renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 Fazer (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Najt_Rajdr
Vloženo 19.3.2010
Aktualizováno 10.12.2012
Zobrazeno 12 073x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Hledal jsem motorku na blbnutí kolem komína, na občasné cestování, relativně lehoučkou, dobře vypadající, trošku i aktivně bezpečnou :) Dlouho jsem denně projížděl inzeráty, nakonec jsem ji uviděl - Yamaha Fz6 Fazer ABS, už jsem měl telefon v ruce :)

První dojmy - Fazer v překladu znamená "trápitel, otrava, vyvedení z konceptu, zastrašovatel, nánějící strach, polekat, odstrašitel, znepokojitel"... to asi dobrý začátek nebude :)

Recenze

Původ
Rok výroby 2006. Uvedena do provozu 2007. Původem prodána prvnímu majiteli v ČR. Mnou koupená v bazaru Free-moto v Prostějově, najeto měla okolo 12 000 km. Stav - jako nová. Výměna náplní byla doložena, předchozí majítel se o vše staral výtečně, jediný zásah je koupení nové přední gumy Avon Storm 2 Ultra. Vzadu je téměř nová Avon Storm ST.

Proč výběr padl právě na fazera?
Jednoduše - po 125ccm jsem chtěl něco, co dokáže jet více než 100km/h :) Přebytečně s sebou nechci tahat železo navíc, supersportovní posaz mi nevyhovuje, do terénu většinou nejezdím a každý týden výlet do Chorvatska taky neplánuju. Takže - menší šestistovka, naháč nebo polokapota, co nejmenší hmotnost, výkon tak akorát, nezbytný systém ABS - mám se rád :) V úvahu původně připadaly Suza GSR, SV 650N, Kawa Er6, Honda Hornet, Hyosung 650, Cagiva Raptor 650. Chybějící systém ABS vyřadil výrobce, kteří jej nedodávají, nebo se mezi motorkáři vyskytují jen velmi raritně. Prvním snem bylo SV, ale bohužel s ABS téměř mission impossible. GSR bylo s ABS moc drahé. Kawa se mi nelíbí :), Hornetek s ABS jen nový - drahé. U Hyosungu ABS ještě neznají a Raptor 650 je pravá italka, non ABS typ. Takže Fazer byl jasná volba :)

Zkušenosti
První sezona s Fazerem... ze začátku trošku nezvyk oproti Jawě v důsledku vyššího těžiště. Po pár dní vyjížďkách už je sjetá vrchní vrstva pneumatiky až do krajů... stupačky netknuté, prozatím :) Jízda celkově velmi pohodlná, jen trochu vyšší nápor vzduchu. Zkušenosti s technikou a spolehlivostí zatím velmi malé.

Po designové stránce Fazeru těžko něco vytknout. Je to prostě krasavice, ovšem do té doby, než vedle ni postavíte novou faceliftovanou modelovou řadu 2007+. Inovované prvky jsou jedním slovem povedenější. Ale vedle krásky mi nic v garáži nestojí, tak panuje na mých ústech pořád široký úsměv :) Vkusná polokapotáž, překrásné svody, výfuky pod prdel, široká zadní guma, agresivní vzhled, to je to, co dělá čičinku tygřicí :)

Hmotnostně je už fazer dospělou číčou, takže 200kg už je jiná fuška než 130kg ze stopětadvacítky. Lehčí ostřejší čtyřvál ale sehnat příliš nejde a tak se učím pracovat s tím, co dům dal :) K podvozku - škoda absence nastavování předních tlumičů. Ve spojení s měkčím zadkem (základní nastavení) se má motka snahu trochu pohupovat. Při tvrdším nastavení zase zadek odskakuje. I kolínko by s fz6 šlo, trochu prasáren podvozek taky ještě odpustí. Rozumný kompromis mezi pohodlí a režimem "nabitá zbraň".

Na motor si většina lidí stěžuje, jak je dole tupý, nahoře funkční. Já to zatím vidím takhle - dole funkční, kolem 6 tisíc menší propad, do zadku vibrující... a nahoře se chce prostě lépe chytnout řidítek. Rád bych ještě upozornil na jednu odlišnost Fz6 motoru od ostatních ostřejších šestikil - okolo 3 - 4 tisíc je zde velmi nezvyklý vzestup krouťáku, což dává alespoň menší dynamiku dole, kde jinak nic není:)) Každopádně, s tímhle stádečkem koní se už pracovat dá a tato pastva je opravdu potěšením:) Ale přece jen, SVčkový motor mi svým dieselovým projevem vyhovoval lépe, zvuk traktoru taky zněl lépe než bruska. Ale každý motor má přednosti jinde, tak je třeba je také jinak využívat. Jediné co mi na srdíčku (zatím) vadí je spojka, která zabírá snad v půl centimetrech svého dlouhého chodu. Tento neduh se u GSR ani Hornetu neobjevoval. Nejspíš věc zvyku.

Systém ABS byl u mého nového stroje klíčový a nezbytný. Už jen kvůli rodině, kterou jsem mohl alespoň něčím uchlácholit. Ale taky osobní zkušenost mluvila pro. Pokud srovnám ABS systém od Suzuki GSR a od Fazera, je jednoznačně příjemnější pro uživatele GSRkový asistent. Je jemnější, má častější a méně intenzivní rázy do brzd, což pomáhá při dávkování a zlepšuje pomyslný kontakt se silnicí. Fazer jednou za čtvrt sekundy kopne do brzdy a vyhazuje vám nohu z páky. Někdy velice intenzivně. Ale funguje to? Funguje, tak jakýpak copak. Ovšem stoppie si s tím příliš představit nedokážu )) ...tedy, ne že by to bylo v plánu.

Nakonec ergonomie - posaz pilota je výtečný, řidítka jsou tam, kde pokládáte ruce, stupačky tam, kde by jste ideálně zvedli nohy a sedlo je tam, kde by jste si usadili... vy víte co. Spolujezdec má posaz horší, podsedlové plasty vás tlačí přesně nad kotníky, takže motorkářská obuv téměř nezbytná - je to nepříjemné. Jinak vše ostatní jak má být. Ovládací prvky má Yamaha klasicky výtečné, jedinou botu... spíš papuči udělali na přístrojovce, digitální otáčkoměr skutečně periferním viděním nevnímám :) Jako tuning bych to výhledově viděl na analog otáčkoměr např z fz1 nebo nějaký alternativní budík, plus nějaké to Gipro X, proč ne.

Výbava - původně byly v plánu kalhoty se sliderama, boty TCX Competizione nebo Oxtar RX EVO. Po pečlivém prozkoušení desítek kalhoty a bot jsem vybral mnohem turističtější výbavu
- kalhoty MBW Gavilan (textil + kůže) - výjimatelná tepelná vložka, bez ní jsou vynikající pro letní vyjížďky, celkové zpracování za tu cenu (2700,-) skvělé.
- boty TCX Explorer 3 GTX GoreTex. Oproti jakékoli supersportovní obuvi je to papučka, chodí se v tom jako v pevnějších kanadách, trochu tužší špička kvůli bezpečnosti, membrána potěší a nevypadám jako kosmonaut
- bunda Nazran, typ NONAME :) Prostě bunda od Nazranu, mám ji už ze staré motorky, držet drží, do Codury nezatéká, jen už po 5 letech provozu jde vidět, že suché zipy byly hodně používané (už nelepí) a obecně zipy trochu povolují. Chrániče trochu tlačí, ale už jsem si zvykl, ještě to v ní vydržím, než bude něco od PSI :))
- rukavice Nazran Summertime - taky už je mám 5 let, sem tam se nějaký šev páře, ale kůže drží dobře. Není v nich nějak extra teplo, takže na zimu musím něco vymyslet. Pohodlné jsou velmi díky absenci úchylných karbonových chráníčů apod. Jsou vystuženy vrstvenou kůži, ze které jsou vymodelovány plochy na exponovaných místech.
- přilba Scorpion Exo 1000 - jedna z podmínek při přestupu na silnější moto byla, že si pořídím pořádnou přilbu. Už to není termoplast, je to aspoň sklovlákno, sehnal jsem ji za skvělých 4500,-. Dofukování lícnic je parádní, užívám denně, kouřové plexi je vychytávka na kterou nedám dopustit. Větrání velmi dobře provedené, avšak je v ní poměrně velký aerodynamický hluk - něco za něco.

A to hlavní, co má motka plnit? Zábava a dobrý pocit z jízdy... tuto funkci v Yamaze zakomponovali výtečně, těším se na jaro, ať to lítá, motorkáři ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 04.02.17 v 18:54 10b.

burlad
burlad napsal 09.11.14 v 14:27

pěkně se to četlo

dizzi
dizzi napsal 04.11.11 v 19:38

Pekna recenze :)

Najt_Rajdr
Najt_Rajdr napsal 29.10.11 v 20:45

Díky kolego, alarm nakonec žádný. Jediná účinná obrana proti zloději je havarijní pojištění, ať si ji někdo nechá, koupím litra

devotional
devotional napsal 29.10.11 v 20:30

tak ma vyzerat recenzia! klobuk dole )
aky si si nakoniec vybral alarm?

Více komentářů



TOPlist