renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/450 (1961)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pavel23
Vloženo 21.2.2010
Aktualizováno 2.3.2013
Zobrazeno 3 194x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Motorka je po menších opravách, neoriginální lak, na cestě do originálního stavu.

Více fotografii

První dojmy - Příjemně působí v zatáčkách díky nízkému těžišti, ale tlumiče už neplní funkci a tak je jízda houpavá. Původně se mi až tak moc nelíbila, ale časy se mění. Tak přibyla do sbírky.

Recenze

Tato číza je další v naší sbírce ČZ. Je to ročník 61 a tudíž má kytarové sedlo a nějaké drobnosti odlišné od pozdějších typů.

Tak teď bych vás mohl seznámit trochu s historií tohoto stroje (asi pokud se dočte nějaký exemplář z vás až sem). Když jsme ji přivezli domů, vypadala podobně jako na prvních dvou fotkách. Jelikož jsem tak trochu zaujatý na dobovost, rozhodl jsem se ji trochu poupravit do stavu podobnému výrobě. Tato "poúprava" spočívala ve skloubení co nejmenších prostředků a co nejlepšího výsledku. Zadní kolo z jawy bylo nahrazeno jako první za původní. Jak se ukázalo při zkušební projížďce kolo trochu házelo a jízda tak připomínala tanec po deseti pivech. Ani po podhuštění se pneu nesrovnala a tak ji nahradila nová.

Pokud mě mozek neklame, tak jsme ji přivezli na začátku roku a během prvních měsíců jsem ji rozebral a přestříkal nitrobarvou. Ta byla jediná černá, kterou jsme doma měli. Před vrchním stříkáním bylo potřeba udělat ještě pár drobností, mezi které patřilo vyvaření některých plechů a jejich doklepání. Na zadním blatníku si vypracovala své pozice koroze, a proto jsem do první linie nasadil drátěný a posléze lamelový kotouč s rozbruskou. Ty splnily svou funkci dobře. Nakonec jsem vrchní lak doplnil o vlastní linky.











Skládání probíhalo převážně po nocích. Tak se událo, že bylo za týden poskládáno. No práce kvapná málo platná. Asi po měsíci jsem si usmyslel, že by bylo třeba opravit přední tlumiče. Tak jsem opět přistoupil k rozborce. Sice bylo odstraněno jen to nejnutnější, ale nějaký čas to přeci jen zabralo. Když jsem byl v tom, natřel jsem kola načerno a opatřil je zlatými linkami - pro lepší efekt.

V únoru 2013 nastal čas opět udělat něco k zušlechtění. Na motorce byla mnohaletá elektrika, kterou se vám při troše štěstí nepodařilo zlomit. V dílně se mi zrovínka válelo pár nových drátků a tak putovaly na ní. K mé spokojenosti funguje zatím dobře.

Toto je pár informací, které můžou sloužit k ilustraci o historii motorky s mou osobou. Není napsáno vše a ani to není přesně posloupně seřazené, ale to budete muset oželet, paměť mám jen jednu a není zálohovaná :) . Děkuji za pozornost

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pavel23
Pavel23 napsal 24.06.13 v 09:24

je to klasická ne sport

mikru
mikru napsal 18.06.13 v 19:56

TIP SPORT tam mělo být...

mikru
mikru napsal 18.06.13 v 19:55

Zdá se mi to...? Nebo to má 19" kola? Pokud ano, tak nemělo by to mít řídítka hrazďáky? Šlo by totiž o ti SPORT a těch se moc nevidí.
Jinak na domácí restaurování poměrně ucházející. Stará dobrá jihoČeská klasika.

Pavel23
Pavel23 napsal 01.01.11 v 11:06

zatím jak je na fotkách tak jsem jí dal do laku a nalinkoval - všechno sám a tak linky nejsou v takové kvalitě, kterou by asi měly být - občas hrb a co je blbější použil jsem nějaký bisil a on se po benzínu rozpouští. no nic na nádrži linkuji trochu častěj:). Po čase začnu i s renovací, ale mám teď ještě jiné.

MAVERICK9
MAVERICK9 napsal 04.03.10 v 10:22

fakt supr mašina taky jsem ji měl

Více komentářů



TOPlist