravami!!!
Opravdu spolehlivá motorka, zejména elektrické zařízení a motor na GPXech má vysokou životnost.
2. Doporučení:
Udržovat pravidelně seřizovací hodnoty..!! Ventilové vůle a karburaci (odborný servis). Nešmelit !
Výměnu kapaliny ve spojce každých 5 000km - Hnus co z toho jde.
a) Díly+kapaliny:
Kvalitní olej
Standart: -Motul 5100 ester- SAE10w-40,API SH,
Sport: Lze i SAE 10w-50
- (právě používám) vhodný například při častější sportovní jízdě.
při opotřebení motoru nad jistou mez pak ten samý
Motul 5100 ale SAE 15w-50. A je to!!!
Palivo -natural 95 (nejlépe V-Power 95 / carrera 95)
Kapalina brzdová/spojková = Lucas DOT 4.
Svíčky = zn NGK DR8ESL
Brzdové detičky =EBC / SBS osvědčila se cestovní směs
pozn:
Brzdy v perfektním stavu, perf. dílech nemají chybu (u mojí mají také měkký charakter), ale dobře se dávkují a nevadnou!. Motor s převodovkou fungují na výbornou… "Po zahřátí oleje a prohřátí sání..!! je připravena si to dát s kterou koliv motorkou."
b) Důležité zjištění:
"Sportovní úpravy nemají vliv na životnost jako chování řidiče, a přístup k servisu motorky. = klidně+ 20koní, ale netočit za studena a neseřizovat rádoby točením nějakého šroubku. Pak udělá moc radosti a bude i po 100tisících vyprašovat "
3. motor:
jde z volnoběhu (1100 ot/min) klidně, ale neochotně do 2 500 ot,
2 500 ot/min zde se probere k prvotnímu dunivému tahu.
Ve 4 000 ot. zaváhá + nad 4tis. změna zvuku, citelně zabere a již jde plynule,
od7 500 ot. táhne dost výrazně.(nejlíp táhne mezi 8-12tis)
Na 11 000 ot. výkon dosahuje maxima a nevadne ani na 12tisících !
(=takže přetočení na 12tis. ... je dílem momentu nepozornosti na 1.a 2.kvaltu )
servis motoru:
0 km od kompletní GO 1.5.2005
2.000km: (olej) + kontrola při záběhu, ventily - kontrola
10.000 km: (olej), + ventily - kontrola
20.000 km: (olej) + filtry, ventilove vule, karburatory seř.
30.000 km: (olej)
40.000 km: (olej) + filtry, ventilove vule, karburatory seř.
50.000 km: (olej)
60.000 km: (olej) + filtry, ventilove vule, karburatory - komplet rozebrání + seř.
70.000 km: (olej)
80.000 km: (olej) + filtry, ventilove vule, karburatory seř.
90.000 km: (olej)
100.000 km: (olej) + filtry, ventilove vule, karburatory seř.
+ spojkové lamely, gumičky hydr válečků spojky, gufero ovladací tyčinky spojky
+ VN kabely sviček,
+ kontrola celkového stavu motoru
110.000 km: (olej) + filtry, ventilove vule, karburatory -kompletni rozebrání + seř.
+ rozvodový řetěz
+ kontrola vačkových hřídelí motoru + celk stavu motoru
115.000 km: : (olej) + oprava olejové hadice k chladiči, výměna chladící kapaliny
119.000 km: : (olej) +GO Hlavy motoru: výměna 12-ti ventilů, pár sedel, vodítka a gufera vodítek.
122.000 km: : připájení drátu čidla ventilátoru chladiče, oprava el. svazku: (řidítka-př. světla), oprava vypálených kontaktů spínací skříňky, promazání všeho
Aktualni stav: 124.500 km
jezdím - pokud nemám motorku na servisu (to má přednost!)
cestopis:
Preferujidelší trasy po ČR... vyjma dálničních tankodromů
Pořád někam jezdím... proč to sem psát, kdo by si to pamatoval... lepší je jezdit!!!
4. "5 NEJ z cest":
1. Nejnižší dosažená spotřeba na celou nádrž: 4,2 L/100km
2. Nejdelší doba jízdy (vč tankování a mazání řetězu): 18h
3. Největší ujetá vzdálenost za jeden den: 1.516 km za 18h (CZ-D-CZ-SK-CZ)
4. Nejkratší doba jízdy: Cheb-(Praha)-Olomouc 3h30min, Olomouc-Prostějov 3min
5.Nejlepší pokořené auto: Porsche 911Carrera GT2
Další info: Ke kdysi sportovnímu podvozku je i tabulková hodnota výkonu:106 nenáporových koní, s212Kg a 250Km/h až až.
Můj největší miláček!.
5. úpravy:
Nahrazený původní motor (neštastně přetočen po záběhu), nyní mám ještě "výkonější", více upravený motor.
Přímé sání, kit karburátorů, dávkovací palivový systém z Fároše (s dvojitou filtrací paliva),ostřejší vačky z modelu 88´ (106.5 BHp),leštěná hlava,dva "plovoucí absorpční" výfuky+ pár drobností (silikonové zapalovací kabely NGK racing, sportovni tesnici set motoru... a další).vše nalazeno p Šalamonem (Brno-lesná).
dále...Odstraněn airbox, část elektriky a nepotřebné věci, a celkové snižení aerodyn. odporu + odlehčení.
výsledek= skvělý výkon a zejména jeho průběh!!! +zvýšeny povolené otáčky na 12.850 otmin.
pneu:
Sportovní papučky, dopředu šla avon AM-20(mohu doporucit), Vzadu nyní rozměrově legální turistická Michelin150/70 ZR18
Na druhém zgenerálkovaném motoru už najeto 124tis km!!!
Stále naprosto bezva...
=kawa GPX 750R =for ever bike
GPX750R 88´ specification:
Make Model
Kawasaki GPX 750R
Year
1986
Engine
Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinders, dohc, 4 valve per cylinder
Capacity cca748 (747,8ccm)
Bore x Stroke 68 x 51.5 mm
Compression Ratio 11.2:1
Induction 4x 34mm Keihin CV,
Ignition / Starting - / electric
Max engine speed 12000 rpm
Max Power 106,5 hp / 78.0 kW @ 10500 rpm (rear tyre 91.4 hp @ 10200 rpm )
Max Torque 78.1 Nm @ 8500 rpm
Transmission / Drive 6 Speed / chain
Front Suspension 38mm Telehydraulic forks electrically activated anti-dive
Rear Suspension Unit-track air assisted 4-way rebound damping adjustment.
Front Brakes
2x 270mm discs 4 piston calipers
Rear Brakes
Single 230mm disc 2 piston caliper
Front Tyre
110/90-16
Rear Tyre
140/70-18 / 150/70-18
Dry-Weight / Wet-Weight
195 kg / 205 kg
Fuel Capacity
21 Litres
Consumption average
16.2 km/lit
Braking 60 - 0 / 100 - 0
14.0 m / 40.5 m
Standing ¼ Mile
11.1 sec / 193.2 km/h
Top Speed
238.7 km/h
tohle bylo pěkný smekám
Konečná s touto legedou. Celkově 229tis km. Prasknul rám unavou materiálu. Nyní stavím již SUZUKI GSXR750 EFi SRAD... na sezonu 2015. Minuta ticha za tuto užasnou a vždy spolehlivou GPX750R
Diky za palce nahoru. Kawa ma ted 228.738km... a uz to cim dal tim min ono. = vic servisuju jak jezdim
Krásná a dobře udržovaná střela Tak hodně spokojených aspoň dalších 200000km