renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1997)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník e.n.t.r.y
Vloženo 23.11.2009
Aktualizováno 18.1.2014
Zobrazeno 7 996x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Koupil jsem jí v září 2008. Nejsem žádnej extra cestovatel, ale snažím se. Zatím zvládla delší cestu jen do Alp, ale sem naprosto spokojen...

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - První dojmy už teď po 5 letech těžko popíši, ale co si vzpomínám, tak jsem byl unešený. Do té doby jsem žádnou větší motorku moc neřídil, ale kromě nedostatků, co jsem popsal níže (6.rychlostní stupeň a výkon) se mi na Alpíkovi líbí a vyhovuje vše i po těch letech.

Recenze

Napřed jsem si koupil Pegaso 650. Je to vzhledově krásná motorka, ale potom, co na ní hned druhý den odešlo těsnění pod hlavou, tak sem ji hned vrátil a byl jsem rozhodnutý. Jedině Hondu a vzhledem k finančním možnostem byl alpík jasná volba :). Teď sem rád, že to tak dopadlo. Jsem sní naprosto spokojený.

Nyní má najeto cca 44000km. Když jsem ji pořídil, neměla téměř žádnou výbavu, krom kufru Shad. Letos v létě jsem jí dopřál padáky ( vyráběl jsem je sám, ale dle mého názoru: lepší než originál a hlavně: vyšly na 300Kč :D ), ještě dodělávam zadní podpěry brašen a zahrádku na kufr. Teď budu kupovat vyhřívaný hefty a turistické plexi a měnit převod na sekundáru za rychlejší.

Jako zápor ji zatím mohu vytknout jen to, že jí chybí šestka (proto ten převod) a trocha výkonu navíc by se občas hodila...

#1: po zimě - přidány vyhřívané rukojeti - paráda, naprostá spokojenost.

- Turistické plexi Kappa (givi) to nejvyšší - jsem spokojený, ale ne unešený. Snesl bych ještě o 3 cm vyšší a to měřím jen cca 176cm. Čekal jsem od toho více.

#2: na turistické plexi přišel ještě deflektor MRA. Ted sem naprosto spokojený. Při 150 mohu mit v poho otevrenou helmu... :)

Přidělány varovné blinkry, ruční spínání větráku a na fotkách už jsou i zadní podpěry na brašny...\r

#3: Najeto bezmála 50tis km. Zatím bez závad. Řetezovka je uz v železnén nebi. Jsem rád, že sem vůbec z chorvatska dojel domu. Vydržela 12000km. Byl to bohuzel obycejný netesneny D.I.D, takže ty km odpovidaji. Uz mam objednáno od ČZ x-kroužek, takže snad vydrží délé. Chtěl jsem měnit převod, ale nebudu. Dát dopředu o zub větší by znamenalo ubrousit kus železa na krytu kolečka a dozadu lze dát pouze o 4 zuby mín, a to už se mi zdá moc. Takže budu muset dál zkoušet, jestli mi tam náhodou nepadne šestka... :D

#4: Přidána 12V zásuvka. Najeto 50500km. Na jaře opět výměna oleje a hurá na další kilometry.

#5: Takže došlo na výměnu spojky. Ještě jsem ji pořádně nevyzkoušel, ale zdá se že je to teď OK. Před výměnou se stávalo, že při rychlém přeřazení ze 4 na 5 spojka klouzla, takže jsem musel ubrat, aby se chytla. Jelikož jsem novou spojku teprv zajížděl, tak jsem tuto situaci zatím nevyzkoušel, ale už dle pocitů to vypadá, že to bude vpoho. Uvidíme během následujících pár týdnu.

#6: Takže přišla řada na změnu převodu. Koupil jsem dopředu 16 zubové kolečko, tak uvidíme jaká bude změna. Teoreticky by měla být změna následující:

rychlost: ze 100 na 106,6km/h
otáčky: z 5000 na 4600 ot/min

Uvidím co nabídne praxe. Pokud to bude tak, tak budu spokojen.

#7 No tak ještě něco na závěr. Alpík má najeto cca 62 tis km. Doposud žádná závada.
Řetězovka od ČZ se mi zatím osvědčila. Najeto na ni cca 12 tis km a zatím ani známka opotřebení a díky většímu kolečku vpředu je i dál, než originál, takže předpokládám, že má ještě hodně před sebou. Snažím se teda o ní starat. Otázkou je, co je lepší. Jestli se na ní vykašlat a vyměnit ji dříve nebo se o ni starat a utratit spoustu peněz, nebojím se říci že 3/4 ceny nové sady, za mazadla.
O zub větší kolečko se mi líbí. otáčky klesly opravdu o zhruba 400 - 500ot/min a pocitově se mi jede lépe mojí cestovní rychlostí zhruba 110km/h.

Už ale nadešla ta chvíle, kdy je mi 37 koníků málo a chtěl bych něco jiného. Ze 75% si myslím, že to bude poslední model Varadera, ale to se ještě uvidí.

Alpík také dostal silniční šrám od šotolíny na Ukrajině. Nebylo to nic hrozného, pád ve zhruba 30km/h, ale přední maska musela do lakovny. No vše dopře dopadlo a maska je jako nová, lak je opravdu perfektní. Tímto doporučuji lakovnu v Tlumačově u Domažlic.

Byly to krásné roky v jeho sedle. Nikdy mě nezradil a proto i teď pokuji více po Varaderu než po GS. Je to každé trochu něco jiného, ale v Hondu mám prostě nic nezlomící důvěru. Doufám a věřím, že až si najde jiného majitele, bude sloužit pořád výbornou jako do teď.

Tak Alpík odešel z domu. Doufám, že je mu dobře. Jeho místo v srdci však nahradil Varánek. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:30 10b.

Serpin
Serpin napsal 24.05.15 v 12:05 10b.

moc peknej alpik

Petr_TA
Petr_TA napsal 18.01.14 v 22:53 10b.


Taky jsem měl tu čest a nedám na něj dopustit
10b

Woky
Woky napsal 27.02.13 v 19:55 10b.

MotoMike
MotoMike napsal 18.05.11 v 20:40

Tak tenhle alpík se mi moc líbí opravdu slušný kousek!

Více komentářů



TOPlist