renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/354 Kývačka (1961)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ladis1973
Vloženo 19.11.2009
Aktualizováno 10.12.2015
Zobrazeno 8 867x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Po pěti letech... pořádná řídítka a úprava stupaček

Vloženo: 10.12.2015, Uskutečněno: 10.12.2015, Zhlédnuto: 21x


...koukám, že čas plyne jak voda a nějak jsem tu pozapomněl psát. Na tachu mezitím přibylo cca 13tkm, absolvovali jsme několik jízd na sraz na Krucemburku, dvě motodovolené a pár výletů převážně v česko-saském pohraničí, resp. na chajdu na východě Čech. Za tu dobu se hodněkrát opravovalo, něco povyměňovalo a z hlavních úprav stojí za to asi zmínit touringová řídítka od Magury.

Už delší dobu jsem přemýšlel o tom, jak zpohodlnit cestování na dlouhých štrekách. I když hrazdička je prudce elegantní a pozice kývačkáře nahrbeného nad předním kolem vysoce sportovní (pokud se tam přes ten břuch vůbec dosáhne), po nejpozději 100km se dostavují brutální bolesti zátylku, které značně znepříjemňují jakoukoliv další cestu. Polohování řídítek je placebo, pomáhá jen omezeně, takže jediným rozumným řešením jsou jiná, cestovněji zaměřená řídítka.

V diskusi na jawamanii byly doporučené z Jawy 640 Chopper, ale nějak to nebylo pořád vono. Opičí hrazdu á la Sobi 20 (vlhké sny, když mi bylo cca 16-17) jsem dávat nechtěl, to má do pohodlí stejně daleko jako Jawa k raketoplánu, po dlouhém hledání jsem náhodou objevil na aukru za pár korun prakticky nové Magury L454-00 z Hondy, které někdo hodlal dát na Jawu, ale nějak to neuskutečnil. To začalo vypadat zajímavě. Dražba dopadla dobře a začalo vymýšlení co s tím.

První problém byly ovladače a brzdy. Hledal jsem něco co by se hodilo, ideálně z východního bloku, aby to nestálo nesmysl a kupodivu brzy se našly velmi pěkné celohliníkové ovladače ze staré MZ 250 TS. Sedly "jak prdel na hrnec" a v kombinaci s jawím rychlopalem vypadají lépe jak původní fabrické provedení. Jediný zádrhel je v chromovaném krytu levého sdruženého ovladače světel a klaksonu, ten se vyrábí v replice, bohužel poměrně nekvalitní. Vytrestalo mne to během letošní projížďky na Krucemburku, kdy mi upadlo bakelitové tlačítko troubení a následným jawením provizória s patřičně hlučným zvukovým doprovodem jsem nejspíš nas...l polovinu kempu :) Lze dát náhradní novější černý plastový kryt, vypadá to ale jako pěst na oko.

Druhý problém je ten, že při použití čínských/tureckých/bůhvíjakých ložisek řízení je horní brýle o pár mm výše než by měla a tudíž horní část masky v podstatě sedí na trubce řídítek a jde horkotěžko spasovat se spodkem. To má za následek, že světlo svítí víceméně Pánubohu do oken. Teoreticky to lze vyřešit výměnou ložisek za originální kus s nižšími miskami, případně propilováním otvorů v horní části masky. No, ložiska stejně musí nová, tak co...

Řídítka mají tvar, který se velmi pěkně hodí k profilu staré kulaté 354, skoro bych řekl, že jí tak trochu zenfiendovštěly a hlavně luxusně sedí do pazoury. Žádný posez jak na míse, ale uvolněný, vzpřímený s rozhledem po okolí. Bolesti zad a zátylku jsou konečně minulostí i po 300km. Dost k tomu přispělo také přetočení stupaček o 90° směrem dopředu, těch 5cm, o které jsou teď nohy níže, je hodně znát. Ještě vyřešit pedál zadní brzdy, který teď bohužel jde ovládat jen patou a v krizovkách je to krapet o ústa... Nad řešením se ale už špekuluje...

K tomu přijde taky nový, upravený motor na 634 válce, který je teď na ponku ve sklepě, takže si příště uděláme takový malý seriálek :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Spálená spojka II

    Počasí se vybouřilo, tlak, který na minulé projížďce hrozil infarktem, klesl a zhruba po týdnu si říkám, že tentokrát bych tu Komáří vížku mohl opět zkusit. No řekněte, s tou novou spojkou se přece nemůže nic moc stát, n

    Typ: Oprava
    Vloženo: 08.11.2010
    Uskutečněno: 29.08.2010
    Tachometr: 2900km
  • Spálená spojka I

    Krásné počasí v polovině srpna vylákalo k vyjížďce na Krušné hory s cílem zdolat Komáří vížku, dát si tam kafe, kofolu a smažák a v podvečer se zase v klidu vrátit zpět a od sedmé pak odpočatý nastoupit na večerní šichtu

    Typ: Oprava
    Vloženo: 08.11.2010
    Uskutečněno: 15.08.2010
    Tachometr: 2850km
  • Dresden-Gotha-Cheb a zpět aneb objížďkou sem, objížďkou

    V červnu nebyl čas, hodně práce a i v červenci si dávala Jawka pauzu, holt dovolená s rodinou. Zato počátkem srpna mne čekala cesta z DD do Gothy. Jeden z mých několika zaměstnavatelů si vymyslel třídenní školení. Autem

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 07.11.2010
    Uskutečněno: 01.08.2010
    Tachometr: 2800km


TOPlist