Seškrcená třipadina aneb motorka stvořená na každodenní dojíždění do města.
Recenze
Koupil jsem ji v únoru od uživatele Spectre z Bohumína v moc hezkém stavu.
Fotky jsou nafocené před prodejem, poslední je aktuální už s nosičem a plotnou s kufrem Givi.
Prodáno do Motocentra Olomouc. Prvotní nadšení opadlo a motorka měla na můj vkus prostě příliš much. Sice jsem vždycky dojel ale motorce jsem pak už nevěřil. Což je u pět let staré motorky trochu problém.
S odstupem času vypíšu co mě na motce štvalo:
- Chtěl jsem motorku která bude málo žrát a udělá stovku, to splnila, už jsem ale nedomyslel že 50% času to bude jízda s motorem roztočeným kolem červeného pole. Díky zpřevodování dolehka se tak sice dalo jet kopec nekopec, ale nebyl to dobrý pocit. Dnes bych asi přemýšlel i na dvoutaktem.
- Projev motoru od volnoběhu do pěti tisíc otáček byl přesně co sem od čtyřtaktu čekal, pěkně bublavý zvuk a tak. Bohužel v tomhle pásmu se prakticky nejezdí a nad pět už jenom řve, vibruje, šelestí..
- Vibrace byly snad největším neštěstím motorky. Nepříjemné brnění v nohách a rukou jsem dokázal přežít a nějak moc nevadilo. Motorka se však těmahle vibracema sama likvidovala. Jen malý výčet: Blbnoucí otáčkoměr, rychloměr ukazující podle rychlosti a vibrací, sedřené plasty kdekoliv se něčeho dotýkaly, volné konektory, uvolňující se přepážky výfuku, praskající zadní žárovka, uvolňující se šrouby a likvidovala věci v topcase. To byla však jen půlka problému, tou druhou byly -
- Pazvuky. Kromě šelestu z motoru motka rezonovala v celém spektru otáček a prostě s tím nešlo nic dělat. Za pozornost stojí plovoucí kotouč, který kromě rezonancí dělal ještě šílený kravál při přejezdu nerovností.
- Přední vidle byla kvůli lehčímu motoru a jinému rozměru kol na travela moc tvrdá. Co se ještě týče podvozku, celkem mě překvapilo jak fajn se travel cítil na polňačkách a polích.
- Boční stojan bez čidla mi připravil spoustu suprovních zážitků.
- 10W blinkry. Při silnějších žárovkách se pálil přerušovač.
- Strašný přechod karburátoru z volnoběhu. Přidal jsi o centimetr víc plyn, pápá stojíš v křižovatce a startuješ.
- U mé motorky strašné starty zastudena. Dokud nebyla zahřátá zdechala na volnoběh. Start tedy probíhal buď dvouminutovým opatrným hraním si s plynem a sytičem, přičemž to pak občas stejně zdechlo, nebo nastartováním a okamžitou jízdou, to pak zase zdechlo na první křižovatce nebo při prvním pomalém řazení.
- Naprosto největším přešlapem fabriky byla instalace motoru s altíkem slabším než spotřebiče. Nepřišlo mi moc srandovní mít problém s dobíjením jak staré jawky. O to míň, když máte jen el. startér.
- Nedostupnost základních náhradních dílů.
Samozřejmě měla i spoustu fajn vlastností - fajn posez, spotřebu korunu na kilometr, všude mě dovezla a spoustu naučila, ale když na ní vzpomínám, jsou tohle až ty poslední vlastnosti na které si vzpomenu. Motku jsem koupil s 7500km a prodal s 14000km, jak už jsem tu někde psal, mít travela v šestnácti smál bych se i ze spaní, v jednadvaceti mě ale všechny tyhle kraviny děsně štvaly a to jsem měl předtím jen fichtla.
Při 10500ot. dělá něco kolem reálné stovky.
Si piš že budu
Dobře se o ni starej, určitě ti to potom dobře oplatí :)
Dobrá koupě,hezká JAWA ,takže 10 bodů a přání,at ti dobře slouží.
Jednoduchá,hezká motorečka a hlavně Jawa .
Ať ti pěkně slouží .