renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Enduro (1984)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DjMicho
Vloženo 12.12.2010
Aktualizováno 30.6.2018
Zobrazeno 11 707x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Simson tuning, 70/3 MS, Dellorto, laděný výfuk Reso, 70kový primár, vape zapalovani, 5Q

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Německá historie

Motorku bych doporučil pro - Není pro normální lidi :)

Doplňky na motorce - Klapkový válec, karb 21mm, zapalování Vape, výfuk Reso

Recenze

Nazačátek trochu z historie téhle značky:

polovina 18. stol. - V duryňském městě Suhl se v kovárně tavila ruda a zpracovávala ocel (zbraně).
1856 - Tuto firmu koupili Löb a Moses Simsonovi.
1896 - Firma začala vyrábět první jízdní kola a Simson se brzy stal největším výrobcem jízních kol v německu.
1907 - Výroba prvních automobilů s kapalinou chlazenými čtyřtakty, např. Simson - Supra.
1936 - Po sloučeni s podnikem Berliner Suhler Waffen und Fahrzeugwerke, začali vyrábět motorizovaná kola Simson.Model BSW98 měl motor o obsahu 98 ccm od firmy Sachs s výkonem 2 koně a ruční 2stupňovou převodovkou.Potom firma vyráběla jen zbraně.
po válce - začaly se vyrábět zbraně pro myslivce, kočárky a jízdní kola
1947 - Firma byla začleněna do ruské skupiny SAG Awtowelo – státní akciová motocyklová společnost a přejmenovala se na AWO, začaly se vyrábět čtyřtaktní motocykly s obsahem 250 ccm a pak s obsahem 425 ccm.
1950 - Vyjel 1000 motocykl AWO, měl obsah 425 ccm a byl mimořádně oblíbený.
1952 - Firma byla svěřena do rukou NDR a přejmenovala se zpět na Simson.
1955 - Vyjely ze závodu první poválečně mopedy, např. SR1 který měl motor vyvynutý firmou MZ a dokončený firmou Sömmerda.
1961 - SR1 byl velmi oblíbený a motocyklů AWO/Simson 425 se dosud prodalo přes 210000 ks.Vznikl SR2 a předchůdce slavné vlaštovky KR50.
1964 - Se začala vyrábět legendární Schwalbe ( vlaštovka ). Byl to motocykl s dvojsedlem, s dobrým jízdním komfortem a jeho motor se vyráběl v mnoha variantách - 3 nebo 4 rychlostní, 2 nebo 4 koňový, dmychadlový nebo vzduchový chladič atd. Pak přišla další ptačí série - Vogel (Vrabec) , Star , Sperber (Krahujec) a Habicht (Jestřáb).
1970 - byl vyráběn Simson Mofa ale nebyl o něj zájem a tak byla v roce 1972 výroba zastavena.
1974 - Přichází nová doba - na Lipském veletrhu byl představen sportovní lehký motocykl S50.Po této mašině byla taková poptávka že ani nemohla být plně pokryta.
1980 - Se začal vyrábět S51. Jeho nový vlaštovčí motor byl úsporný a silný, jako jeho předchůdci.Později firma Simson začala vyrábět invalidní vozík DUO4/1
1982 - Po pěti Electronicích jsme se dočkali verze Enduro (S51 E)
1983 - Začala se vyrábět verze S70 C s motorem o obsahu 70 ccm, ta později také dostala provedení Enduro.

Simson SR50
1986 - 22 let starý motor Schwalbe (vlaštovka) byl zmodernizován a začali se vyrábět skůtry SR50 a SR80. Později se S51 dočkala 12 V rozvodu a jiné elektroniky.Krátce před zánikem NDR, 4000 pracovníků firmy ročně vyrábělo 200 000 motocyklů Simson.
1990 - Všichni kdo si před tím kupavali Simsony si začali kupovat auta a nebo nějaké japonské stroje, proto byla firma Motocykly a zbraně Suhl k 31.12.1991 zavřena. Do té doby bylo v Suhlu vyrobeno kolem 6 milionů motocyklů.
1992 - Byl založen Suhler Fahrzeugwerk GmbH (Suhelský motocyklový závod s.r.o.) a začal se vněm vyrábět Simson S53 a koloběžky.
1996 - Motocykly opět dostávají ptačí názvy.

A teď něco k tomu mému:

Takže simsona jsem dostal od otce zhruba v 11 takže ho mám necelých 10 let. Najezdil jsem s ním hromady kilometrů bez servisu (do 40000 km nebylo třeba). Udělal jsem na něm v zimě 2010 duslednou GO a dal na něj 80ccm klapkový válec, karb Amal 21T, novy ložiska NSK atd. Válec jsem v srpnu 2011 zadřel, protože nasál filtr. Ted se pracuje na novým ostrým válci 70ccm, 3 kanál s klapkou, upravený výfukáč.Karburátor bude Amal 21T nebo BVF 24N2-2. Objednal jsem nové origo polepy na nádrž a kastl, 5 kvaltovou převodovku, výfuk Reso tuning enduro, nové gripy, nové chromované kolo. Možná přibyde i Vape nebo Ducati. Předpokládaná max rychlost cca 110km/h (80/3 s origo časováním dal 101km/h)
19.8. 2011 začina oprava od vyměny převodovky, přes vyměnu kol až po výměnu válce. do 21.8. 2011 chci být opět v provozu. Letos mam ještě moc plánů. Od cesty na 2 motosrazy, návštěvy pár známých až po cestu do Alp.

Výrobní vada segrovky pistniho čepu mi odrovnala válec.. no smulu mam teda pořádnou =o)).. Váůec jde na posledni možny vybrus (46,47mm). Když už nemám co ztratit, tak z válce dělám 75/4/3 membrane... Závěrem roku 2011 bych chtěl říci, že mi štěstí nepřeje a popraskala vložka válce, před tím se však válec ukázal a na rovině podle GPS uctyhodných 107km/h !!! Od příštího roku přecházím na uspornější variantu 80ccm 2-kanál.

A ted k vlastnostem motorky...
No jak začít, simsona zná každý a neni moc lidi co by ho v životě nesedlalo. Když vememe seriovou 50ccm, tak je to skvělá motorka. Dokáže jezdit velmi usporně (kolem 1,8 l/100km), na 50ku má slušnou akceleraci a oproti "fichtlům" plnou elektrickou palbu (blinkry, baterie, slušná světla).

Jelikož jsem vyzkoušel 50, 60, 70, 80ccm 6V i 12V tak mužu poreferovat v čem se liší:

začneme od obsahu:

50ccm - 2,7kw cca 4NM, motor na ježdění v okolí, lehčí terén, cesty do práce.. Jezdí usporně a spolehlivě, ale ve 2 lidech už nastávají problémy s umíráním hříbat pod kapotou.

60ccm - nejlepší je vybrousit na tento obsah seriový válec, získáte tím jedna kobylka a 1,5NM navíc. Podstatně snesitelněji se pak jezdí se spolujezdcem nebo se dá větší řetězové kolečko a pelášíte o 5km/h rychleji a což se dá dobře zaregistrovat.

70ccm - podstatně větší síla, motor už má slušných 5 koní a 8NM, po rovině peláší přes 70km/h. Ale je zapotřebí vyměnit klikovou hřídel, vybrousit blok motoru pro větší válec a hodí se dát těžší primár (netrpí tolik uložení kliky)

70ccm s klapkou (upravené kanály a časování) - takovéhle válce už jsou "trhače asfaltu" výkon kolem 10 koní je znám a motor se s radostí vytáčí až k "omezovači" vesele táhne ve dvou a s jedním jezdcem dokáže po rovině pelášit přes 100km/h.. ovšem neradujte se, stojí to balík pokud si to neděláte doma :o)

80ccm s klapkou (seriové časování upravený výf. kanál) - masakrózní válec! maximálka sice nic moc (101km/h) ale ten zátah, krouťák.. jízda ve dvou do kopce v 85km/h je něco co ze simsona udělalo obdivovanou mašinu i na motosrazech větších motorek..

A teď k elektroinstalaci:

6V - mám k 6V elektroinstalaci hromadu výtek. Začal bych samotným napětím 6V, což je s většinou dnešnich motodoplňků neslučitelná hodnota, světla taky nic moc nesvítily a blinkry nebyly na slunci vidět. lepší je to s 12V

12V - světlo mírně lépe svítí, blinkry jsou viditelnější, dají se používat doplňky.

VAPE - nejlepší možné řešení zapalování, dobíjení a elektroinstalace na Simsonu! Je spolehlivé s dostatečným výkonem (neni nic hezčího než 12V halogen co svítí naplno) takže se člověk nemusí bát jet v noci :o), zapalování točí do 11OOO ot/min, takže uspokojí i náročné ladiče (ano simson je jedna z nejčastějí "tuněných" motorek, i když často je to spíš tuzing :(... )

Podvozek:

verze elektronik: šílenost, katastrofa.. zadní nepolohovatelné tlumiče jsou měkké o předních nemluvě na 50ku sice stačí, ale když má někdo 60ccm a víc, tak podvozek nestačí..

verze enduro: zadní tlumiče jsou sice fajn, ale přední stále hrůza. Pochválit lze vzpěry rámu pod motorem, ty vydrží opravdu hodně a rám podstatně vyztužují.

K podvozku bych jen doplnil aby si lide co jim přední tlumiče nestačí koupili silnější pružiny do tlumičů a uvidíte tu změnu ;). Jinak pneu typu Barum na fichtla zahodte a kupte něco serioznějšího typu "Vee Ruber" je to opravdu znát na stabilitě motorky i na mokru..

Závěrem chci říct, že Simson, to je ikona stejně jako třeba fichtl a už asi žádná motorka se takhle nerozšíří :o). Jsem asi jeden z "nejbláznivějších" ladičů a tunerů simsonů v ČR a asi nebude moc lidí, co by v tom utopilo tolik peněz. Ale i přes nezdary, problémy, občasné odmlouvání techniky je tohle můj koníček a NIKDY se tohohle snu nevzdám. Jsou sice silnější motorky co by za ten peníz byly, ale pro mě je lepěí zážitek předjet fábii se Simsonem než s RS125 ;o)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Honza-K
Honza-K napsal 19.07.23 v 16:53 10b.

Pěkný, slušně jsi si s ním vyhrál!

DjMicho
DjMicho napsal 15.06.18 v 23:25

Proč Vape? Protože je bezporuchové s výkonem ke 100Watům, 12V je standartní napětí, motorka startuje na dotyk startovací páky, rotor je podstatně lehčí (původní těžký rotor jsem při podřazení zvládal strhnout z klínku )

s_osna
s_osna napsal 21.12.16 v 08:14 5b.

Proč vape?Origo bezkontakt 6V svítí a bliká docela slušně taky.Pokud je vše jak má.

salierri
salierri napsal 14.11.14 v 14:14 1b.

zachovalej

JA-NE
JA-NE napsal 28.05.14 v 15:14

SIMSON bola moja druha moto. zazil som s nou vela peknych chvíl.a este aj u dievcat bodovala super!!

Více komentářů



TOPlist