JAWA 350/632 - Moje druhá...motorka:)
První dojmy - Moje druhá,koupená před 2 lety,byla v příšerném stavu. Po několika týdnech se z ní opět stala pojízdná motorka. Další jawa do sbírky:-) Klasika která chce čas od času seřídit:-) Jinak Ok.
Recenze
Moje druhá,koupená před 2 lety,byla v příšerném stavu.Po několika týdnech se z ní opět stala pojízdná motorka.Další jawa do sbírky
Klasika která chce čas od času seříditJinak Ok.
JAWA 350 Typ 632 se stal v roce 1984 nečekaným bratříčkem v historii třiapůlích. Proč nečekaným, bylo to to zrovna kdy přiházela zcela nova JAWA Typ 638 která, nastoupila po svém předchůdci 634. JAWA 638 přišla s zcela novýma prvky byl to především motor, který měl nové kartery opatřené novýma válci s hliníkovým žebráváním. A pravě to byl motor, který zapříčinil díky svým nadměrným vibracím a velké poruchovosti, že byl nečekaně vyměněn za motor právě od svého předchůdce 634. Motor byl přizpůsoben 12-ti voltové elektroinstalaci. To si vyžádalo na pravé straně výměnu pravého čepu klikového mechanizmu pro usazení rotoru pro alternátor. Karter pro pravou stranu byl přizpůsoben též pro vsazení většího průměr zapalovaní. Jinak byl motor na tyto detaily naprosto stejným s 634. Jawa 632, i když byla neplánovaným motocyklem, se stala na domácím trhu velice zdařilým a vyhledávaným motocyklem. Jednak pro svůj dobře prověřený motor, a též pro svůj nový rám motocyklu. A tak vznikla legendární neplánována 632 určena pouze pro domácí trh. Avšak JAWA 350 typ 638 pokračovala dál ve výrobě jen s krátkou přestávkou dokud se nevychytaly výrobní vady. Právě v této pauze se vyráběl jako náhradní motocykl JAWA 350 typ 632.
Jawa 350/632. Bublající nenáročná motorka, na kterou nedám dopustit. Když ji miluješ, není co řešit. Já taky..
Hezká, ta barva jí sluší!