Po delší stavební odmlce se vracím na svět s další terénní přestavbou. Rám ČZ 175/450, motor 250/353. Doufám, že to bude moje vrcholové dílo z rubriky vlastních staveb ...
Recenze
Motorku jsem koupil za drobný peníz a pomalu začal předělávat. Celkový stroj byl už v pokročilém stadiu rozkladu, takže když jsem bral do rukou úhlovou brusku ... lítost mě opravdu nepřepadala :)
První fáze bylo kompletní odplechování, odstranění elektriky, nepotřebných držáků (stupačky, podsedadlové výztuhy...) a tak dále :) odřezal jsem držáky motoru 175ccm a napasoval do rámu motor 250ccm. Kompletně jsem předělal držáky, motor předsadil do předu o sklon 15°.
Kola jsem zvolil klasiku ... do zadu s jistotou 16" - drapák 3.50 ... a vepředu mám zatím 19" hadký 3.00 ... plánuji ale do předu 18" s dvouklíčovou brzdou z Jawy 350/634. Jen se bojím, že na 18" neseženu úzkej drapák na předek.
Motor bude asi moji velkou chloubou. Hlava snížená o 1.4mm, svíčka NGK B6HS (opravdu mě překvapila a můžu doporučit), karburátor BING s difuzorem 32mm, extrémně prodloužená příruba sání pro jízdu především v otáčkých do 4000 rpm, karburátor na odpruženém silenbloku pro lepší pobrání vybrací v terénu, kontaktní zapalování BOSCH s venkovním rotorem zapojené klasicky přes indukční cívku. Montáž tohoto zapalování zabrala asi nejvíce času, kdy jsem musel upravit celý hliníkový blok, vysoustružít mezikus, odfrézovat všechny držáky v bloku atd. Šlape bezvadně v kombinaci s karburací BING ... chytá naprosto bezproblémově. Jinak motor je po kompletní generální opravě. Pouze jsem zanechal původní výbrus, jelikož se chystám ještě polaborovat s pístem.
Nádrž je z ČZ 125/516, sedadlo domácí výroby, kde jsem musel zapojit hodně fantazie při práci s horní frézou, ale snad se to vydaří. Podstava je z bukového masivu ... musím sehnat sponkovačku ,která mi to dokáže prostřelit při čalounění. Přední blatník bude Jawa 350/634, zadní domácí výroba KTM Style :) ... totéž i boční plasty (plechy).
Přední šavle mám udělané z ČZ 175/477 s úpravou na broznová furta a s použitím originálních vnitřních i neoriginálních venkovních pružin. Jedná se tedy o čtyř pružinové šavle. Chodí velcie zajímavě a na moje podmínky jsou plně dostačující. Zadní tlumiče pochází z tovární ČZ 250/980 takzvané krňávky. Jedná se o hydropneumatické tlumiče. Jízda s nimi je super ... jako v peřinkách. Opravdu to nejlepší co jsem kdy v zadu měl.
Fotek pro zatím moc nemám, chybý zdokumenovaných dost pracovních postupů, ale věřím, že většinu bude zajímat výsledek. Konec plánuji někdy kolem června roku 2011
Takovy prace a kničemu v terenu nepoužitelne akorat na zabiti
Hodně pěkná přestavba, chystám se na něco podobného
Koncovky vyfuku jsou fakt dobry
super koncovky