Jawa 250 Pérák (1949)

Vlastník MaxMI16
Vloženo 11.3.2010
Aktualizováno 19.4.2010

Vloženo: 26.07.2021, Uskutečněno: 26.07.2021, Stav tachometru: 34989 km, Zhlédnuto: 18x

Ahoj.
Pérák sraz 2021 začal prakticky už někdy po vánocích. To se ozval Pepa že mladej už má vůdčí list a tak by rád naplánoval a vedl naší bandu na sraz. No já byl jednoznačně pro neboť konečně si jen povezu zádel, budu se kochat krajinou a nasávat vůni spáleného M2T místo čučení po značkách. No sraz se blížil a já zjistil že mi čerstvě propadla STK, zadní gumě někdo ukradl vzorek, baterka se záhadně vytloukla, je prasklé vlákno od dálkových a mám v kýblu futro v pravé vydli :o( . No nic - objednal jsem novou pryž, nechal preventivně přetáhnout a vycentrovat zadní kolo, nabíječka vzkřísila baterku a na víkend před srazem jsem povolal do zbraně Písta se kterým jsem chtěl udělat tu vydli. Měl jsem z toho teda strach ale vše šlo povolit, rozebrat no prostě koncert pro 4 ruce - v poledne bylo hotovo PÍSTE DÍK. Péras byl nachystán a tak v PO hned po práci jsem vyměnil čerstvě koupenou žárovku a letím s větrem o závod na STK kde ... už mě nevzali že mají plno a mám si zavolat zítra :o(. Volám v ÚT - plno, volám ve ST - plno, volám ve ČT - plno a tak té paní říkám že to opravdu nutně potřebuju že v PÁ v 11:00 odjíždím na tom stroji na sraz až na Slovenské hranice.Ptám se tedy jestli když přijedu v PÁ ráno tak mě vezmou??? prý ano ale počkám si. Tak jí říkám že dorazím hned na sedmou - jen se ušklíbla s tím že tam stojí fronta už od čtvrt na šest. V PÁ ráno vstávám tedy v 5 a před šestou už jsem na STK - bohužel až třetí v řadě !!! No STK otevřela o půl hodiny dřív a tak těsně po sedmé najíždím na linku. Prošel jsem bez ztráty kytičky a tak fofrem domů sbalit batoh a na jedenáctou svištím do Bystřice kde je skoro tradičně start přesunu. Dorazil jsem tam zároveň s Pístem, CHenzee už tam čekal a za chvilku dorazili Pepové s Michalem. Michal přezbrojil na 350 a tak jsem tam byl s 250tkou a jejími 9 unavenými koni sám. Mladej pepa 15koňová číza takže... jsem byl pasován na brzdu pětiletky :o(. No mladej naštěstí udržoval konstantních 80km/h a tak jsem bez problémů stíhal. Někde za Sloupskými jeskyněmi mi péras krátce vynechal aby za dalších 5 km se zastavil uplně. Klakson troubí takže v baterce to není a tak usuzuji na svíčku kterou lovím z motoru. Ještě než jsem jí vyndal mi to došlo - máš tam benzín ? a tuto myšlenku jsem vyslovil nahlas. Kluci se hned mrkli pod víčko a nastal hurónský smích - no richtig - OUT OFF BENNELI. Když už jsem tu svíčku měl povolenou tak jsem jí preventivně zkontroloval a nádherně cihlově vypálená. Cvaknul jsem jí zpátky, přepnul na rezervu a jelo se dál k nejbližší benzince. Tu jsme po 10km našli ale je to jakási jezeďácká a mají jenom naftu. Tak mi kluci ze svých nádrží darovali litr a že si to vyberou v paňácích - to bude drahej litr naturalu. Koukám na mobil a tam zpráva od Pilníka kudy jedem a ať dám záchytný bod. Činím tak a udávám ZDOUNKY kde jsme se minulý rok pěkně naobědvali a letos to chceme zopakovat. Zajeli jsme tedy neplánovaně do Vyškova natankovat (asi 3 km navíc) a pokračovali do ZDOUNEK. Objednali jsme papů a zvesela klábosily. Při polévce pak dorazil Pilník s Meelou takže se k objedu stihli ještě připojit. POO ještě dorazila moje přítulka a v téhle sestavě jsme dojeli až do místa srazu. Hned po příjezdu jsem koupil kolo paňáců abych vyrovnal tu pomoc s benzínem. šli jsme se ubytovat kdy jsme se operativně přeskupily kdy já s přítulkou jsme měli chatku separé a kluci bydleli spolu. Pilňas a Meela se přifařili k někomu dalšímu takže to vyšlo dobře. Dík patří CHenzeemu který to navrhl a svojí chatku mi/nám uvolnil - CHENZEE DÍK. Večer družba, ráno snídaně a pak ... pak musím říct že kvalita srazu neustále upadá - bohužel je to tak a je to škoda neboť tam jezdí myslím hodně dobrá parta lidí. Takže závod (orientační) zase žádný, soutěže žádné jen naplánovaná vyjížďka s obědem (luxusní pečené koleno to se musí nechat). Po dojezdu zase družba a v NE po snídani domů přes Buchlovské kopce do Zdounek na oběd a po stejné trase zpět. Celkově moc hezký výlet na Valašsko s partou přátel. Najeto 705km za 3 dny a kromě neukočírovaného benzínu (jsem zapomněl že jsem byl jednou marně na STK) naprosto bez závad. Příští rok pojedu zase a budu doufat že sraz bude zase s programem jak to bývalo třeba v Hovězí.
Max

• Výlet nejen na Kristýnu

Nazdar péráčníci i ostatní vyznavači jedné stopy. Rok s rokem se sešel a už od února se vědělo že tradiční PÉRÁK sraz na Valašsku letos nebude - snad až v 2023. No já ten sraz beru jako takovou malou dovolenou na ktero

Vloženo: 11.08.2022
    Uskutečněno: 23.07.2022
  • Sraz PÉRÁKŮ Královec 2020

Ahoj. Sice z obrovským spožděním ale přece přidám nějaké to info o srazu PÉRÁK2020. Skoro již tradičně jsem byl vmanipulován do plánovače trasy přesunu na sraz. Někteří se tomu plánování vyhýbají jak čert kříži a jiné t

Typ: Sraz
    Vloženo: 08.01.2021
    Uskutečněno: 04.07.2020
  • Sraz PÉRÁKŮ Odry 2019

Ahoj. Sice z obrovským zpožděním ale přece popíši průběh letošního již tradičního srazu péráků pořádaného VCC ZLÍN. Jako tradičně již koncem LEDNA se vědělo že se pojede do ODER konkrétně kemp MARIASKALA a taktéž tradič