renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1991)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sema
Vloženo 23.9.2010
Aktualizováno 8.4.2018
Zobrazeno 3 939x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Šesttřidevítka s krycím jménem Paštika. Koupil jsem ji od kamaráda, abych měl v garáži Jawu. Po dvou letech jsem koupil ještě další Jawu (350/640), a Paštika potom jezdila jen zřídka. Od půlky roku 2013 odpočívá uložená pod plachtou v garáži.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/634: Ve vhodnou dobu nenalezen nebastlený exemplář.
ČZ 250/471: Ve vhodnou dobu nebyla vůbec k sehnání.

První dojmy - Klasická třinda. Zbytečné něco psát. Na 640 jsem kdysi začínal, pak zběhl k moderním strojům, abych se oklikou vrátil zpět k smrdutým pšukavkám.

Motorku bych doporučil pro - Nikomu, snad jen zuřivému fandovi značky Jawa a to pouze tehdy, má-li šikovné ruce a dobře vybavenou dílnu.

Recenze

ÚVOD Klasická hranatá třinda, první sériový model Jawy s kotoučovou brzdou. Znám ji už dlouho, v naší partě jezdí tahle motorka tuším od roku 2002 a málem jsem ji koupil už kdysi. Během dlouhých let provozu získala navíc bezkontakt VAPE, dvoukomoráče a plovoucí kotouč místo pevného.

TECHNIKA Koupil jsem ji od kamaráda už odstavenou z pravidelného provozu. Celkový stav by mě jako kupujícího z ulice odradil, ale já tu motorku znal a věděl, že motor je v dobré kondici. Bez závad nebyla, ale žádná z nich nebránila užívání. Během sezóny 2011 jsem většinu nedostatků odstranil, ale bylo to náročný. Na některé už nedošlo a motorku jsem opět odstavil.

Úpravy proti sérii:
-dvoukomorové výfuky
-bezkontaktní zapalování VAPE MZ-04
-plovoucí kotouč
-elektronický přerušovač blinkrů
-výztuha podsedláku (za tlumiči, alá model 640)
-chrániče rukou z J640 Tramp

Pneumatiky: koupeno na Mitas H-06, plánuji výměnu za Mitas H-03 nebo E-03 (mají hrubší vzorek). Ve finále jsem vzadu nechal H-06 a dopředu nazul H-04.

Spotřební materiál:
-motorový olej Motul 510 (změna, teď Lavio Motosynt 2T)
-převodový olej Mogul Trans 80W90
-svíčky Brisk N15C+fajfky NGK LB05F
-brzdové destičky GoldFren S3
-sekundární řetěz ČZ 428 Cross.

Na Jawce výletuju po naší republice, jeden pěknej dvoudenní výlet na jih Čech prověřil i enduro schopnosti Jawy, taky dobrý. I když jsem si už zvyknul na podstatně silnější stroje, jezdí se mi s Jawkou dobře, pro cestování po vedlejších silnicích bez výhrad, jízda po státních silnicích nebo dálnicích je už trochu na hraně. Samozřejmě dá se, ale v dnešním provozu je to spíš boj a chybí výkonová rezerva.

Jak jsem psal v úvodu, v prosinci 2011 jsem koupil Jawu 640. Tu jsem doplnil nějakou cestovatelskou bižuterií (nosiče, kufr, vyhřívané hefty atd.) a podnikl jsem na ní pár delších cesty. Paštika tak za poslední dvě sezóny najela jen pár stovek kilometrů a plnila funkci rezervního stroje. Od srpna 2013 nemá ani technickou, jelikož musím dořešit problém s přední vidlicí. Až bude hotovo, tak spolu vyrazíme na STK a znovu do provozu .

V dubnu 2018 prodána. Snad ji čekají světlé zítřky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vlasťák1973
Vlasťák1973 napsal 17.10.12 v 01:07

Pěkné motorky sám jsem měl takovouhle 639 akorád měla jinej přední blatník plastovej.

MimoCZ
MimoCZ napsal 22.10.11 v 19:53

Krásná Jawice, někdy si musíme vyjet Je to zajímavé, ale za celou sezonu jsem potkal jen jednoho motorkáře na Jawě 350 (a nebyl jsem to já v zrcátku).

Hellrider
Hellrider napsal 28.09.11 v 15:09

Jasnejch deset bodů , vypadá moc pěkně a praktické úpravy jí sluší... tak ať slouží a dělá ti jen radost

Milan1963
Milan1963 napsal 13.08.11 v 10:56

Zaslouží si deset bodů,tak je posílám a přeju radost v sedle Jawy!

john-mcclane
john-mcclane napsal 27.02.11 v 23:28

„nebudu ji porovnávat s moderními stroji, nebylo by to fér" Nejlépe napsaná věta o Jawce ;) Hodně lidí si to neuvědomuje

Více komentářů



TOPlist