renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 250/485 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PajkaLS
Vloženo 5.1.2011
Aktualizováno 26.1.2024
Zobrazeno 6 311x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vlastní stavba po vzoru trialových (enduro) motorek 70. let.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Po dvou sezónách na kývačce ČZ 250 (typ 455) jsem si oblíbil vlastnosti tohoto jednoválce a začal mu hledat důstojnější podvozek. Rozhodl jsem se tedy pro stavbu, která by mi motoricky vyhovovala a zároveň nebyla kývačkou...

Recenze

Základ stavby jsem stěhoval z kouta do kouta od roku 2013. Teprve v roce 2017 jsem do toho zainvestoval trochu peněz a času (kola, rám), 2022 jsem zgenerálkoval motor a v roce 2023 se vrátil k dokončování (elektroinstalace, mechanika, výfuk, chromy).

Popis přestavby:
- upravený rám ČZ 175 typ 487
- přední vidlice vzduchokapalinová z motokrosové ČZ (typ 513)
- zadní kyvná vidlice ČZ 477 prodloužená o 80 mm + vyztužená
- zadní tlumiče MZ150
- zadní madla Jawa Mosquitto
- přední kolo hliníkové 21" (pneu 3,00), náboj ČZ 513
- zadní kolo hliníkové 18" (pneu 3,25-3,50), náboj ČZ 487
- vlastní svařenec plechového stojanu
- boční (policajt) stojan
- kuželíková ložiska v krku řízení
- celokryt řetězu alá Jawa 638, první dvoudílná část vytisknutá na 3D tiskárně z plastu
- přední blatník replika ČZ motokros, zadní čínský (zn. HP)
- nádrž upravná z ČZ 450
- upravená skořepina sedadla ČZ 477 (sklolaminátem)
- přístrojovka ČZ 477 s novými kontrolkami a spínací skříňkou
- přední světlo PAL z exportních ČZ (Trail, 477), chromované držáky z Číny
- držák zadního světla ČZ 487
- zadní světlo Lucas L719
- chromované blinkry Yamaha Virago
- ovládací prvky na řídítkách ze simsona S51, hliníkové páčky
- motor ČZ 250 typ 485.5
- dvoupáka - mechanismus ČZ skútr, upravená hřídel a startovací páka vl. výroby, řadící páka pitbike
- levé víko motoru z "ocelového koně" (485.5), domeček pro olejové čerpadlo Mikuni, víčko a průchodka hadiček výtisky na 3D tiskárně
- nádobka oleje z ČZ 180 na místě pravého kastlíku
- upravené koleno výfuku ČZ 250 Trial + upravený výfuk Jawa 639

Ještě musím dořešit hromadu drobností, vyrobit kryty ze sklolaminátu apod.
Celkově se ale snažím, aby stavba nevypadala fušersky, ale jako sériový (proto)typ motorky.

"Je to hotové, jen to dodělat."

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PajkaLS
PajkaLS napsal 26.01.24 v 11:34

Aktuální stav je takový, že to jezdí a funguje. Je potřeba na to vyrobit (ze sklolaminátu) boční kryty, dodělat pár mechanických drobností a nalakovat to. Pak ještě na motoru udělat výbrus a správně seřídit dávku olejového čerpadla (zatím je odpojeno).

S přihlášením to vidím bledě. Všechno se za poslední dva roky zkomplikovalo tak, že mi z toho zůstane akorát bezpapírový houmkros na blbnutí po lese. Moje nejdražší motorka!!

Targus
Targus napsal 21.01.24 v 10:40 10b.

Tak nějak není moc co napsat.

Jen občas utřít slinu, aby nenakapala do klábosnice.
Jaký je aktuální stav? Podařilo se to "dát na značky"?

Marty68
Marty68 napsal 02.12.20 v 09:42 10b.

Parádní stavba...Podaří se Ti to nějak legalizovat?

PajkaLS
PajkaLS napsal 25.04.18 v 07:12

Bohužel mi do toho vlezly jiné, důležitější, projekty. Navíc některé díly jsem nechal pálit na laseru, ale ještě jsem se jich nedočkal. Neustále to urguju a pořád nic. V létě bych na enduru měl ale pokračovat.

Do galerky přidám několik aktuálnějších fotek.

pp377
pp377 napsal 24.04.18 v 20:26 10b.

Ty to bereš z gruntu. Snad už jezdí jako drak. Ať se Ti daří. Myšlenka dobrá. Provedení vypadá taky.

Více komentářů



TOPlist