PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 1000 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník motormichal
Vloženo 22.9.2010
Aktualizováno 17.7.2012
Zobrazeno 3573x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Šestka povyrostla na litr... Po tříletém fantastickém a bezproblémovém soužití s M600 přišla na řadu výměna. Původně to měla být MTS, no dopadlo to opět "Příšerně"

Více fotografii

Recenze

22.9.2010
Pěknější, rychlejší, nepohodlnější. Samozřejmě oproti šestce.
O 3cm vyšší sedlo znamená víc váhy na zápěstí, o cenťák vyšší stupačky zase pokrčenější nohy. Vím, že jsou určitě nepohodlnější motorky, tak je potřeba si zvyknout.
Zátah motoru je dostačující i ve dvou, což většinou jezdíme. Motor běží vynikajícím způsobem.
Opticky je naprosto bezchybná. Dostala hned na začátek omylem karbonový otevřený kryt spojky. Když už nemá laďáky, tak je hlučná aspoň spojkou
Neoriginální štítek na šestce odváděl vzduch lépe než ten originální, ale tento je pěknější.
Jak jsem psal, je to model Dark. Bylo mi řečeno, že přelakovaná nádrž a blatník byl už v itálii, neboť cena mezi Darkem a "lepšími" modely byla natolik rozdílná, že se vyplatilo prvnímu majiteli koupit Dark, nechat ho přelakovat, "opruhovat" a osadit čelním štítkem. Nebyl důvod nevěřit, neboť motorka je opticky i technicky v perfektním stavu.
Myslel jsem si, že se zbavím s novějším modelem se silnějším rámem a modernějším stříkačkovým motorem většiny (a nebo aspoň části) vibrací, ale nestalo se. Ani trochu.
Nevěděl jsem před výměnou jestli MTS1000 nebo Monster1000. Nakonec vyhrála kombinace stav/ročník/styl/cena. Neměl jsem problém s představou pustit se na Monsteru dál, ale nepohodlí na litru je značné oproti šestce. Z tohoto pohledu by byla určitě lepší volbou MTS.
Zatím jsem ale přesvědčený, že 75% problémů je nezvyk
Standardně jsem ihned po koupi vyměnil olej, svíčky (NGK Platinum), od původního majitele mám doklad - fakturu, že v červnu 2009 byly v cca 18000 dělány v Dmotu řemeny, navíc jsem si to i ověřoval.

9.5.2011
Přes zimu proběhlo léčení drobných nedostatků, především nestartovala tak, jak bych si představoval. Problémem byl startér, kde to mělo už jedno ložisko víceméně za sebou, tzn. příliš velký odběr proudu znamenal, že motorem to točilo, ale na zapálení jiskry už nezůstávalo...
Dále se mi nelíbila charakteristika palivové mapy na jednotce Ignitech, tedy jsem požádal Ignitech zdali nemají něco novějšího. Ochotně mi vyhověli a zdarma nahráli nejnovější mapu z brzdy. Nyní motorka v nižších otáčkách tak necuká, jede víc odspodu, kolem 4500 nenastává žádný propad výkonu, prostě se jí chce v celém spektru otáček víc než dřív. Předpokládaný výkon by měl být okolo 70kW.
Do boxu se nastěhoval K&N filtr. Takže tak nějak funguje teď jak jsem si představoval, že vždycky fungovat měla.
Přes zimu jsem poléčil i sebe, takže už mě tak nebolí zápěstí a další zbytky mého těla

3.9.2011
Mám ji sice v inzerci, protože jsem zatoužil po S2R případně něčem retro, ale protože předpokládám, že tuto klasiku nikdo velice neocení a za každou cenu ji prodávat nebudu, tak jsem se rozhodl trošku upgradovat brzdový systém. Již jsou doma silnější kotouče z S4R, brzdové desky Brembo ve směsi SC a časem snad přibude i radiální pumpa. Jinak jsme se s Monstříkem již plně sžili a je to prostě pecka. Alpy od nás dostaly na frak. Jinak jsem vyměnil palivové čerpadlo a nakonec zjistil, že v něm chybka nebyla a byla mnohem prozaičtější, ale tak aspoň víme, že tlačí jak má
Před létem se mi podařily sehnat origo fungl nové brašny DP, po kterých jsem vždycky toužil

23.2.2012
Těsně před zimou se mi zbláznilo startovací relátko. Tzn. začala divoce blikat přístrojovka, světla, blinkry apod. Tedy poprvé jsem byl potupně odvezen na dodávce zpět. Z hrůz, které se mi cestou vyobrazovaly, to nakonec bylo "jen" to relátko. Důsledkem toho však došlo k jedné nemylé věci - smazala se kompletně přístrojovka, tzn. stav kilometrů 0! Takže k tomu co tam budu mít najeté je třeba přičíst 23600km. Navíc denní počítadlo se nuluje od té doby s každým vypnutím klíčku. No holt italská elektrika. Na provoz to nemá naštěstí žádný vliv.
Předevčírem dorazily z německa fungl nové laďáky GIANNELLI, které jsem tam našel za velmi příjemnou cenu. Konečně bude Monster znít tak, jak vždycky měl. Jsou v matném hliníku, ovály, tedy elegantní. Otevřeme airbox a jelikož už i řídící jednotku máme připravenou, doufám, že se dočkáme i proklamovaného nárůstu výkonu a točivého momentu, viz. tabulka. No a jako bonus ještě 5kg hmotnosti dolů oproti originálům.
Spolu s novou spojkou NEWFREN před zimou, novým olejem (do kterého přišla tato přísada: http://www.liqui-mo...etail/ochrana-motoru), jsme asi připraveni na novou sezonu v plné palebné síle. Poznámka k nové spojce - hůř se tam teď řadí neutrál, hlavně když člověk zapomene a snaží se to udělat až u stojící moto - to je změna oproti opotřebené a trochu mě rozčiluje. Ale tak to se ochodí
a


18.6. Tak dnes se vrátila jednotka z Ignitechu opět s novou mapou. Resp. pánové v Ignitechu se ani neobtěžovali a poslali mi celou novou jednotku! Nová mapa je naprosto senzační, dá se jet i 2500 otáček a to naprosto bez cukání, takže odpadá spojkování ve městě. Tomu říkám opravdu vyhlazené vstřikování. Přitom nahoře jede minimálně stejně dobře nebo ještě lépe než předtím. Motorka jde do prodeje opravdu vypiplaná, ale tak to mám rád.

13.7. Nechť slouží dobře novému majiteli. Bude mi smutno.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milanek13
Milanek13 napsal 29.06.12 v 09:11

Moc pěkný stroj se super zvukem

motormichal
motormichal napsal 19.06.12 v 20:56

Jj, s motorkou se mazlím Máš pravdu, že skoro škoda ho prodávat, ale chci zkusit další. Samozřejmě zase Ducati. Asi S2R nebo MTS1100, ale přemýšlím i o vodou chlazeném Monsterovi, ale vzduch mi asi vyhovuje lépe. Ale to až v případě, že tuhle prodám. Když ne, tak na ní budu s radostí jezdit dál Proto ji i nepřestávám hýčkat.

Sete
Sete napsal 19.06.12 v 13:40

Vymazlený Monstřík, skoro škoda ho prodávat Jakého bude mít nástupce?

Více komentářů



TOPlist