PROFIL MOTORKY

Honda CBR 954RR Fireblade (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Aaronek
Vloženo 6.4.2010
Aktualizováno 13.10.2010
Zobrazeno 7 626x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


User-friendly supersport minulé generace.

Více fotografii

Recenze

Tááák, já se zkusím konečně trochu rozepsat o své 954-ce .

Fároš 954 mi přijde jako dost malá motorka. Velikostně lze směle srovnávat se třídou 600 ccm té doby. Je to asi poslední stupeň v minimalizování rozvoru kol u litrových supersportů, protože další modely už tak miniaturní nejsou.
Posaz je dost sportovní a na delší cesty jej tedy nedoporučuji. Navíc je sedlo celkem tvrdé, takže mě zadek bolí už po 100km jízdy, 200km už je utrpení a 300km je dle mě max., co jezdec vydrží bez ujmy na zdraví, protože pak už neví, jak má na mašině sedět. Já na moto osadil sportovně stavitelné přepákování, takže sportovní zážitek stlačil míru komfortu na max. 200 km. Poté mě bolí příliš ohnuté nohy v kolenou. Dále musím uvést jeden nepříjemný neduh, kterým 954-ka trpí. Je to nepříjemné topení motoru, které rozehřívá sedadlo řidiče na celkem vysokou teplotu a foukání horkého vzduchu od motoru směrem na řidičova kolena. V praxi to lze napsat asi takto. Úplně se mi vaří zadek v kombinéze a rám motorky je v oblasti kolen tak horký, že na něm neudržíte ruku.
Letní jízda v kraťasech je na 954-ce vlastně bezpečná, protože jedete velmi opatrně a pokřikujete si au-au a kurva-kurva, jak jste si občas brnkli stehnem o rám
Motorově je 954 typicky uhlazený fároš. Naprosto lineární nárůst průběhu výkonu a krouťáku začíná ve 3 tis. ot/min a končí u 11 tis. ot./min. Motor lze při jízdě městem používat prakticky od volnoběžných otáček bez známek cukání a škubání. Nad 11 tisíc ot./min. už nemá cenu motor týrat. Omezovač je někde u 11500 ot./min. Motor nemá nikde znatelnou díru, nebo ostrý nástup. Zkrátka Fároš jako vždy. Dáte bodlo, motorka letí, letí a najednou omezovač... V TP má 954-ka zapsanou max. rychlost 273 km/h. Mě ukázal na 954-ce tachometr 299 km/h a více ukazatel schválně nezobrazuje. Motor byl na hranici červeného pole a omezovač zasáhl chviličku po dosažení této rychlosti. Skutečná max. rychlost motorky je vlivem chyby tachometru samozřejmě mnohem nižší. 954-ka je terčem neoprávněné kritiky majitelů R1, nebo GSX-R a ZX-9, kde se dole nic moc neděje, ve středu se vstává a v "pátek" to jede jako prase. Ve své třídě je svým průběhem výkonu a krouťáku 954 exot a trochu ztrácí na atraktivitě, protože nezapadá do rodiny klasických litrů z té doby, kde čím víc točíš, tím víc letíš. To co 954 získá navíc v pondělí a ve středu, zase ztratí v pátek. Ve finále je to ale naprosto rovnocenný soupeř pro ostatní konkurenci z té doby.
Podvozek je samozřejmě standardně tvrdý, ale lze ho slušně odladit z okruhového dravce pro měkkejše na sportovně-cestovní jízdu venkovem. Ovladatelnost je až trochu přehnaná, protože vlivem ultra malého rozvoru motorka doslova sama padá do zatáčet a při velmi velkých rychlostech ztrácí stabilitu. Rozhodně to není RSV, které prostě pošlete do zatáčky a ono sedí jako na kolejích. Fároše lze i ve velkém náklonu ještě různě doštelovávat. Mě osobně třeba více vyhovuje styl RSV. Ovladatelnost 954-ky je opravdu úžasná. Jedinou slabinou, kdy se mi podvozek povede "nachytat" a nepomůže ani nastavení + tlumič řízení je jízda po dálnici v rychlostech kolem 170km/h s obyčejným batohem na zádech, kdy řidič schválně nezalehne za plexy. Turbulentní proudění větru od předjížděných kamionů + turbulence řidiče s batohem na zádech vyvolá cyklicky opakující se celkové vlnění stroje. 954-ka se prostě začne lehce houpat. Není to nebezpečné, ale prostě si řeknete, tak a mám tě Stačí potom jen zalehnout za plexy lehké vlnění hned přestane. Standardně na 954 není tlumič řízení a rozhodně doporučuji jeho koupi. Při prudké akceleraci je přední kolo velmi často velice nadlehčeno a kmitání řidítek je při jízdě pod plným plynem velice častá věc. Troufám si z vlastní zkušenosti tvrdit že např. v rychlé vlásence (160km/h) s horizontem, kde pravidelně testuji své motorky, je fároš bez tlumiče nebezpečný stroj. Rozkmitání řidítek je opravdu velmi silné a pokud to řidič nečeká, doslova si může nas..t do trenek. Při maximální rychlosti, kterou jsem já dle svého tachometru dosáhl, byl stroj perfektně klidný a nejevil známky jakékoliv nervozity. Za to klobouk dolů, protože to jsem nečekal.
Takže pro shrnutí. Podvozek na tu dobu špica, opět špička třídy, ale tlumič řízení ROZHODNĚ doporučuju!
Brzdy naprosto perfektní už v základu a po osazení zalamovacích titaxů + nových pancéřů + polo-keramických desek EBC jde o naprosto senzační brzdící účinek pouze ukazováčkem. Oproti konkurenci té doby je brzdově 954 naprosto na špici.
Jezdím zásadně sám, takže jak se cítí spolujezdec a jeho postřehy ze zadního bidýlka nemám žádné.

POSTŘEHY:
- díky zajímavému designu předního světlometu je z 954-ky nádherně vidět i za tmy
- pod sedadlo spolujezdce se vejde neuvěřitelné množství věcí (lékárnička, sada nářadí
Honda, moto sprej na lepení gumy, zámek na kotouč, pavouk přes sedlo spolujezdce,
mapa, peněženka, mobil a malá petka s pitím)
- malá nádrž na cca. 12 litrů benzínu (tankuju každých 150 km)
- spojka jde mačkat nádherně lehce jedním prstem
- relé blinkrů je nelogicky pod tachometrem (co jsem se ho nahledal)
- dobíjení se zatím ne..re (na Hondu překvapivě )

SHRNUTÍ:
Je to opravdu povedená sportovní motorka té doby s krásným designem, která ani na dnešní dobu nezklame a má hodně co nabídnout. Na současné super-sporty ztrácí výkonem a stabilitou podvozku. Brzdy dle mého názoru přiměřené srovnání i s dnešním trendem radiálního uložení. S 954-kou rozhodně ani dnes nebudete v klubu +250 km/h za loudu, především na českých silnicích díra-výmol.
954-ka ukázkově předvádí, že i sportovní motorka může mít nějaké úložné místo, na rozdíl od dnešních strojů, kam bude od roku 2011 velký problém umístit alespoň stanovenou lékárničku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PePe89
PePe89 napsal 15.03.16 v 07:55 10b.

wsbk
wsbk napsal 03.06.15 v 08:16 10b.

davers
davers napsal 07.12.13 v 13:59

Vypadá fajnově nesouhlasím s názorem na cestování.Jezdil jsem ve dvou s báglama 500km za den

JohnyBaroch
JohnyBaroch napsal 26.07.13 v 23:58 10b.

moc pěkná!!!

paullo
paullo napsal 24.05.13 v 20:34 10b.

ta je jakoby vyjela z fabriky, krása, není co dodat , jasných 10

Více komentářů



TOPlist