Koupena nová, modrá v Autecu 3/2009 za akční cenu.
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FJR 1300: Kvůli hmotnosti.
Yamaha TDM 900: Nechtělo se mi mazat řetěz, ale jinak ten kukuč je skvělý a hmotnost rovněž.
Honda ST 1300 Pan European: Příliš těžká, spotřeba, cena.
První dojmy - Na to jakým působí dojmem = těžkopádným, pak musím konstatovat, že je velice přátelská, podvozek odpustí i začátečnické chyby a dá se vést i velice svižně.
Motorku bych doporučil pro - RT bych doporučil tomu, kdo očekává od moto co nejvíce. Dle vlastních zkušeností se dá přemisťovat na velké vzdálenosti, zařádit v serpentinách, dojíždět do práce téměř za každého počasí a dokonce přepravit i nějaký náklad (konkrétně 2 kancelářské židle-smontované!!!).
Doplňky na motorce - V roce 2013 zakoupeny a namontovány pěnové gripy od Hornig-a.
super doplněk - eliminuje vibrace a zlepšuje úchop a ovládání.
Recenze
Prozatím najeto jen cca. 2 600 km, jelikož jsem po 23 letech znovu jako začátečník. Vysněná motorka, skvělá na cestování a kupodivu i na sportovnější jízdu.
Po 2. odjeté sezóně mohu přidat pár zkušenosti:
BENZÍN - i když výrobce umožňuje tankovat NATURAL 95, vyplatí se používat pravidelně SUPER 98 nebo SHELL V-POWER RACING 100. Díky velkému kompresnímu poměru se motor odvděčí za tuto krmi plným výkonem, hladkým průběhem a až o 20%(!) nižší spotřebou. (4,6 l/100km namísto 5,6l průměrně!!!)
OBLEČENÍ - na jaře 2010 zakoupeny u PSÍ HUBIK v Tlumačově
v akci textil bunda GOREME GT s membránou SYMPATEX a kalhoty kůže-textil TOURER 08. Obojí se velmi osvědčilo při červencové dovolené 2010 v horku cca. 35 st.C., tak i za deště a podzimních vyjížďkách po Beskydech při teplotě okolo 4 st.C.
DÁLKY a POHODLÍ - díky tempomatu a pohodlnému sedlu nebyl problém ujet 852 km za cca. 10 hodin s jedním tankováním a půlhodinovou pauzou. (Z Českého Těšína do GaPa přes Vídeň)
HELMA a RUKAVICE - hned při koupi stroje doplněno o klapačku BMW
Systemhelm 5 a rukavice BMW Sommer. Díky el. nastavitelnému plexi a vyhřívaným rukojetím, nebylo nutné další vyzbrojování kvůli počasí a vše funguje na 100%.
2. SEZÓNA ukončená se stavem tachometru 6300 km (tedy přírůstek jen 3700 km) a se strojem maximální spokojenost po všech stránkách.
3. SEZÓNA ukončená se stavem tachometru 12.123 km
(přírůstek téměř 6 000 km) a na jejím konci výměna pneu. Původní Bridgestone BT020 nahradily Michelin Pilot Road 3. Po 150 km se zdají býti dobrou volbou...
No a k Alpám se přidaly mj.4x Tatry, tedy 3x Vysoké a jednou Nízké, ale HLAVNĚ pokaždé sedlo Vychylovka a Huty!!
Jednou Jeseníky-ale ty cesty...
4. SEZÓNA ukončená v listopadu a natočeno celkem 4.005 km celkem 16.128.
5. SEZÓNA ukončena již v říjnu velkým servisem v CarTec Ostrava-stav 18527 km.
6. SEZÓNA ukončena v listopadu a "natočeno" 1.030km (2xPL-Osvětim, Jeseníky s Valaskem SUPER! Díky Václave! Stav: 19.557km.
7. SEZÓNA Alpy: GG, Nockalm, Malta. Dolomity Plöckenpass a nedojetá etapa na SELLA Ronda (viz fotky) konečný stav 21.911km. Díky za službu a trpělivost...
Krásná práce.
Krásnej příběh se smutným koncem :( ale hlavně, že Ty jsi celej!
Díky za hodnocení Koukám,že docela cestuješ, to mě na tohle moc času nezbývá...už jsem to chtěl zabalit...sedl jsem na gsx 1400 a chtěl se na to ...,ale pak jsem objevil v bazaru v UL RTčko a ještě v bílé barvě bylo rozhodnuto Jinak moto máš parádní, kdybych mohl dát 11 dám 11
Super křižník. Koukám že dopadl jako moje Tuono...
10 bodů, co dodat, pěkný stroj...