PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 1400 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Nordik
Vloženo 21.10.2010
Aktualizováno 24.5.2016
Zobrazeno 6 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Je to prostě klasický "Big Bike" s pořádným motorem, nestárnoucím vzhledem a pohodlím na delších cestách...

Více fotografii

První dojmy - Motor příjemně táhne už od nízkých otáček a nepotřebuje nijak extra vytáčet. Většinou se stačí pohybovat mezi 3 až 5 tis/ot, což je v běžném provozu celkem svižná jízda. V zatáčkách je znát váha motorky i koncepce podvozku, ale není to nic co by vás při pohodovém ježdění nějak omezovalo. Naopak máte příjemný pocit, že řídíte kus poctivého železa... Brzdy nejsou nijak ostré a oproti mým předcházejícím motorkám (ZXR750 a ZX9) brzdí o kapku hůř. Jezdecká pozice je opravdu pohodlná a ani delší výlety tak nejsou žádný problém. Cestovat lze v pohodě i ve dvou. Celkově jsem s výběrem motorky opravdu spokojen a dělá přesně to co jsem od ní očekával...

Motorku bych doporučil pro - GSX bych doporučil všem, kteří chtějí klasickou pohodlnou motorku s mohutným motorem a nestárnoucím vzhledem... Je to typ motorky, kterou můžete mít v garáži opravdu spoustu let...

Doplňky na motorce - padáky Givi, 12V zásuvka pod sedlem, navigace TomTom, držák navigace RAM, nosič Givi, top case Givi V46, boční nosiče kufrů Givi, boční kufry Givi 40l.

Recenze

Po více než 50.000km a šesti letech za řidítky GSX 1400...







Úvodem bych zmínil, že kromě běžné údržby jsem zatím nemusel řešit žádnou opravu ani poruchu! GSX mě vozila bez problémů po celou dobu a doufám, že i dále bude .
Běžný servis (olej, filtry, brzdovka, svíčky apod.) jsem dělal pravidelně dle předpisu výrobce. Olej používám 10W40 od Motulu a od výměny do výměny, což je 6000km není potřeba dolévat. Ve 30tis. kilometrech jsem ještě preventivně nechal zkontrolovat ventilové vůle. Vše bylo ok.
Originální řetězová sada vydržela 39.000km. Novou jsem použil od D.I.D (ZVXM 530 gold) včetně kalených rozet Sunstar. Mimochodem původní rozety nebyly ve špatném stavu. V podstatě odešel řetěz, který se nerovnoměrně vytahal a ke konci už vypadávali i gumové "O" kroužky.
Původní baterie vydržela 5 let, než začala slábnout. Novou jsem pořídil opět Yuasu a zatím drží bez potíží.

Mé dojmy z ježdění na GSX1400 jsou vetšinou pozitivní. Motorka se i přes svou vetší váhu ovládá dobře, snad jen manipulace na místě by někomu mohla působit potíže. Většinu delších cest do zahraničí jsem odjezdil ve dvou. Já ani spolujezdkyně jsme nikdy nepocítili nedostatek pohodlí nebo prostoru. Motor táhne stále stejně a je mu v podstatě jedno, jestli motorku plně naložíte nebo jedete solo. Spotřeba se při běžné jízdě pohybuje kolem 6 l/100km s tím, že zatáčky si užívám a po dálnici většinou jezdím do 140km/h. Pak už je dost znát nápor větru. Zkoušel jsem i malý větrný štítek od GIVI. Po pár jízdách šel dolů. Jednak způsoboval turbulence do helmy (i přes různé úhly sklonu) a pak se mi tam vůbec nelíbil. Pokud chce někdo dobrou ochranu proti větru, ať si pořídí jinou motorku. Tohle je prostě naháč a tak by to mělo zůstat...

Převodovka je 6 rychlostní, což vidím jako výhodu oproti konkurenci (CB1300, XJR1300, ZRX1200). Při rychlosti kolem 100km/h točí motor na šestku něco přes 3000tis/ot. Převodovka je přesná a tichá, jen při řazení jedničky na místě se občas ozve hlasitější klapnutí. Spojka je hydraulická a nemá velký odpor, což po celodenním ježdění vaše zápěstí ocení. Plyn není nijak citlivý a má i docela dlouhý chod. Při prudší akceleraci ho musíte opravdu pořádně otočit.
Brzdy na to, že to jsou šestipístky Tokico, nebrzdí nijak ostře. Pokud jedete ve dvou s kuframa, tak za přední brzdu musíte opravdu pořádně vzít a samozřejmě si pomoci i zadní. Ta mimochodem brzdí celkem dobře a její účinek je znát. Mám v plánu v blízké době instalaci pancéřových brzdových hadic a výměnu stávajících destiček Tokico za Nissin.







Podvozek se dá plně nastavit, ale nečekejte od něj nějakou extra tvrdost. I na tvrdší nastavení je pořád dost měkký a komfortní. Mám v plánu dát na předek progresivní pružiny Wilbers. Hodně majitelů GSX to doporučuje a není důvod jim nevěřit. Přední vidlice se při prudkém brzdění dost "potápí" a běžným nastavením to extra nezlepšíte. Pokud motorku neženete na limitu, tak podvozek stíhá. Dobře žehlí nerovnosti českých silnic a v Alpských zatáčkách si s ním užijete náklony na stupačku. To je pro mě ale takový rozumný limit, za který už nejdu. Zadní gumu sjedete prakticky ke kraji, bez "poser pruhů". Je to i díky rádiusu stodevadesátky, kterou GSX vzadu obouvá.
Sady pneumatik jsem zatím zkusil od dvou výrobců. Bridgestone ( BT021, BT023, T30) a Pirelli Angel GT. Nájezd se u mě vždy pohyboval mezi 8.000 až 10.000km (zadní pneu). Ne na plátno, ale vzorek už místy mizel. Většinou vyšla na přezutí jedna přední guma na dvě zadní. Jen u T30 měl předek kratší životnost. Měnil jsem jí už při cca. 12.000km. Angely jsem ještě nedojel, tak nájezd nebudu posuzovat. Pocitově jsou to ale pro GSX dobré gumy. Motorka je na nich při přechodu do náklonu živější a jakoby lehčí než na T30. Mám ale na obou zmiňovaných gumách lepší pocit při jízdě, než na BT023 a to hlavně v náklonu. Je to ovšem subjektivní a každý to bude mít asi jinak. Nejsem testovací jezdec...







Dlouho jsem se také nemohl smířit s jedním obrovským výfukem, který se na můj ročník GSX dával. Plánoval jsem změnu na dva klasické laufy. Nakonec jsem si ale zvyknul a k předělání nedošlo. Nechal jsem to v originálním stavu. Sportovní koncovku jsem taky neosadil i když neříkám, že by jí pořádný zvuk neslušel. Jezdím každou sezónu za hranice a tak aspoň nemusím řešit hlučnost.
Hodně majitelů GSX mění originální řidítka za širší a nižší. Také jsem nad tím uvažoval. Volil bych ale stejný tvar a výšku jako je originál, jen o něco širší. No třeba na to ještě dojde a zkusím to. Je pravda, že originální řidítka jsou docela úzká a i průměr 22mm je na tak mohutnou motorku nic moc. To pak ale znamená i výměnu představců a použít řidítka typu "fatbar" s průměrem 28mm.
Závěrem chci říct, že GSX1400 je pro mě opravdu povedená motorka a proto jí mám stále v garáži. I když jsem měl občas přes zimu myšlenky, že bych zkusil nějakou změnu, tak po první jarní jízdě jsem zase věděl jak to bude...
Je škoda, že výrobci už tyhle klasické mašiny odsunuli do pozadí. V dnešní záplavě cestovních endur a supervýkonných sportů by se určitě neztratili...





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bikovec
Bikovec napsal 13.03.20 v 10:24

Pěkný stroj a výborný jeho popis Gratuluji

Čadil
Čadil napsal 07.07.19 v 08:33 10b.

Suzukiiiiii
Suzukiiiiii napsal 27.04.19 v 11:35 10b.

context
context napsal 21.07.17 v 17:05 10b.

Krásná suza přeji hodně najetých km bez nehod a vždy šťastný návrat

Kovca
Kovca napsal 10.03.17 v 09:16 9b.

Rozhoduji se mezi yamahou a suzukou. 0Pmohlo mi to.

Více komentářů



renocar_prosinec
Objednat reklamu
TOPlist