renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Raptor 1000 (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 3.5.2005
Aktualizováno 22.10.2021
Zobrazeno 9 345x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Po 1.majiteli, koupená v ČR, jako nová. Je to krásná hračka. Nádhernej design a perfektní motor, jsem nadšenej. Italskej design a motor z TLka - parádní kombinace

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 900: V té době drahá a zase tak moc mě nezaujala. Navíc jsem se bál servisu.
Aprilia SL 1000 Falco: Protože se prodala den předtím než jsem si pro ní jel. A asi to tak i nakonec mělo být...

První dojmy - Hmmm, na fotkách nevypadala špatně, ale naživo je nádherná, ta barva a všechny ty detaily... Ku.va, ta ale jede !!! Rázem deklasovala Fazera 600 do role koloběžky a okamžitě jsem věděl že tuhle vzteklou mrchu musím mít.

Motorku bych doporučil pro - pro mě :-)

Doplňky na motorce - 1) tlumič řízení - životní nutnost
2) laďáky - bez nich to jen tak brblá, s nima to nasraně řve
3) menší (hezčí) zrcátka ve kterých není skoro nic vidět

Recenze

Zkušenosti: Mám jí čtvrtou sezonu, najeto cca 49tis.km (kupoval jsem jí když měla 7tis.km) a za celou tu dobu si nemůžu na nic zásadního stěžovat. Hned po koupi to chtělo tlumič řízení, bez něj je motorka opravdu skoro nebezpečná a pak jsem ještě vyměnil brzd.destičky. Ty standardní sice asi vydrží dlouho, ale po "modrých" brzdách na Fazeru jsem prostě nebyl spkojen. S rostoucí silou na páčku rostla brzdná síla, ale jen do určitýho bodu, pak jsem mohl mačkat jak chtěl a nedělo se nic víc. Kromě toho jsem měl po 7tis.km v kotoučích dost velký rejhy. Dal jsem sintrovaný (EBC, ale na značce asi nezáleží) a kromě toho že to brzdí líp (krásně se zakusujou, je to úplně cítit), se mi i srovnaly kotouče a jsou krásně hladký.Od původního majitele tam byl malý plexi štítek, který kromě toho že sluší, i docela pomáhá (značka Puig, kde a za kolik nevím)- Pak jsem dal ještě lad.výfuky Viper, hlavně kvůli zvuku, kterej je opravdu téměř fenomenální, prostě pořádná bouřka Pocitově bych řekl že je odspodu ostřejší reakce na plyn, mašina je cukavější, jde líp i plynem na zadní, přijde mi to míň udušený. Jinak jsem nedělal s naladěním nic. Co se týče servisu a spotřebních věcí, není to až tak hrozný. Olej a filtr po 6ti tis.km, svíčky a vzduch. filtr po 12ti tis.km a ventily každých 24tis.km. Gumy vydrží podle stylu jízdy, jezdím měkčí, sportovnější, mám odzkoušený např.Metzeler M1, Pirelli Dragon Evo, přední vydrží cca 11tis.km, zadní cca 5tis.km. není to moc, ale zase drží (i když v náklonu za dva utrhnu i na hladším asfaltu tyhle sportovní "měkogumy", což mě sice ze začátku lekalo, ale když je to pod kontrolou, je to docela sranda S origo výfukama jsem s nima v Alpách dřel o zem, s laďákama si zase škrtnu nalevo řadičkou, nebo napravo páčkou zadní brzdy, asi je ta mašina nějaká nízká anebo já magor, to nevím. Letošní Alpy jsem poprvé zkusil dát dozadu cestovně-sportovní Metzeler Roadtec Z6. S naloženou motorkou nebo ve dvou drží dobře. Ale když jedu sám, je to "škola smyku" zase na druhou stranu mám najeto cca 6tis.km a jeste tak 2-3 tis. odhaduju, takže je to něco za něco. A ještě jedna věc - tahle guma výborně drží na vodě. Destičky a řetězovka (mně cca 25tis.km) vydrží jako na každý jiný podle péče a stylu jízdy.Z poruch mi zatím jen prasklo spojková lanko a to stejně jen proto že se mi vyběhala v držáku páčka spojky, která pak šla nakřivo a lanko dřelo a dřelo až se cca 300km od domu prodřelo. Nový original Cagiva stojí 1813 a čeká se na něj 3-4 týdny, tak mi ho kámoš vyrobil a stálo mě to pár korun za materiál a asi hodinu práce. Poruchy a závady jinak žádný, vše funguje jak má, s čim jsem nespokojenej je tak jedině absence jakýhokoliv nastavení vpředu, přece jenom mám jenom 60kg a na český silnice je podvozek trochu tvrdej, ale zase nic s čim by se nedalo žít a v aspoň to v Alpách není žádná "houpačka". Vzadu se dá nastavit přepětí, ale zase je péro hned vedle svodu a je tam tak strašně málo místa že jsem to vzdal a jezdím jak to je, skoro radši ve dvou, aspoň to tolik nedrncá Pak takový drobnosti jako nádrž - plastová, takže magnet. tankbágl ee a taky je do špičky takže ani nemagnet. tankbágl není ono a taky se musí často tankovat. Cca po 150-170km jízdy začne blikat rezerva, po dalších 25km svítit a za dalších 25km motor zdechne, ne že by to tak žralo (cca 6,5l, spořivě za 6, na okruhu za 7), ale je prostě malá. Taky pod sedačku se nevejde vůbec, ale vůbec nic, ale jak se to říká: "když jí miluješ, není co řešit" Alpy s ní projedu a až budu starší a chtít jezdit dál, koupím si KTM Adventure LC8. V Motohouse kdysi psali že Raptor má zlomek praktičnosti Fazera a ten zase jen zlomek jeho osobnosti. Je to tak a praktický má být auto, ne motorka. Raptora mám čtvrtým rokem, takhle dlouho jsem nic zatim neměl a to taky mluví o něčem. Např. KTM Superduke jede líp, má lepší podvozek, ale Raptor je pořád hezčí. Možná časem . . .

Cesty: Raptor a cestování ? Ale jo, zbastlil jsem dozadu nosič a držáky na postranní tašky a při rozumné denní porci km (cca 400) se Alpy ve dvou po kvalitních cestách daly v pohodě zvládnout.Navíc to ve dvou tolik nedrncá Jen ta plastová-žádnej tankbágl a malá (tankování každých 150km) nádrž nic moc.

Další info: Po dvou letech na pohodlnym, praktickym a univerzálním Fazeru 600 a po celkem pěti letech na šestistovkách (XJ600, FZR600) to chtělo změnu - dvouválec !

10.3.2011 ZMĚNA: S těžkým srdcem oznamuji, že Raptorek bude po šesti letech na prodej. Důvod ? Jmenuje se KTM 990SM a už mi stojí v garáži. Nadchla mě kombinace ostrýho motoru, ještě ostřejších brzd a hlavně univerzálního podvozku, co snese opravdu dost. Pravda, Raptorek je o dost hezčí, ale takovej je život. Je to jak se ženskýma. Taky není jedna na celý život.

2.11.2011 ŽÁDNÁ ZMĚNA Ono to při přímém srovnání není zase tak žhavý a proto si Raptorka nechám a KTM 990SM, která jí měla nahradit, jde do světa. Důvodů je víc, každá je jinak dobrá, přesněji řečeno v čem jedna vyniká, druhá propadá. I na Raptorovi mě štvou některý věci, ale na KTM mi toho vadí víc. A navíc je Raptor nádherná rudá srdcová záležitost, mám k němu vztah a tomu se žádná Gertruda nevyrovná. Itala přebije jedině Ital, takže příště ? Když vyloučíme Benelli TnT, vychází z toho jedině Ducati Streetfighter !

1.7.2012 SLAVÍME ! Raptorek má najeto 70000km bez poruchy. Jedna z mála motorek u nás s poctivými km
A dám tu stovku, dám, věřím že to spolu dokážeme...

4.7.2014 Na tachometru na mě svítí číslice 80000, to znamená že jsem zase o kousek blíž vysněné stovce tisíc km...

15.2.2018
A je to tady. Bohužel. Předcházelo tomu dlouhé rozhodování, ale po opravdu zralé úvaze jsem se rozhodl. A k čemu vlastně ? Motorka, na které jsem za 13 let najezdil skoro 80tis. km už mi neříká pane. Ano, prodal jsem jí a ještě dobrému kamarádovi. Tak dlouho mě ukecával, až se mu to povedlo.
A důvod prodeje ? Bude jich víc. Tak předně mi přijde zbytečné mít v garáži dva litrové naháče i když jeden je dvouvál a druhý třívál. Další důvod je ten, že za poslední 4 roky jsem najezdil asi 1000km a to je hodně málo ve srovnání s tím, kolik jsem najel s ostatními stroji za rok (Speed Triple 10tis.km, Versys 13tis.km, Tenere 6tis.km atd.). Věci jsou od toho aby se používaly a motorky od toho aby se na nich jezdilo.
No a ten poslední důvod byl ten, že motorka už potřebovala nějaký ten servis a mně se do toho vůbec nechtělo.
Uvažoval jsem o možnosti, že si ho nechám už tak nějak napořád a udělám z toho uloženku s tím, že časem to bude zajímavý youngtimer. Že přes něj prostě hodím plachtu, pojistím ho jen třeba na měsíc v roce za pár stovek a jednou do roka se projedu. Ale to se oklikou vracím k tomu stavu. Měl jsem v podstatě dvě možnosti, buď do motorky vrazit hromadu práce a cca 20tis. aby byla dle mých představ a pak se na ní stejně jen chodit koukat a plácat se po rameni jak mám v garáži hezkou věc anebo do ní nevrazit ani korunu a prodat jí tak jak je. Ale nemělo smysl si jí dál nechávat v tomhle stavu.
Jen letmý popis závad, nebo kosmetiky co by chtělo vyřešit: původní zadní tlumič zralý na vyhození, protože ani po repasi pořádně nefungoval, přední vidlice nutno repasovat, vyměnit všechny náplně, ložisko v hlavě řízení KO, pak spousta drobností jako sem tam nějaký prasklý plast, nebo něco odřeného či ulomeného, naprasklý štítek, světlo vypadlé z paraboly a přelepené izolačkou, rok propadlá technická a tudíž nutnost sehnat origo nebo homologovaná zrcátka a nechat vyrobit štítek na rám, Občas trvale svítící kontrolka rezervy nebo občas probliknuvší kontrolka mazání atd., atd. Kromě koupě nového tlumiče, předního světla a zrcátek spíš relativně drobnosti, ale je toho spousta. A nějak opravdu není vůle, když mám v garáži ještě Speeda a Transalpa.

Trochu mě to mrzí, ale život jde dál, je to přeci jenom věc a navíc vím, že bude motorka v dobrých rukou. Mě bavilo víc jezdit než montovat a nový majitel to má přesně obráceně, baví ho se v tom pořád vrtat a občas se sveze A Raptor už na stará kolena potřebuje klidnějšího jezdce, který s ním těch 100tis. km v poklidu dá.

A navíc když si uvědomím, že mě několik let přemlouval ať mu Raptorka prodám i s vědomím toho, co má vše za sebou, to znamená najeto přes 80tis.km a ne zrovna v top stavu...byla by asi chyba to odmítnout. Těžko bych našel jiného kupce který by mě přemlouval, to spíš já bych se musel hóooodně moc snažit prodat někomu 15 let starou italskou motorku co má tolik najeto...

A čím že jsem to Raptora nakonec nahradil ? Triumph Speed Triple. Kromě zvuku je vlastně úplně ve všem lepší. Použitelnější, přitom výkonnější motor, poddajnější podvozek, pohodlnější posez, modernější vzhled, přitom žádná elektronika.
Adeptů ovšem bylo hodně ! Aprilia Tuono V2, V4, Ducati Streetfighter 848, Monster 1100, Monster 1200, Multistrada 1200, MV Agusta Brutale 800, KTM Superduke 990, 990SM. Tyhle všechny motorky měly ambice Raptorka nahradit a žádné se to nepodařilo. A to jsem jich pár i souběžně s ním vlastnil. A stejně šly do světa. Každá měla něco, ale žádná nechytla za srdce tak jako Raptor, až ten Speed se jako celek jevil asi nejvyváženější a proto si ho chvíli nechám...

10/2021
Motorku sice už tři roky nemám, ale stále na ni myslím. Že já blbec ji prodával ! Takový se už dnes nedělají...
Kdyby si jí aspoň ten můj známý nechal. Ale on si ji vymazlí a po roce prodá, že prý je to na něj moc ostrý To před koupí nevěděl ? Spíš asi zaúřadovala manželka, ale pssst. Měl jsem jí od něj koupit zpět. Protože další kupec to ještě víc tuningem zprznil a ten další to rozstřelil úplně. Vím to, protože se mi všichni majitelé ptali, po tom všem co má za sebou, jak dlouho ještě vydrží )) Možná týden, možná pět let, nevím, je to ojetina se skoro 100tis. na tacho., jsem jim odpovídal. Ale to už je teď jedno.
A já marně přemýšlím nad něčím v dnešní digitální době aby to bylo tak trochu retro, aby to jelo, zatáčelo a brzdilo, dělalo pořádný kravál a zároveň aby jedinou elektronikou bylo vstřikování. VTR, SV, TL, Superduke, Tuono, Monster, Corsaro... je toho dost, ale nic nebude jako Raptor. Prostě nejlepší stroje se dělaly cca od let 1996 až 2010. A basta !

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
findejs1310
findejs1310 napsal 12.01.21 v 08:20 10b.

Žádná tuctovka

jardakovarik
jardakovarik napsal 29.03.18 v 16:41 10b.

Dobrá a hlavně zachovalá moto. Přeji hodně km bez závad. Máš 10b

Pes69
Pes69 napsal 16.02.18 v 06:42

Dobrá recenze, krásná motorka. Já akorát prodal rivera a tvejm pocitům rozumím... Ale po pravdě, taky jsem už neměl sílu ho udržovat... No nic, za nahatou italku jde 10 bodů...

jerseySE
jerseySE napsal 19.10.17 v 07:29 10b.

Pořád si myslím že je lepší mít dvě motorky než dvě auta, takže se asi vzdám jednoho auta a k Tuonu bych něco nejnáročnějšího dvouválcového. A v hledáčku je Raptor a Falco.

raptor.uh
raptor.uh napsal 20.12.16 v 15:14

Mohu potvrdit, ze za Raptora se tezko hleda nahrada. S prvnim jsem mel pred nehodou temer 80.000km a motor slapal jak hodinky...

Více komentářů



TOPlist