PROFIL MOTORKY

Suzuki GSF 1200 Bandit (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník smerf
Vloženo 23.9.2010
Aktualizováno 23.9.2010
Zobrazeno 4 392x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Banďour dvanáctka. Sto lidí sto chutí, já jsem si ho zamiloval. Univerzální voják.

Více fotografii

Recenze

Po několika sezonách v sedle bahenní pumpy jsem začal pociťovat nedostatek koní, a hlavně mi bylo líto babku mordovat denním dojížděním do práce, kam jsem zpravidla jezdil na poslední chvíli, a jel jsem doslova "na krev". A protože jsem byl velice spokojen s chováním dvouválu CX500, a čtyřválcový supersport mi v té době zněl jako sprosté slovo, začal jsem se poohlížet po nástupci. Náhoda tomu ale chtěla, že kámoš zrovna koupil Bandasku, starší model. Jedna zkušební jízda mně natolik poznamenala, že jsem musel přehodnotit počet válců. Druhá náhoda přišla s dalším kamarádem, který potřeboval rychle peníze, a v garáži mu ležel mírně havarovaný Bandit 1200, r.2002. Byl podzim 2004, a já se stal novým majitelem tohoto macka. A protože peněz moc nezbylo, a v té době jsem stejně hltal streetfightery, chybějící kapota s budíkama (původně Sko) byla nahrazena ufo maskou a digitálním budíčkem, k tomu široká řidítka, a chuligán byl ready to fight.
Hodně lidí mluví o Banditech jako o něčem podřadném, zavrženíhodném a překonaném. Ano, vždyť na něm fouká, trubkový rám se vlní, nejede třista a nedá se na něm závodit. A vzduchem - olejem chlazené motory jsou staré šunty a patří do muzea, nebo do šrotu. A vůbec, známý známého mého kámoše říkal, že je to úplně na p*ču motorka!!! Na adresu těchto chytráků bych chtěl říct asi toto: ne každý má závodní ambice, ne každý chce jet s proudem pestrobarevných kelímků závodících o vteřiny, prostě tahle motorka je postavená k jinému účelu. Není dokonalá, ale zato umí od každého trochu, a v globále sečteno podtrženo, je to univerzální motorka, která má, hlavně v dnešní době, neskutečný poměr cena/užitná hodnota.
Motor ze starého GSXR 1100 působí sice trochu obhrouble, ale je to starý dobračisko, který jede prakticky už od volnoběhu, a neuvěřitelně sametově zabírá silou navijáku. Vytáčení už mu zas tak ochotně nejde, oproti jiným čtyřválcům, ale tohle není jeho parketa. Je to takový pohodář schizofrenik. Když nemáte náladu spěchat, můžete se na pětku klouzat krajinou, a jediné, co k tomu budete potřebovat, bude vaše zápěstí na rukojeti plynu. A když vám hrábne, nebo se budete chtít pohonit se supersportama za městem, šup tam o dva, tři kvaltíky dolů, v zápěstí křeč a začnou se dít věci.
Bohužel, začnou se dít věci i pod váma, podvozek je kapitola sama pro sebe. Ale hned na začátku nutno zopakovat, Bandit nikdy nebyl konstruován jako závodní replika. V době vzniku šlo spíš o nápad, který svého času udělal díru do světa. V Suzuki prostě vzali osvědčený motor ze starého GSXF600, a posvařovali kolem něj trubkový rám, který v době vzniku byl zřejmě dostačující. Když se šestka stala bestsellerem, napadlo kluky šikmooké:"Hele, a co ta převrtaná jedenáctka, co se na ní práší ve skladu". A taky že jo, nacpali jí do původního rámu (samozřejmě se změnami), a Frankensteinovo monstrum bylo na světě. Pokud jde o nápad, ten byl téměř eniální, ale problém byl spíš v tom, že konkurence nespala, a brzy dokázala, že lze vymyslet "naháče" s tvrdším rámem a taky že jsou na světě mazlivější a přitom výkonnější motory, než starý grobián GSXR.
Ze své zkušenosti můžu říct, Bandita je docela citlivý na celkové nastavení podvozku a hlavně dobré gumy. Pokud nebudete mít seřízený předek a zadek, a ktomu ještě budete mít gumy sleté do hranata (tzv. placky :) ), tak se nedivte, že se poměrně měkký rám projeví ve vší obludnosti. Pokud jsou gumy OK, a podvozek seřízen (pravda, moc toho seřídit taky nelze, v předních teleskopech pomůže hustší olej), stane se z Banďoura úplně jiná motorka, a bude ho radost řídit.
A spolehlivost? O tom nic nevím, já jen měnil olej a lil benzín, kámopš se starší bandaskou to samé. Jen běžná údržba, jinak nic.
Podtrženo sečteno, Bandit 1200 je motorka, které musíte dát šanci, a trochu trpělivosti, a ona se vám odvděčí spolehlivostí a všestranností. Občas vás při ostřejší jízdě potrápí, ale zas aspoň není úplně sterilní. Já osobně bych si Bandita koupil kdykoli znovu, a možná že jednou... ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fatman
fatman napsal 27.01.15 v 07:22 10b.

Pěkný!
Já mám starýho "Kulta" v Sku...
Za 10b.

brejle
brejle napsal 01.11.13 v 14:34 10b.

ať žije Bandit

koldan
koldan napsal 28.09.10 v 15:23

na ten podvozek doporučuju hodit zadní centrál z GSXR K8, tužší pružiny a tlumič řízení. Funguje to skvěle a je to úplně o něčem jiném, rozdíl je obrovský

SLUGI
SLUGI napsal 24.09.10 v 09:16

BANDIT P...

šimic
šimic napsal 23.09.10 v 22:04

"...ne každý chce jet s proudem pestrobarevných kelímků závodících o vteřiny..." to je dobrý, tak ať slouží bandaska

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist