renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati ST2 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Foxx5
Vloženo 3.8.2010
Aktualizováno 20.9.2014
Zobrazeno 7 317x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Prostě první moje Ducna, jsem z ní vyvalenej a vodvařenej...

Více fotografii

První dojmy - Motorka mě sedla hned, nezapomenu na první jízdu...Moc dobře jde do zatáček, bolí mě ruka od spojky, nemá ráda otáčky pod 3500, ve vsi se jede blbě padesátkou protože dvě je málo, za tři moc...svody topěj jako blázen, ale je to ducna a je moje

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil spíše na delší vyjížďky a na cestování i ve dvou. Do města moc nedoporučuji, tahle motorka polyká kilometry, má mírnou spotřebu kolem 5,5L velkou nádrž na kterou se dá ujet přes 300 km. Je to opravdu kompromis mezi sportem a cestováním, neztratíte se s ní ani na okruhu.

Doplňky na motorce - Otevřené výfuky titan nerez, jiný eprom, K&N, otevřená spojka, širší spojkový váleček CNC, štelovací páky Accossato, xenon 5000K, top case, boční brašny, nové pancéřové hadice, voltmetr v palubce, ofiko širší zadní guma, karbonové folie a pár šroubků atd...

Recenze

Co napsat, po FZR600 asi jako z Fiata do Ferrari...Moc dobře jde do zatáček, bolí mě ruka od spojky, nemá ráda otáčky pod 3000, ve vsi se jede blbě padesátkou protože dvě je málo, za tři moc...svody topěj jako blázen, ale je to ducna a je moje.

Takže tady jsou moje zkušenosti "na tři řádky"...

No tak mám s Duc už najeto kolem 3000 km a musím říct,že jsem opravdu spokojen. Je to fajn cesťák s trochu sportovnějším posezem. Provětral jsem ji na slavném Grossglockneru v rakouských alpách a řval jsem si blahem do přilby, kdo to jel ví o čem to je, protože s ježděním u nás se to až na pár vyjímek nedá srovnávat.Bylo náherné počasí a tak šly Dunlop Roadsmart občas až do krajů...mimochodem excelentí pneumatiky! které tam dám znovu. Mašina šlapala jak hodinky bez problémů a vykulenců z mé extrémě hlučné a cinkající spojky jsem si užil taky dost a dobře jsem se bavil, protože ty pohledy, jak už tady někdo psal opravdu stojí za to )Byl jsem velice překvapen, že kromě levého zápěstí (tuhá spojka) mě po 1800 km, nic nebolelo,možná trochu dlaně ale jinak super.Jelo nás devět,všichni jsme se v pořádku vrátily a za pět dní jsme si to opravdu užily a někteří, jako třeba já se zase posunuly v ježdění o kousíček dopředu. Přes zimu přijdou na řadu nějaké ty úpravy a opravy. Především si dám větší spojkový váleček a přestanu se dřít, dám novou pravou spodní kapotku, na té původní mám prasklý sloupek u vzduchového vdechu, určitě dám xenon, vyřeším držák na telefon včetně nabíjení kvůli navigaci,v rakousku se mě moc hodila,upravím řadící páku, stávající je opravdu hodně krátká a neřadí se s ní dobře, a ještě nějaké ty drobnosti,šroubky,krytky se určitě najdou...No jinak mě čeká zadní guma,ale to asi až z jara,spojka ta už má tak naloženo,že nemám v okýnku kontroly brzdové kapaliny nic...a za 2500 olej a ventily,řetězovku jsem dával než jsem jel do Rakouska. Hodím sem ještě nějaké to foto,a po úpravičkách zase písnu.

Doplnění: 10.2010
Nucená oprava sedla

Mašina mě stála asi týden v garáži, po koupi, sedlo odklopené, opřené o moto (kontrola dobíjení) a v nestřeženém okamžiku se tam vloudil pes...Ten parchant mě do sedla vykousal díru jak pěst, sem myslel že ho rovnou napíchnu na rožeň, jenže jsem nevěděl kterej z těch dvou to byl...Díky čalouníkovi Michalu Fedačkovi ze Sadské, jsem mohl hned druhý den jezdit. Tímto mu děkuji za ochotu a bleskovou opravu. Holt byvalý motorkář se nezapře a má pochopení.

Doplnění: 23.6.2011
Změna sekundárniho převodu

Takže sezóna je v plném proudu, kdo může jezdí ostošest. Na mašině jsem provedl pár úprav, tak jsem se rozhodl, že sem zase něco připíšu.
Tak především jsem vyměnil originální spojkový váleček který měl průměr 28mm, za větší s průměrem 30mm od CNC Titaniumpro. Nic se nikde nemusí upravovat, sedne tam jak ulitý, ani kryt na řetězové kolečko nepřekáží, je to přesně. Jinak musím říct, že je to znát hlavně v kolonách, kdy se spojkuje hodně. Dříve se ruka unavila poměrně brzo a dostavovali se až křeče, ale ted je to pohoda. Opravdu pro ty kteří jezdí často ve městě můžu jedině doporučit.V červeném eloxu to vypadá na mašině i pěkně...

Další úprava se týkala spíše designu. Protože mám otevřený kryt spojky, tak jsem od titaniumpro ještě zakoupil nové spojkové pružiny v černé barvě, podložky zlatý elox a přítlačný talíř jsem hodil do červeného komaxitu. Vypadá to taky super.
Za tu dobu co ST2 mám jsem najezdil asi 6000 km a zjistil jsem, že mě moc nevyhovuje spřevodování, kdy na šestku nejsem schopen dosáhnout ani 8500ot. když omezovač z důvodu kitu (chip, výfuky, svody, KN) je posunut až na 10500 ot. Rozhodl jsem se tedy v rámci lepšího využití otáček jak na topspeedu tak na jedničku při popojíždění změmit sekundární převod tím, že jsem vyměnil pastorek který měl originál 15 zubů, já jsem dal 14. S tímto převodem jsem najezdil zatím asi 300 km, ale zdá se že ho tam nechám. Převod se změnil do pomala a do síly, topspeed jednotlivých kvaltů ve středních otáčkách se snížil asi o 13 km/h a při nízkých rychlostech a popojíždění se mašina už tolik necuká, což byl hlavní účel této úpravy. Ale ani na tento převod nejsem schopen na šestku dosáhnou na omezovač.Ono se není co divit, protože teoretická rychlost by byla při 10500ot asi 266 km/h a s původním pastorkem (15 zubů) asi 285... (spočítáno na gearingcommander.com) no na to jaksi nemáme koníky...
Další úprava se týká osvětlení. Po zkušenostech s noční jízdou za deště, jsem se rozhodl, že vyměním žárovky, protože to co jsem tam měl, nebo ještě mám, je tragédie...Na doporučení jsem zakoupil H3 (potkávací) a H1 (dálková)od Osram Nightbreaker. Protože ST2 má dva oddělené světlomety a potkávací je typu čočka, nakonec jsem se rozhodl, že tam dám xenon. Vybral jsem 5000K který by měl mít bílé světlo a dobře svítí i za deště. Jasné je že to nebude homologované, ale myslím, že v čočce to nebude poznat a oslňovat už vůbec ne, protože mě to svítí dost dolů. Uvidíme jak se to osvědčí a kdyžtak dám zpět H3. Samozřejmě že další poznatky a fotky všech úprav sem doplním.
Další úpravy které mám prozatím v plánu jsou, vodotěsný držák GPS, nastříkání a výměna pravé spodní kapotky, už ji mám, ale ještě je žlutá, vymyslet a zrealizovat nějaké čidlo na pohotovostní stojánek, občas se mě stane že se rozjedu a nesklopím ho...:-o, ale to zase až příště.

Doplnění: 26.6.2011
Instalace xenonu

Tak dnes jsem nainstaloval xenon. Celá montáž mě zabrala tak 30 minut. Nebylo potřeba žádného speciálního nářadí, prakticky jako kdybych vyměňoval žárovku. Nejdříve jsem obalil izolační tkaninou balast a zajistil izolepou. Vložil jsem ho do kapotáže na levou stranu k blinkru. Zapadnul tam jako ulitý, nebylo nutné jej dále nějak zajišťovat. Vyjmul jsem původní žárovku a do gumové krycí průchodky jsem udělal trochu větší díru, abych mohl prostrčit výbojku. Výbojka zapadla do světlometu dobře, ale drátky které ji jistí šli nasadit hodně těžko, protože výbojka je v zadní části o něco širší, než klasická žárovka. Použil jsem trochu hrubé síly a podařilo se. Napájecí konektory výbojky a balastu se zapojují úplně stejně, jako kdyby tam byla normální žárovka, akorát jsem konektory ještě zaizoloval. Nasadil jsem gumovou krytku a hotovo. Opravdu velice jednoduché. Xenon se rozsvítil,nikde žádný problém. 5000K svítí opravdu bíle, nikde žádná modrá, akorát možná uplně u kraje světelného kužele, při přechodu do tmy, ale to je nepatrné. Je možné, že budu muset ještě vyměnit pojistku, protože xenon má vyšší startovací proud. Na balastu je napsáno max 6A a pojistka je 7.5A, takže uvidíme. Projistotu mám pod sedlem 10A...Zatím jsem ho za jízdy ve tmě ještě nevyzkoušel, ale až zkusím, napíšu co a jak.

Další úpravu kterou jsem měl v plánu byl držák GPS. V electroworldu jsem koupil ve výprodeji voděodolný držák s úchytem na řidítka Hama, vyšel asi na 300 kč. Pořád jsem řešil, jak a na co ho přichytit, protože na řidítka to samozřejmě nešlo, není tam místo. Přemýšlel jsem, že úchyt předělám a uchytím ho nějak šetrně na plexi (např přísavkou) ale nakonec po drobné úpravě se mě úchyt podařilo přidělat na brzdovou pumpu. Držák je tím pádem na pravé straně, za kapotou, na vše důležité na palubce je vidět. Snad to bude stačit a nebude se to moc klepat. Ted ještě zbývá vyřešit napájení, zásuvku mám pod sedlem, takže odtamtud natáhnu nějaký delší microUSB kabel a mělo by to být.
Z dalších úprav ještě plánuju ke xenonu LED parkovačku a do dálkového světla Osram nightbreaker. Dále bych chtěl vyřešit, přepínání tlumené-dálkové, kdy se dálkové světlo nepochopitelně s potkávacím "střídá" místo aby se dálka jednoduše připla a svítily obě najednou jako to je u aut. Přidal jsem nějaké fotky z montáží. Tak zase příště...

Tak s Xenonem jsem už jel i v noci a paráda, zůstane tam. S klasickou žárovkou se to nedá srovnávat. Nikdo na mě nebilkal, že bych oslňoval, 7,5A pojistka taky nepraskla. Do světlometu typu "čočka" můžu jen doporučit i s ohledem na to, že mám zástavbové xenony v "čočkách" i v autě a skoro 4 roky jsem na ně nesáhnul, prostě bez závad. Doufám že tomu bude i v moto...



Doplnění: 15.7.2011
Topcase

Další úpravou kterou jsem měl naplánovanou a chtěl jí realizovat, byla montáž zadního kufru neboli topcase. Koupil jsem tedy nejdříve kufr. Po trochu zdlouhavějším bádání na netu, jsem nakonec koupil jakýsi noname "MAX" asi na 42L i s plotnou. Byly na něj od uživatelů docela pozitivní recenze, systém uchycení je GIVI a dá se použít i jako boční kufr, tedy s patřičným držákem, samozřejmě od GIVI...
Tak když jsem měl kufr, tak jsem se začal blíže zajímat o to, jak ho tam přidělám. Samozřejmě že jsem měl zjištěno, že originál držák na ST2 je na netu k mání a jeho cena není nikterak závratná, nejakých 1650,- kč (ale zase za dva 40cm zahnuté profily...?hm...) Držák jsem tedy objednal a byl jsem spokojený, že mít za cenu 2500,- komplet kufr s držákem je paráda. Bohužel trochu omyl...Po dalším pátrání jsem zjistil, že na držáky je potřeba dokoupit dva mezikusy, aby šla plotna na držák přidělat, což jsem jaksi hned napoprvé na shopu nepochopil. Doobědnal jsem tedy i mezikusy a tady mě bylo prodejcem a dodavatelem sděleno, že mezikusy jsou pouze součástí plotny GIVI, samotné se neprodávají. Takže jsem protáhnul hubu, a připlatil dalších 1100,- a teď mám plotny dvě...
Smotná montáž byla docela v pohodě až na jednu chybu. Výrobce totiž držáky trochu inovoval, ale spojovací materiál, který byl v balení, pocházel ještě na starší typ. Tím se stalo, že jsem musel tohle nejdřív zjistit a posléze dva šrouby zkrátit asi o 15mm. Pak už všechno do sebe zapadlo a za 30min byl držák přidělaný. Celé je to dost bytelné a myslím, že to 10-12 kg nákladu udrží celkem v pohodě. Ještě pár fotek z montáže a výsledek.



Doplnění: 7.9.2011
První závada, přestali jsme dobíjet.

Tak dnes, po zhruba 8000, po výměně oleje a drobné údržbě mě kočka pěkně vypekla. První závada. Jedu si to ráno takhle z noční a na jižní spojce najednou rachot, střelba do výfuků, mašina přestala táhnout a tak tak jsem dojel za lanovým mostem na benzinku OMV. Říkám si a je to v prdelííí. Hodil jsem ji na stojan, zapálím si a přemýšlím co asi se stalo. Pak teda že to zkusím a zjišťuji, že baterka je vybitá. Takže jsme přestali dobíjet, nebo někde zkrat baterku vybil. Měl jsem sebou nějaké nářadí, tak jsem začal sundávat kapotu abych se dostal na baterku. Pak mě napadlo, že na benzíně možná seženu nabíječku a že bych ji nabil a 20 kiláků nějak bez světel doplachtil. Jenže nabíječka nebyla. No tak jsem koupil alespoň kabely a jeden týpek se mě nabídnul, že to zkusíme natočit a trochu dobít přes kabely z jeho auta. Dělal tam na benzíně nějakou inventůru a měl tam služebák. Máša naskočila hned a ještě jsme ji teda asi 15 minut nechali připojenou na auto. Sundanou kapotu jsem radši nechal na benzíně u obsluhy s tím, že se pro ni stavím až pojedu okolo, protože jsem tušil, že ještě nemám vyhráno. A taky neměl...Skočil jsem na ni a upaloval na hradeckou dálnici směr Mochov, do garáže. Asi 600 m před první benzínkou, jak tam mají základnu Hummer, to přišlo znova, střelba do výfuků a konec. Tak pěkně tlačit...Na benzíně jsem zašel do toho servisu Hummer a tam hoši ochotně hned napojili mášu na nabíječku. Nabíjeli jsme asi hodinu, tak jsem dal cígo, kafe a pak jsem už konečně dojel těch 12,5 km až do garáže. Zatím jsem neměl čas zkoumat co se stalo, ale zřejme odešel regulátor. Měl jsem tam už nějaký neoriginální a nesvítila mě kontrolka, takže ted je důvod to opravit pořádně. Jen doufám, že neodešel alternátor...Takže první závada, ale poradil jsem si a dojel, nemusel jsem potupně shánět vozejk a mašinu vézt na něm.

Doplnění: 27.11.2011

Tak letošní sezona pro mě zkončila předčasně. Po laborování s dobíjením, jsem nakone smutně zjistil, že je v háji alternátor i když první měření nasvědčovali tomu, že se jedná jen o regulátor. Altík se šlehnul na kostru, ale postupně a při prvním měření se zdálo, že je v pohodě. Dal jsem nový regler, dobíjelo to, ale málo, jen 13,75. Tak říkal jsem si, že to asi stačí a vyjel na třídenní vyjížďku do Jeseníků a Orických hor. Hned první den po 250 km jsem u pevnosti Dobrošov zůstal bez proudu. Místní hodní lidé mě dobily baterii, já se rozloučil s klukama, a plachtil jsem si to z hor na Prahu. Po cestě jsem koupil nabíječku a prodlužovák a jel od benziny k benzině a nabíjel. Na jedno nabití jsem ujel asi 35 km. Celá ta cesta mě trvala asi 16 hodin i stím, že jsem mášu tlačil o půl noci po staré hradecké asi pět km k motorestu Kopičák, když jsem byl opět bez šťávy...No dopadlo to dobře, ale čeká mě oprava. Bude stačit nechat altík přemotat a pak už snad s elektrikou bude klid. Pořídil jsem i výkonější regulátor, který tady u nás v republice staví jeden šikovnej pán z Dolní Čermné a na netu jsem okoukal, jak by se dal umístit do airboxu, aby byl dobře chlazen. Tak ať zima netrvá moc dlouho a příští sezonu zdar!

Doplnění: 9.5.2012

Tak sezóna je v plném proudu a já jsem myslel, že snad letos nevyjedu. Někdy v březnu jsem nechal převinout altík. Vytáhnul jsem ho z mašiny sám, není to složité. Myslel jsem, že budu potřebovat stahovák, ale šlo to i bez něj. Převinutí trvalo asi 14 dní, no houby zle, času dost. Po namontování jsem připojil regulátor od Vape a zjistil, že poslední jízdou z Orlických Hor, kdy už se altík podělal úplně, vzal sebou i tento regulátor Vape, novej, ujel jsem na něj 300 km, takže s tím původním už dva v háji. Říkám si nevadí, mám ještě další, který jsem koupil u pána který převíjí altíky a regulátor navrhnul přímo pro jednofázový 30A alternátor Ducati, akorát nemá kontrolku dobíjení. Druhý den jsem přivezl z práce druhý regulátor a zapojil. Mašnu jsem natočil, a že ji nechám ohřát, šel jsem si připravit měřák že budu měřit. Mašina se ohřála a já vzal za plyn, že se musím pokochat tím soundem, co jsem neslyšel celou zimu. Najednou motorka zakoktala a ticho. Říkám si co je? Zkusím znovu nastartovat a kontrolky nic, kouknu k baterce a odpadlý + pól. Divný... Tak jsem přišrouboval kabel zpět, zapnu klíček a kontrolky naskočily zaplo se čerpadlo a ...nevypnulo, jelo furt. Tak jsem okolo toho začal skákat a přišel jsem na to, že prostřední pojistka pod sedlem je v háji. Dal jsem novou pojistku. Okamžitě po zapnutí klíčku praskla znova. Tak to je špatný. Sklidil jsem vercajk a jel z garáže domů a přemýšlel, co se stalo. Doma jsem vytáhnul schémata a ortel byl nekompromisní a hodně smutnej. Zřejmě řídící jednotka v řiti. Byl jsem tak vytočenej, Papežík mě poslal někam, že v sezoně mají přednost stálí zákazníci, v moto Itália narváno na dva měsíce. Tak jsem to nechal bejt a měsíc jsem se o to nezajímal...
Po měsíci na popud kamaráda jsem sedl k netu a tady na webu v náhradních dílech jsem objevil inzerát, prodám díly z ST2. Hned jsem tam zavolal a že řídící jednotka je k mání. Díly prodával Mates z Bělé pod Bezdězem, který svoji ST2 přestavenou na Café Racer uhnal k smrti a přetrhnul ojnici. Tímto mu děkuji za pomoc. Nabídl se že jednotku přiveze a zkusíme spolu zapojit. V neděli přijel na svém GSXRu. Za pět minut bylo jasno. Po zapojení jednotky mašina okamžitě naskočila. Už bylo pozdě, tak jsem si řekl, že zbytek práce nechám na jindy. Dostal jsem se na to hned druhý den po práci a zjistil, že s řídící jednotkou odešel zase regulátor!!! Se picnu snad...Druhý den jsem zavolal do Vape a nechal si poslat znova ten samej regler, co už mě jednou odešel, s tím, že ho dám do airboxu, jak jsem to viděl někde na netu. Má asi jen 280W, ale když bude dobře chlazený, měl by vydržet, pravil pan ing. z Vape když jsme spolu prvně komunikovali mailem. A hlavně stojí jen 900,- s poštovným...
Namontoval jsem ho opravdu do airboxu. Ujel jsem zatím asi 100km a zdá se že je všechno ok. Celá ta sranda mě vyšla asi na 10 litrů. Alternátor, několik regulátorů, řídící jednotka. Kruci doufám, že teď už bude zase všechno v cajku, protože to už by šla holka asi z domu, ne že bych ji neměl rád, to mám, ale nějak jí přestávám věřit, a abych se někde na dalekejch cestách klepal, co zase bude, na to už jsem trochu starej...
Doufám, že příště nebudu psát zase o opravách... tak zatím, Zdar!


Přidal jsem sem pár fotek altíku a regleru v airboxu. Myslím že tam sednul dobře.







Doplnění: 22.9.2013

Sezona 2013 pomalu končí a já jsem více jak rok nic nenapsal, tak to napravím...Tak jsem si říkal, že už nebudu psát o opravách, ale bohužel, závady elekriky, dobíjení se mě v loňské sezóně opět nevyhnuli.
Jak už jsem psal předtím, po opravě a umístění regulátoru VAPE do airboxu jsem si myslel, že je vyhráno, ale nebylo.
Někdy v červnu 2012 jsem se s kamarády vydal na krátkou dovolenou na Slovensko a v okolí Martina a Banské Bystrice jsem se těšil na pětidenní svezení. Po ujetí zhruba 400 km těsně před Martinem opět závada regulátoru, který se doslova roztekl.
Moje doměnka, že když bude regler v airboxu, můžu si dovolit slabší variantu která má výstup na kontrolku, se ukázala jako mylná...Naštestí jsem se zbytkem proudu doskákal k benzínové pumpě která je těsně před Martinem. Postavil jsem ji tak, aby na ní obsluha viděla a domluvil s prodavačem že mě ji "taknějak" do zítra pohlídá no a šel jsem shánět s pomocí kamarádů nějaké bydlení s tím, že popřemýšlím, jak tento problém pořeším. Kámoši pak pokračovali dál, protože bylo zaplaceno ubytování a víc už mě nemohli pomoct.
Druhý den jsem se z penzionu z Martina stopem vydal k benzíně. Všimnul jsem si, že vedle benzínky je autobazar a že funguje a je tam i majitel. Zašel jsem tedy za ním a vysvětlil problém. Majitel (také motorkář) mě okamžitě nabídnul pomoc a souhlasil s tím, že u něho můžu mašinu nechat v malém přístřešku který byl obložený pneumatikama a zamknul mě jí řetězem. Můžeš jí tady nechat jak dlouho budeš potřebovat, mě tady nepřekáží, s těmito slovy jsem se s ním po výměně telefoních čísel rozloučil. V kanceláři u něho jsem si mohl nechat přilbu, boty, bundu...prostě vše co jsem nepotřeboval. No vydal jsem se zpět na penzion a zjistil, že vlak mě jede kolem jedné hodiny noční. Trochu jsem pospal a vydal se na nádraží. Vlak přijel, já nastoupil do prázdného kupé a za neustálého přemýšlení, jestli se s motorkou ještě někdy setkám jsem usnul. Domů jsem dojel v pohodě a tím skončila, alespoň prozatím moje krasojízda po krásách slovenska.

V následujícím týdnu jsem začal shánět auto s tažným, dodávku, no prostě něco, čím bych motorku dotáhnul zpět do česka. Nakonec jsem to ale vymyslel jinak. Jelikož jsem takovej "dobrodruh" tak v práci jsem si půjčil gelovou autobaterii 100A a vyrobil si kabely. Zavolal jsem do VAPE a objednal si nový regler, ale ten nejsilnější, co nemá výstup na kontrolku. Motorce chyběl jen proud, jinak jí nic nebylo, takže jsem si řekl, že ten regulátor vyměním a pokud to nepůjde a bude v řiti i altík, napojím baterii, umístím ji do TOPCase a jedu domů po ose. Krejt mě bude kamarád s osobákem a až vybiju baterii v motorce, tak ji vyměním s baterií v autě. Měl jsem spočteno, že bych na baterii z auta mohl najet asi 170-200 km...
S tímhle nápadem, nářadím a potřebnýma věcma jsme asi za 14 dní po tom sedli s kámošem ve 4 ráno do mého auta a tradá na Slovensko. S majitelem bazaru jsme byly domluvení, že tam bude asi od osmé hodiny.
Po příjezdu na místo jsme začali s opravou. Měřením jsem zjistil, že altík je v pořádku, takže jsem zajásal, že improvizace s autobaterií nebude potřeba. Vyměnil jsem regler, perfektně vyčistil airbox a mašinu jsme nastartovali. Následným měřením jsem zjistil, že to stále nedobíjí. Říkám si sakra co je??? Jak tak nad tím bloumáme, napadla mě posledí věc a tou byla hlavní pojistka 40A. Vytáhnul jsem jí z boxíku který je na boku baterie a bingo, byla šlehlá...Je to ta velká mrcha, kterou jsem s sebou samozřejmě neměl, ale dá se rozdělat a tak přišla na řadu oprava drátkem..."fuj"...
Po opravě pojistky jsme mašinu zase natočili a...dobíjela nějakých 14.2V Hurááá...
Zkrámovali jsme vercajk, všechno ještě překontrolovali, natankovali palivo a vydali se k domovu. Celá cesta proběhla bez problémů až na asi 200km které jsem musel jet v totálním dešti. Začalo to kus před Olomoucí a přestalo až za Lytomyšlí. V tomto úseku jsem také tankoval a snad poprvé v životě se mě na tu motorku fakt nechtělo vlézt. Promočenej, zmrzlej, no trága největší. Nakonec mě trochu zachránila větrovka kterou jsem na sebe narval a bylo mě o poznání lépe.
Do Prahy jsme dorazily před osmou večer. Byl jsem totálně unavenej, protože tam jsem řídil auto, zpět motorku, ale spokojenej, že se to podařilo opravit.
Konec sezóny 2012 jsem už jezdil hodně málo, pár kratších vyjížděk a to bylo asi tak vše. Mašina a dobíjení fungovalo na výbornou, ale už to chtělo výměnu baterie, která neudržela v garáži napětí více jak 10 dní. Byla to taková slabá sezóna...

Začátek sezóny 2013 mě zastihnul docela v blbé situaci, musel jsem se pakovat a sehnat si jinou garáž, takže stěhování různých verků atd...stěhování je hrozné...a to mě bude čekat asi zase další. No kdyby si to tady náhodou někdo četl, měl možnost garážového stání někde v okolí Brandýs n/L - Čelákovice a chtěl se podělit jak o misto tak o finance tak bych to okamžitě bral...
Na jaře jsem koupil novou baterii a dobíjení je stále v pořádku. Jelikož regulátor nemá výstup na kontrolku, tak jsem si namontoval místo ní takovej malej digitální voltmetr, abych měl alespoň nějakou kontrolu. Jenže tento voltmetr občas ukazuje bludy, hlavně když se jede dýl. Systém dobíjení má zřejmě peaky a tento Vmetr sbírá jen vzorky, tak tam každou chvíli svítí něco jiného. Po konzultaci s kamarádem jsme došli k závěru, že měření by se mohlo zlepšit instalací jednoduchého RF filtru tak to nechám až po sezóně. Jinak jsem na motorce měnil zadní brzdovou hadici, zadní desky. Chtel jsem měnit i přední, objednal jsem je a když jsem porovnal tloušťku nových a těch co tam mám, ještě jsem se rozhodl počkat. Ono pod ty přední brzdiče je špatně vidět a já měl zbytečně paniku...Nakonec jsem zjistil, že mají tak 50-60%. Jinak jsem si zažil svoje s odvzdušňováním jak zadku, tak předku. Tím předkem jsem snad prohnal 3/4 litru kapaliny, ale zdá se, že to pomohlo a brzda je teď ostřejší, ale bohužel se nezměnila její závislost na teploťe brzd. Tedy když jsou zahřáté, mají rychlý nástup, páka je tvrdší, pokud jsou studené, páka je měkčí, brzdí to stále výborně, ale tahle závislost na té teplotě mě prostě štve. Rozdíl není velký, ale je tam a nikdo zatím neporadil, co s tím. Pravda ale je, že když jsem si v servisu skoušel brzdu na novějším Monsteru, jak se mě zdála taky měkčí, tak možná jsem moc náročnej...Ovšem moje stařičká Yamaha FZR600 tam se ta teplota neprojevovala a brzdy byla jedovatější, jak přední, tak zadní. Přes zimu skusím rozdělat pumpu, jestli tam není nějaký smetí a nepřicpává se přepouštěcí kanálek do nádobky, jinak už nevím...

Jinak letos jsem absolvoval koncem července pětidenní výlet s kamarádama Rakousko, Německo, Itálie zpět do Rakouska a domů. Byla to náročná cesta, protože jsme se pohybovaly pořád naložení, spali jsme v penzionu i po kempech ve stanu. Vyjížděli jsme z Čelákovic kolem sedmé ráno a kolem 15:30 už jsme byli v německém Berchtesgadenu na slavném orlím hnízdě. Pod Orlím hnízdem je pěkný penzion, kde se mluví česky a tam jsme zůstali na první noc. Druhý den se pokračovalo do Itálie a ž na úpatí průsmyku Passo de Stelvio, kde jsme zakotvili už v kempu. Byla tam docela zima a také sprchlo, ale nic vážného. Další den jsme přejeli průsmyk Passo de Stelvio a to teda byla jízda, šplhat se až do výšky 2770 metrů, tak to dá zabrat. Přesně nevím kde všude jsme to vlastně byli, ale na těch vracákách po ujetí 350 km jsem byl úplně KO. Chvílema jsem si říkal to není dovolená, ale galeje... No z Itálie jsme to projeli zpět do Rakouska a zakotvili v dalším kempu. Vysílenej jsem dal sprchu a posadil se do zahradní restaurace. Vůbec jsem se nechtěl hýbat, jen jsem seděl, čuměl doblba a popíjel pivko. No nakonec jsme blafaly u stanu asi do 11 v noci, popíjeli lahváče a bylao to fajn. Čtvrtý den nás čekal přejezd už do České republiky, přes Grossglockner, Edelweissspitze, přes Dvořiště do kempu někde poblíž Vyššího brodu. Postavit stany a já ještě s jedním kámošem hurá do řeky. Ostatní radějo zakoupili žetóny a šli do sprchy, ale až poté, co co sa přesvědčily, že jsme do tý kosy vlezli. Hlasité povzbuzování přišlo vhod, fakt to bylo studený jak swiň...No potom jsme se krasopisně zmatlali při vyprávění zážitků. Taky jsme v Itálii měli menší nehodu, kdy se kolega na Kawě Versys lekl auta, co mu vjelo do protisměru, když se vyhýbalo cyklistovi, raději to pustil do pangejtu. Vlastně tam žádný skoro nebyl a on skončil v úhlu 45°na svahu. Mašinu jsme vytáhli zpět na silnici, obrali drny a trávu, kontrola prozradila, že se vůbec nic nestalo, jen mírné škrábance a tak se jelo dál. Pátý den jsme se vyspali trochu dýl a už langsam se rozjeli k domovu. Cesta byla hodně náročná, v sedmi motorkách jsme ujeli 1980km a to je myslím hodně. Příště už do toho takhle pohlavě nejdu, max 200 km denně v těch horách. Po dálnici samozřejmě člověk dá víc, ale v Alpách je to potom už drsný, přihlásí se únava a začíná to smrdět průserem.
I přes ty "galeje" to byla krása, hodně jsme toho viděli a jízdu jsme si užili až "dodna"







Po absolvování téhle trasy si myslím, že dobíjení je definitivně opravené a už s ním nebudou nadále problémy. Jinak mašina jela celou cestu krásně, ale tolik kiláků v Alpách je na ní docela únava. Ty vracáky v takovém množství kilometrů jí nedělají moc dobře, ona má raději větší poloměry zatáček a rychlejší jízdu...







Takže letos zazimuju v klidu s tím, že mašinka je OK a přes zimu akorát jednou za měsíc dobiju daterku.

Jinak se pomalu chystám na prodej této motorky. Je na mě už dost těžká, mám nějaký ty roky fyzičku "marnou" nohy krátký a rád bych přesedlal na něco lehčího, zřejmě asi na Monstera, pěkná nepadená šestka by mě v pohodě stačila. Nebráním se ani výměně s doplatkem, no však bychom se dohodli. K ST2 jsem se choval slušně, nespeedoval jsem jí, oleje filtry měnil, ventily šteloval. Všechno bych předvedl, proti záloze i zapůjčil na delší projížďku. Mám k ní i origo výfuky a svody a původní EEprom. Je to jen o dohodě. Dnes už končím, tak zase někdy...

Doplnění 7.8.2014

Tak je to tady, tahle kráska už má nakročeno z domu.
Koupil jsem Monster 695 Já vím, motorka "pro baby" ale jede taky dobře a dobře se mi s ní manipuluje.
Tak ti kočko přeju ještě hodně šťastných kilometrů a nějakýho páníčka "leštiče"
který se bude starat alespoň jako já...

Doplnění 20.9.2014

Tak motorka má definitivně nového majitele, ještě jedna fotka na závěr a Ahooj...





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mickin
Mickin napsal 05.04.15 v 20:02

Ahoj. Krásný příběh. Měl jsem jí taky a problémů hafo hlavně ta elektrika. Ale odpustíš jí to a furt na ní vzpomínám je to přece Duc...

Tommy_Rezzo
Tommy_Rezzo napsal 15.10.14 v 07:43

Jsem ostuda, ještě jsem nebyl schopnej napsat pořádný profil, ale snad se k tomu brzo dokopu

MarioV2
MarioV2 napsal 18.10.12 v 19:12

Máš to pěkný. Elektrika Italům nikdy moc nešla.

kokoška.
kokoška. napsal 23.07.12 v 14:46

Krasavice 10 B

Foxx5
Foxx5 napsal 09.05.12 v 22:59

Chlapi, děkuju za super komentáře, potěšily mě! Bohužel Ducatka zlobí...po alternátoru a dvou regulátorech se uklepal + pol od baterky a šla řídící jednotka a vzala ssebou znova regulátor Mám ji rád, ale fakt mě naštvala!

Více komentářů



TOPlist