renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Classic (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jawa650
Vloženo 22.4.2005
Aktualizováno 5.12.2005
Zobrazeno 11 171x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


V dubnu 2005 zakoupená nová motorkaBarva červená Jawácká, boky nádrže chrom, přední plexi, zadní a boční nosič kufru

Recenze

Zkušenosti: JAWA 650 CLASIC – Zkušenosti po roce provozuZazimoval jsem svoji Jawu 650 Classic a tak se pokusím o malou rekapitulaci. Měl jsem Jawu 350 a používal ji mnoho let. V roce 1990 jsem motorku nezvládl a natloukl si. Strach byl mocný a tak jsem až do roku 2003 měl hrůzu se k motorce jen přiblížit. Ale nakonec stejně převážil názor, že čím se něco zkazí, tím se i napraví a tak se na dvorku znova objevila Jawa 350/640. Po krátké době jsem poznal, že z většího náklonu a smyku mi zůstal velký respekt, ale že motorku k životu prostě potřebuji. Z jízdy v autě jsem poznal, že není bezpodmínečně nutné jezdit přehnaně rychle, ale leckterá krizová situace se lépe řeší manévrem s razantním přidáním plynu, než brzdou a na to je Jawa 350 přeci jen slabá. Začalo rozhodování. Věděl jsem, že chci naháče, nebo choper, ale nevěděl jsem, zda koupit novou mašinku, nebo něco staršího. Chtěl jsem motorku pro pohodovou jízdu, která bude používána jak na jízdu do práce (cca 25 km vzdálená), tak pro vyjížďky (třeba Jeseníky jsou kousek od Olomouce, jsou tam nádherné trasy, setká se tam hromada motorkářů). Problém byl, že měřím přes 190 cm a moje váha řekněme není nejmenší. Tím došlo k škrtnutí některých 500 a 600ccm mašinek. Docela se mi líbil Shadow a Marader. Zpočátku jsem ani ve výběru neměl Jawu. Fotky Classicu, které se někde objevili – nic moc. Nakonec jsem měl možnost v Přerově si na novou Jawu 650 Classic sednout a bylo rozhodnuto. To, že leckde na internetu i v novinách Jawu spíše pomlouvali mne neodradilo. Obrátil jsem se na přerovskou firmu Aster, z kterou jsem měl už dřív dobré zkušenosti a která Jawy prodává. Protože se mi líbila klasická červená jawácká barva a chromované boky nádrží (když jawáckej Classic, ať je opravdu klasická), byl zde problém. Tahle kombinace prostě nebyla a musel jsem 3 neděle čekat, než byla požadovaná motorka k dispozici. Myslím, že Jawa nebyla na chromované nádrže jaksi připravena, neboť pochybuji, že jsem jediný, komu se tato kombinace líbí.. Nechal jsem si dát alarm, přední plexi, boční kufry a zadní kufr a vybraná motorka byla v dubnu 2005 připravena k odběru. Budu vždy hrdě tvrdit, že moje kombinace barev a výbavy dává motorce šmrnc. Kdekoli ji odstavím, stává se středem pozornosti. Ona je totiž ve skutečnosti hezčí, než na fotkách. Pomalu si myslím, že by mi Jawa měla platit za propagaci za každé zaparkování mé motorky.První dny jsem trávil sžíváním se s motorkou. Několikrát jsem sytič vypnul 50 metrů od baráku a po dalších 50 metrech na křižovatce mi motorka chcípla. Několikrát jsem se ztrapnil, když jsem zkoušel motorku nastartovat, když byla na bočním stojanu. Co mi ale přirostlo k srdci okamžitě byl 1 válcový motor Rotax. Podle mne se chová obdobně jako 2takt. Nemá rád nízké otáčky. Po zahřátí ve středních otáčkách docela příjemně bručí a tváří se jako „skoro choper“, při vyšších otáčkách se zvuk mění v příjemný bzukot. Přední sedačka je trošku tvrdší, ale nikoli nepříjemná. Uvidíme co řeknu po delších vyjížďkách. Zadní sedačka vypadá jako nouzová. Manželka však odmítla sedačku vyměnit za větší s opěrkou, že tato vyhovuje. Jdeme tedy jezdit. 29. dubna proběhla po 2 týdnech ježdění 1. garančka po 500 km. Reklamoval jsem alarm, neboť došlo ke snížení jeho citlivosti a já na parkovišti našel na motorce děti, aniž alarm protestoval.. Oprava byla bez problémů. Přiznávám však, že jsem 3 dny před garančkou volal, že alarm zlobí. Jinak vše pořádku. Čekal jsem, kdy začnu ztrácet nějaké šroubky, nebo se začne něco povolovat, jak sýčkovali někteří na internetu a ono nic. Přesto jsem objevil nectnot, na kterou musím upozornit. Manželka si na zadní sedačce opřela botu místo o stupačku o výfuk a zničila podrážku a já ji musel kupovat nové boty. Pokud stavím motorku na hlavní stojan, téměř vždy škrtnu botou o výfuk a tak tam mám pár pruhů od přiškvařené gumy. Sháním silichrom na vyčištění a špekuluju, jak tomu zabránit. Celkově jsem s motorkou spokojen - motor je fakt dobrej, dobře táhne i zrychluje. Čekám, až najedu víc kilometrů, abych jej mohl opravdu vyzkoušet. 22. května zatím najeto 1000 km. Manželka už neničí boty o výfuk a já umím postavit motorku na stojan většinou bez škrtání o výfuk. Nyní mi víc vadí krátká řadicí páčka (víc než 190 cm výška znamená i 12 boty). V těžkých botách se neřadí příjemně. Ale zjišťuji, že 650 Stylle má páčku asi o 3 cm delší, tak jsem si ji objednal. Jinak bez závad a problémů. 30. května 2005 - prohlídka po 1500 km. Nemám co hlásit za závady. Před prohlídkou jsem si projel Jeseníky a jsem nadšen. Motorka v kopcích tahá dobře. Jen při levých vracečkách občas škrtám stojanem. Na vidlici mám mastné kroužky. Pokud se podívám na utěsnění- nikde známka průsaku. Když ale porovnávám hladkost povrchu Jawy a některých zahraničních, zdá se mi, že Jawa má hrubší zpracování povrchu než jiné stroje i než 350. Od 14. června mám delší řadicí páčku ze Stylky. Subjektivně se mi lépe řadí a lépe se mi vejde bota mezi stupačku a řadicí páčku. 2. září je najeto 3500 km. Musím zklamat skeptiky, ale Jawa jede bez závad. Je znát, že se motor stále lepší. Jestli to takhle půjde dál, nebude o čem psát. Malinko napínám řetěz.19. listopadu najeto 4800 km a odstavuji motorku. Provádím zběžnou kontrolu, umývám ji, mažu řetěz. Zjistil jsem, že rukojeti jako by na řidítkách sklouzly o 3 milimetry a to se mi vůbec nelíbí. Oznamuji to do servisu, že to budou muset do jara vyřešit. Shrnutí provozu: Spotřeba 6.0 +- 0,2 litru ať jedu jak jedu. Spotřeba oleje neměřitelná. Řetěz sprejem stříkám po cca 500 km, Většinou jezdím cesty Olomouc-Přerov, Olomouc město, Přerov město, Jeseníky. Něco sám a něco ve skupinových vyjížďkách. Rychlostí Jawa hanbu nedělá. Pokud však v serpentinách Jeseníků motorku víc nakloním, škrtnu stojanem. Pokud přejíždím ve vyjetých kolejích, motorka se jakoby vlní. Zde pomůže trošku přehustit obě pneumatiky. Co Jawa zřetelně nemiluje je jízda na velmi nízké otáčky. Prostě je vhodné s ní jezdit jako s 2taktem. Snad největší problém se objevil až koncem sezony. Otevřenou helmu se sklápěcím plexi jsem bral jako optimální. Berme, že jde o klasickou mašinku, kde člověk sedí vzpřímeně. No a když jsem se přehoupl přes 4000 km, přehoupl jsem se i přes 150 km/h a hledí se mi začalo otevírat, což je velmi nepříjemné. Musím se do jara rozhodnout, zda mít otevřenou helmu a brýle, nebo integrálu, či otevírací helmu. Co bych rád vylepšil – rád bych přidělal na motorku dvě přídavná světla. Motorce by to vzhledově prospělo a hlavně bych snížil riziko, že mne nějaký šikula v autě přehledne a nedá mi přednost (ale tady jsou 2 přídavná světla zakázaná, pokud to nebylo homologováno s motorkou, což u Jawy nebylo)Shrnutí po sezoně :Nedostatky: - Stupačky jsou tak, že snadno položíte botu na tlumič výfuku, který je značně horký.(manželka tak zničila boty a nařídila mi to nějak vyřešit, ale nevím zatím jak) - Stojan při větším náklonu doleva škrtá o silnici. Když jsem si toho vědom, přizpůsobím styl jízdy- Když stavím motorku na hlavní stojan, škrtnu botou o tlumič výfuku a vznikají na tlumiči nehezké šmouhy, nebo musím dávat hodně velký pozor. - Když jedu v těžkých botách (velikost 12), špatně se řadí, neboť se nohou špatně vejdu mezi stupačku a řadičku (vyřešeno výměnou za řadičku z Jawy 650 Style, která je o 3 cm delší a vše je OK) - Poměrně dlouhá dráha plynu. Když chci dát občas plný plyn, musím přehmátnout. (Počkám, zda Jawa začne dělat rychlopal, jako na 350) - Při 150 se mi začíná otevírat otevřená helma s plexi. Nevím, zda je to posezem (jezdím vzpřímeně), plexištítem na řidítkách (při velikosti přes 190 cm jde proud vzduchu na helmu). Zatím zvažuji integrálu, ale nejsem si jist, zda se k Jawě hodí. Přednosti:+ Je to motorka, která „má duši“ + Posez poměrně nízko, výborná stabilita motorky, dobře se s ní jede + Velmi dobrý motor, který nemá díry ve výkonu. Styl jízdy se podobá dvoutaktu + Docela příjemný zvuk motoru + Přesné řazení + Pohodlné sezení pro spolujezdce i pro řidiče + A můj subjektivní dojem, že s kufry a plexi vypadá hodně dobře a že v reálu vypadá o dost lépe než na fotceZávěr si udělejte každý sám. Já osobně jsem spokojen jak s motorkou, tak se servisem. Kdo se chce na moji Jawu 650 Classic podívat, najde ji na www.motorkari.cz http://moji.motorkari.cz/?9455 , http://jawaman.wz.cz/ sekce Zajímavé a http://jawa650.site...ta_html/jawa_650.htm sekce Testy a recenze, Obrázky a Download Miloš Adam – Olomouc



Další info: Zatím naprostá spokojenost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
peracek1
peracek1 napsal 05.07.20 v 17:25 10b.

Čau kolego jawaři zajímalo by mne kolik tehdy jawa 650 stála díky Víta

berja
berja napsal 02.09.12 v 11:34

Krasavice davam 10 b za věrnost Jawičce Ahoj

Milan1963
Milan1963 napsal 05.03.11 v 20:39

Ahoj kolego,koukám že prodáváš,asi nejhezčí z Klasiků...Přesedláváš? Doufám,že nový majitel nebude anonymní a přidá se k nám.

Jenniks
Jenniks napsal 09.08.10 v 13:29

Elegantní mašinka Hodně spokojených návratů..a samozřejmě za -10-

juriis
juriis napsal 24.02.10 v 12:54

Krásná motorka!Myslím,že "testeři", kteří tuto motorku porovnávají s japonci a píší negativní recenze jenom nepochopili, o čem nová Jawa je.
Hodně šťastných km!

Více komentářů



TOPlist