PROFIL MOTORKY

ČZ 175/470 (1969)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Vitah
Vloženo 26.6.2010
Aktualizováno 13.6.2015
Zobrazeno 4 697x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Tátova první a jediná motorka, kterou jsem dostal k dispozici někdy v 17 letech a od učení na zahradě jsem přešel po udělání řidičáku na silnice. Je to srdeční záležitost... prostě rodinné dědictví ;D

Více fotografii

První dojmy - Když jsem ji vídal v garáži jako malý chlapec, tak mi přišla ooobrovská :) Jenže jsem narostl na 190 cm, takže mám spíš naopak problém se na ni poskládat :D Každopádně vzhledem k velikosti a hmotnosti byla pro mě od první chvíle snadno ovladatelná a zábavná :)

Recenze

Bohužel rodiče tátovi nedovolili "250", takže je to stopětasedma sportka na 19´ kolech z roku 1969. Jako malému mi připadala strašně velká... ale vyrostl jsem trochu víc (190 cm), takže sedím téměř na místě spolujezdce :D
Táta na ní najel něco přes 8tisíc km a uložil ji k odpočinku ke strejdovi do garáže, která byla bohužel vlhká. Když se přiblížil čas mého získání řidičského oprávnění... bylo jasné, že na ní budu chtít jezdit... když nebyla možnost pořídit novější stroj. Takže se v 90.letech vytáhla z garáže a dala do provozuschopného stavu (baterie, náplně, pneumatiky, ráfky...). Když jsem ručně napumpoval přední kolo, dorazil jsem se na tom zadním... a mezitím mi to přední zase uteklo...jak byly zpruchřelé pneumatiky... Takže potu mě to stálo dost ;)
Takže jak jsem nafasoval v 18 řidičák, začal jsem jezdit v okolí Třebíče. Jezdil jsem se na ní projet po okolí, do posilovny, do práce (brigády)...pak i do Českých Budějovic, když jsem tam studoval vysokou. Lidé se mě ptali, jestli jsem tam přijel z takové dálky na téhle motorce... jsem to nechápal, protože byla absolutně spolehlivá. Jen se občas přepólovala baterie, což nikdo nechápe do dneška, ale když se s tím počítalo :D
Bylo takhle jednou chladné letní ráno a já jel na brigádu - pustit benzín, dvakrát prošlápnout, zasunout klíček a na poprvé naskočila! Chvilku si hlídat plynem, aby nechcípla, než se zahřeje, nasadit helmu... a jede se. To býval chladný vlhký vzduch... to byla jízda! To jsem auta do kopce předjížděl!!! Jasně, oni jeli předpisově 50 a mě se to rozvášnilo na 60 :D :D :D Ale to mě moc bavilo.
No a jednou takhle v Českých Budějovicích na křižovatce za viaduktem mi prasklo přední brzdové lanko a já to nakouřil do Felicie přede mnou. Kule sem si narazil o nadrž, že jsem si to pamatoval ještě dva týdny a chrastnul jsem s mašinou na zem, pač sedíce na nádrži jsem nedošáhnul nohama na zem. Nabouraný mi pak říkal, že si připadal jako pako, pač stojí na semaforu a čumí na červenou a najednou rana do zadku...koukne do zrdcátka a za ním nikdo :D (jak jsem padnul na zem). No hrozilo, že policajtům zaplatím 6500,-, ale nakonec mě to nestálo ani korunu!!! (ale to by celé bylo na další povídání). Důležité nakonec bylo poučení, protože jsem strašně nadával, že se to stalo - ohlé vidle, lanko v řiti, zohýbaný blatník... prostě že jsem nemohl v klidu jezdit. Ale došlo mi, že je dobře, že se to stalo takhle... pokud to lanko mělo prdnout... stát se to v 80 km/h před kamionem... tak jsem nic na net nepsal a nebyl by ani tento stroj...
Všechno se dalo dohromady, jenže se přidřel motor a to se ukázalo jako velký problém, protože jsem několik let nesehnal nikoho, kdo by mi to opravil. Až kamarád spolubydlící mého bráchy se ukázal jako člověk, který těmto stojům rozumí a nabídnul mi pomoc. Takže jsem šel do stodoly, utřel prach, naložil na vlek a odvezl k "doktorovi" ;)
No a v červnu roku 2009 jsem si ji v brutální bouřce přivezl do Jihlavy, kde teď žiju a do konce sezony jsem stihnul dát asi 2000 km, takže jsem ji akorát zajel. Takže je zgenerálkovaná a už šlape jak hodinky, jako za starých časů. Sice se objevil jeden velice záludný zkrat v důsledku rozedření izolace o plech, ale to se našlo a jezdí se dál.
Letos už jsem si dovolil i výlet Jihlava - Tábor - ČB - Ji a zvládla to úplně s přehledem.
Právě jsem na ni sehnal zpětné zrdcátko do řídítek a repliku původního víčka na nádrži (které mi kdosi ukradnul). Současný technický stav (jaro 2010) je na fotkách.

Jízdní vlastnosti
Cestovní rychlost je ideální kolem 80 km/h. Tahle rychlost jí dlouhodobě vyhovuje a je to akorát pro kochání se okolím...
90 km/h zvládá stabilně i na rovině, ale tam už je cítit, že není kam dál jít a roste i spotřeba.
Zrychlení 0 - 100 km/h - nikdy :D To vytáhne jen z kopce s větrem v zádech :D
Nebrzdí... jen zpomaluje... ale to je všeobecně známé. Ještě s tím zkusím něco udělat... Ale tak to bylo vždycky.
Takže se musí jezdit opatrně a s rozvahou, takže nedostatek výkonu zas tak moc nechybí... ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jawa354
jawa354 napsal 14.11.16 v 20:51 10b.

fichtlrider
fichtlrider napsal 30.10.11 v 16:23

moc pěkná 10b já mám taky sportku ale s o něco menšim objemem

FauX
FauX napsal 29.09.10 v 10:51

Krasny puvodni stav, radost se na ni projet po nedelnim obidku

Labus
Labus napsal 29.06.10 v 08:22

je to pořád kočka bez makeupu, bez tuningu, to se cení 10b

chlup2
chlup2 napsal 28.06.10 v 09:59

Pěkná sportka, s tou rychlostí mám přesně stejnou zkušenost, je to motorka na kochání a naučení. Já bych ji zrenovoval, ale to je věc názoru žejo .

Více komentářů



TOPlist