renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník robber
Vloženo 29.1.2010
Aktualizováno 15.4.2017
Zobrazeno 8 149x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Koupená v létě 2009, chtěl jsem vyzkoušet nějaký dvouválec, nakonec jsem vybral Tuono 1000R a zatím mě jen příjemně překvapuje.

Více fotografii

První dojmy - Koupená v létě 2009, chtěl jsem vyzkoušet nějaký dvouválec, nakonec jsem vybral Tuono 1000R a zatím mě jen příjemně překvapuje. Celkem mě překvapilo, že v nižších otáčkách není splašená, dá se to zvládnout,

Recenze

Po japonském čtyřválci GSR600 jsem chtěl vyzkoušet něco trochu jiného, ale u naháče jsem chtěl zůstat. Do finálního výběru se dostaly KTM 990 Superduke, Triumph Speed Triple a Aprilia Tuono 1000 R. Každá z těch motorek měla svoje kouzlo, neměl jsem vyloženého favorita, ale naskytla se zajímavá nabídka s krásně zbarvenou Aprilií Tuono a bylo vymalováno :)
Za půl sezóny jsme se celkem seznámili a najeli cca 4000 km. Celkem mě překvapilo, že v nižších otáčkách není splašená, dá se to zvládnout. Ale jakmile se otáčky blíží k 8000, začíná se motor Rotax předvádět s velkou parádou.
Převodovka má celkem dlouhý první stupeň, což znepříjemňuje jízdu ve městě, mám o zub menší pastorek (15 zubů) a stejně jede na jedničku skoro 120 km/h.
Co mě oproti GSR totálně dostalo jsou brzdy. Přední radiální brzdiče Brembo jsou jak z jiné planety, mají sice hodně rychlý nástup, ale na to si člověk rychle zvykne. Když pak sednu na jinou motorku, v první chvíli si vždycky myslím, že přední brzda nefunguje :) Naopak zadní brzda na Tuonu - jak kdyby tam nebyla, jde ztuha a má malý účinek. Jednou jsme ji odvzdušnili, šla pořád hodně ztuha, ale brzdilo to celkem dobře, jenže asi za měsíc už to zase moc nefungovalo. U dvouválce ale naštěstí není tolik potřeba.
Větrná ochrana funguje pro mě překvapivě dobře (oproti GSR). Ne úplně nejlepší pocit mám z převodovky, až příliš často jsem ze začátku řadil falešné neutrály (hlavně ze 4 na 5), pomohlo důraznější řazení, ale i tak mi tam aspoň jednou při každé vyjížďce padne - prosím ostatní majitele, aby mi do komentářů napsali, jak funguje převodovka jim.
Trochu zklamaný jsem ze zvuku, linoucího se ze sériových koncovek - je až příliš utlumený a za jízdy občas neslyším motor, takže pomalu pokukuji po jiných koncovkách :)
A výhrady mám také k tlumiči řízení Sachs, kterému by se ani nemělo říkat tlumič, protože netlumí - opět apeluji na majitele, jak funguje jejich tlumič řízení Sachs, popř. jestli někdo nevymyslel, jak do něj dostat viskoznější olej, aby víc tlumil.
Spotřeba paliva je sice trochu vyšší, ale dá se jezdit cca za 6,5 l a porce zábavy je pořád nadprůměrná. Podle recenzí a příspěvků některých uživatelů jsem čekal, že to bude horší, takže ohledně spotřeby paliva jsem spíš příjemně překvapen.
Design ať si zhodnotí každý sám, určitě je neobvyklý a neokoukaný a už jen proto se mi líbí.
Loni jsem ji nestihl vytáhnout do Brna na okruh, letos to určitě napravím a uvidím, jak se tam předvede. Jsem také zvědavý, jak budou fungovat pneumatiky. Na Tuonu jsou Michelin Pilot Road 2, mají za sebou už 8000 km a myslím, že ještě 2000 km zvládnou, což mě také příjemně překvapilo vzhledem k výkonům stroje.
Zatím výběru Tuona rozhodně nelituji a samozřejmě se těším na první vyjížďku v roce 2010.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jerseySE
jerseySE napsal 01.08.16 v 14:01 10b.

Krásný stroj

Blesk90
Blesk90 napsal 28.01.15 v 14:47

taky mám tuonko nějaký pátek - pár poznatků, pro info klidně napiš PM...
Tlumič řízení funguje opravdu dobře, kolikrát ji pokládám při 160+ ze zadního a vždy na jedničku, v Brně a Mostě taky podržel... Převodovka je u všech asi stejná, mě zase padá neutrál mezi 5-6 a to jak se spojkou tak bez ní... Dokonce mám už i druhý motor, u prvního mi ulítl zub na kosi a udělal bordel v převodovce... já osobně zainvestoval do Ohlins centrálu z factorky... Jinak jsem moc spokojenej a je to snad první mašina, která mě vydržela takhle dlouho a k tomu mě neustále baví.

Jo a zadný brzda - dokud nedáš přepákování aby byla pumpa nahoře, nebude fungovat, osobně jsem ji ale nikdy nepotřeboval, pokud chci dělat picovinky, zaslepím antihop a lítaš na Drimláka každou zatáčku

joro
joro napsal 30.06.14 v 10:04

Ahoj, dej přepakování a zadní brzdu nepoznáš! Původní je uchycena na motoru a brzdový válec se stále přehřívá. Já to udělal a brzda (ale i seřízení polohy, včetně možnosti obraceného řazení) je super. Tlumič řízení je OK. Zatím žádný tankslapper. Převodovka. Koukni se do mýho profilu. Otevřené koncovky jsou nutností!

Tomas_
Tomas_ napsal 22.11.11 v 20:27

Pěknej kousek, nech si upravit originály u RP - je to mazec

drippera
drippera napsal 31.05.10 v 22:35

Krásná. A samozřejmě dobrá volba. Ty koncovky můžu jen a jen doporučit. Budí to potom zasloužený respekt a plechovkáři ochotně uhýbají a důchodci neskáčou na přechody. Fakt to funguje. Ve městě a při popojíždění je to trochu na otravu, ale jak to rozbalí ve 100km/h a více (to už se tlukot ztrácí ve větru...) nemá to chybu. A taky doporučuji přepnout palivovou mapu pro "racing-open exhaust" Jo a ten tlumič řízení se dá lehce vyřešit mnohapolohovým Ohlinsem. Ten funguje o cosi líp.

Více komentářů



TOPlist