renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Přestavba (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wema
Vloženo 2.1.2011
Aktualizováno 4.4.2011
Zobrazeno 8 060x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.8

Popis motorky


Po delší stavební odmlce se vracím na svět s další terénní přestavbou. Rám ČZ 175/450, motor 250/353. Doufám, že to bude moje vrcholové dílo z rubriky vlastních staveb ...

Více fotografii

Recenze

Motorku jsem koupil za drobný peníz a pomalu začal předělávat. Celkový stroj byl už v pokročilém stadiu rozkladu, takže když jsem bral do rukou úhlovou brusku ... lítost mě opravdu nepřepadala :)

První fáze bylo kompletní odplechování, odstranění elektriky, nepotřebných držáků (stupačky, podsedadlové výztuhy...) a tak dále :) odřezal jsem držáky motoru 175ccm a napasoval do rámu motor 250ccm. Kompletně jsem předělal držáky, motor předsadil do předu o sklon 15°.

Kola jsem zvolil klasiku ... do zadu s jistotou 16" - drapák 3.50 ... a vepředu mám zatím 19" hadký 3.00 ... plánuji ale do předu 18" s dvouklíčovou brzdou z Jawy 350/634. Jen se bojím, že na 18" neseženu úzkej drapák na předek.

Motor bude asi moji velkou chloubou. Hlava snížená o 1.4mm, svíčka NGK B6HS (opravdu mě překvapila a můžu doporučit), karburátor BING s difuzorem 32mm, extrémně prodloužená příruba sání pro jízdu především v otáčkých do 4000 rpm, karburátor na odpruženém silenbloku pro lepší pobrání vybrací v terénu, kontaktní zapalování BOSCH s venkovním rotorem zapojené klasicky přes indukční cívku. Montáž tohoto zapalování zabrala asi nejvíce času, kdy jsem musel upravit celý hliníkový blok, vysoustružít mezikus, odfrézovat všechny držáky v bloku atd. Šlape bezvadně v kombinaci s karburací BING ... chytá naprosto bezproblémově. Jinak motor je po kompletní generální opravě. Pouze jsem zanechal původní výbrus, jelikož se chystám ještě polaborovat s pístem.

Nádrž je z ČZ 125/516, sedadlo domácí výroby, kde jsem musel zapojit hodně fantazie při práci s horní frézou, ale snad se to vydaří. Podstava je z bukového masivu ... musím sehnat sponkovačku ,která mi to dokáže prostřelit při čalounění. Přední blatník bude Jawa 350/634, zadní domácí výroba KTM Style :) ... totéž i boční plasty (plechy).

Přední šavle mám udělané z ČZ 175/477 s úpravou na broznová furta a s použitím originálních vnitřních i neoriginálních venkovních pružin. Jedná se tedy o čtyř pružinové šavle. Chodí velcie zajímavě a na moje podmínky jsou plně dostačující. Zadní tlumiče pochází z tovární ČZ 250/980 takzvané krňávky. Jedná se o hydropneumatické tlumiče. Jízda s nimi je super ... jako v peřinkách. Opravdu to nejlepší co jsem kdy v zadu měl.

Fotek pro zatím moc nemám, chybý zdokumenovaných dost pracovních postupů, ale věřím, že většinu bude zajímat výsledek. Konec plánuji někdy kolem června roku 2011

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Monste
Monste napsal 04.05.20 v 23:16 10b.

roman1300xjr
roman1300xjr napsal 26.03.16 v 21:10 1b.

Takovy prace a kničemu v terenu nepoužitelne akorat na zabiti

Bundes
Bundes napsal 13.12.15 v 13:08 10b.

Hodně pěkná přestavba, chystám se na něco podobného

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 25.10.13 v 09:19

Koncovky vyfuku jsou fakt dobry

Cimra
Cimra napsal 05.06.13 v 16:17 10b.

super koncovky

Více komentářů



TOPlist