renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tis40
Vloženo 22.9.2010
Aktualizováno 24.9.2021
Zobrazeno 16 106x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Když mi bylo patnáct, sjela z výrobního pásu, a tenkrát na nich jezdili jen opravdoví frajeři - splnil jsem si klukovský sen, a teď jsem taky frajer). Skutečná motorka má jen jeden válec.

Motorka koupena od SPT Telecom

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Na první pohled úžasný stroj. Už při jeho spatření zůstává pozorovatel stát v němém úžasu a z jeho vytřeštěných očí přímo srší údiv (bože, to tak krásně jede nebo tak nízko letí?) a touha (to bych chtěl také někdy řídit a nebo néé, budu raděj kosmonautem). Prostě ji miluji.

Motorku bych doporučil pro - Jak jsem psal výše je to stroj jen pro frajery a fajnšmekry. Přesto jde o nenáročný, spolehlivý, "svižný" stroj, čistých linií socialistického realismu (kombinaci použitých hranatých a baňatých konstrukčních tvarů považuji dodnes za geniální a nadčasovou, je to taková kaplického chobotnice ze Strakonic). Motocykl je naprosto nevhodný do dnešní uchvátané a upachtěné doby, byl zcela jistě už v době svého zrodu určený výhradně pro zavilé milovníky a ctitele značky ČZ. Jistě byl konstruován pro použití na mnohem horších komunikacích a do daleko nepřátelštějšího prostředí.

Doplňky na motorce - Nosič a v roce 2018 namontováno WAPE (léta jsem se tomu bránil ač mne kamarád přesvědčoval), musím uznat, že to byl krok dopředu - z již tak dokonalého motoru se staly "švýcary".

Recenze

Do posledního detailu repasovaná, nepíši záměrně renovovaná ani restaurovaná neb nejsem žádný restaurátor. Jen jsem se chtěl co nejvíce přiblížit tomu, jak vypadala, když se narodila a byla opět bezpečným, spolehlivým, pohledným strojem, použitelným v běžném provozu.
Aneb na zasviněném a zdevastovaném vehiklu umí jezdit každý blbec a nejhořší jsou domácí (stodolní) kutilové a bastlíři.
ČZ 175, typ 477/7, lidově "Harlejka" to znamená: vyšší řidítka, atypický kovový světlomet, vpředu dvouklíč, baňatá nádrž s malým víčkem, celokryt řetězu, ráfky z "hlíny", na rozdíl od typu 477/5 je bez oilmastera. Typ 477/7 byl povětšinou vývozní model, ale tahle je od narození "Češkou" - "ach ty oblé tvary". Ve své době (kdy jsme drželi stopu se světovými výrobci motocyklů) ještě povedený stroj, dneska už (hlavně neztratit stopu) spíše záležitost pro fandy. Jak o motoru píše "neznámý autor" motor je chodivý, až na ty vibrace, ó bože!!! To si nestěžuji - jen konstatuji a ve skutečnosti to zas není taková "trága" jak se o těchto typech povídá. Rám ČZ - odvozený od "speciálů" - ještě nyní je požitek s ní "kosit" zatáčky. A přátelé ten zvuk - to je paráda. Zkrátka jednoválec dvoutakt, a ta vůně (i když olovo bylo olovo)
Nyní nejraděj používám benzin od Šelů - Šelvípauvr 95. Spotřeba cca 3 litry na sto. Do nádrže se vejde 11 litrů (z toho asi tak 1 - 1,5 litru rezerva. Takže dojezd je +- 300 km. Hodně záleží na stylu jízdy.
Olej buď nostalgicky Kastrol plná syntetika 2T (oblíbená to značka oleje v ČZ) nebo také Šel plná syntetika 2T, ředím 1:30, dalo by se asi dávat i méně oleje, ale moto i tak skoro vůbec nečadí a jistota je jistota. Ideální rychlost kolem 75km/hod - to si motor jen tak bzučí, krásně se převaluje, maximálka 110 zřejmě i něco málo více - ale nezkouším to rád. Chce to občas kouknout na odtrh - předstih – směs (ale stačí poslouchat a po pár stovkách - tisících kiláků a laborování to dostanete do ouška). Já štelování přenechávám kamarádovi – hezky to poladí – má to správné ouško. Z důvodů používaného paliva mám nastaven o něco málo menší předstih než je doporučován výrobcem. V současnosti používám svíčku Brisk N15C (cca za 4 pětky) a je to pohoda do každé teploty, startuje studená i teplá, ale některá Číza občas chce něco teplejšího či studenější. (odtavec o štělování odtrhu / předstihu od r. 2018 neplatí - namontoval jsem WAPE, je to paráda) Při cenách Brisku doporučuji koupit o jedno číslo nahoru a dolů a polaborovat. Vyzkoušel jsem i jiné výrobce (světové) svíček, ale vrátil jsem se ke starému dobrému Brisku.
Můj ideál startu za studena je: přeplavit (už se nerad ohýbám a stejně na to nevidím, tak napočítám do pěti), pětkrát prošlápnu, dám 1/4 plynu, zapnu klíček a zhoupnu se na startovací páce. Ale "každej jsme ňákej" takže když to má našlápnout někdo jiný, i když to udělá přesně podle tohoto návodu, určitě nechytne. Velice oceňuji celokryt řetězu, občas namažu, a řetez je na pohled stále jako nový.
Brzdy zcela odpovídají době konstrukce, výroby a výkonu - zastavit se to dá, ale chce to trochu předvídavosti a nelepit se nikomu na pr... Občas vyčistit, něco odmastit a něco zas namastit. Zkrátka, když se staráš, tak to jede i brzdí.
Samozřejmostí je péče o elektriku - doporučuji všechny lisované spoje přeletovat. Dynamo totiž moc "nedává", tak si nelze dovolit nic ztratit případným "studeňákem". I tak nejsou světla v noci žádný zázrak, spíš je to na takové to denní svícení, však víte (o blinkrech ve dne a na slunci ani nemluvím). (Barva na fotkách "kecá", moto je ve skutečnosti trochu víc do zelena.)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 19.10.20 v 14:15 10b.

nádherný stroj a srdcový popis...Hodně šťastných kilometrů!

Honda24
Honda24 napsal 04.02.15 v 09:08

moc pěkně udělaná

Opice-TMK
Opice-TMK napsal 22.11.14 v 14:04 10b.

parádní mašina

Vlasťák1973
Vlasťák1973 napsal 08.09.14 v 21:01 10b.

Moc krásná harlejka,přeju samé pohodové kilometry v sedle

Dawes
Dawes napsal 15.10.12 v 11:54

Krásná práce. Ta baňatá nádrž jí sluší o moc víc, než ta, co je na 477/01. A moc pěkně provedená obnova. Přeju hodně spokojených kilometrů.

Více komentářů



TOPlist