renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati ST2 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MarioV2
Vloženo 10.10.2009
Aktualizováno 22.9.2023
Zobrazeno 5 316x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.7

Popis motorky


Poněkud nedoceněný pokus Ducati prorazit s cestovně sportovní motorkou. Účinná kapotáž, kufříky alá BMW a opravdu cestovně-sportovní motorka. Dnes jednoduchá a ne moc silná. Zato se silným Ducati flairem.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZR 7: Nenadchnul mne motor, věk už na modelu ZR7 byl příliš vidět.

První dojmy - Motorka je veliká, pohodlná, ale má horší rejd, jízda super. Podvozek je pro mne trochu tvrdý. Spojka chce sílu a cit. Výborné brzdy. Trochu vibrátor, nemá ráda nízké otáčky. Kapotáž je skutečně funkční, musí jooo pršet, nebo se musíte motat městem, abyste zmokli. Velká nádrž ale také žízeň. Motor má pěkný zátah i brzdí slušně.

Motorku bych doporučil pro - Chce to trochu zkušeností, učí se na ni blbě, chyby neodpouští jen tak. Motor je hromada charakteru a musíte si navázat vztah. Koní sice zas tak moc není, ale Nm je dost. Perfektní podvozek a brzdy dohání papírově relativně nízký výkon. Je velká ale nemá zbytečně moc vysoko sedlo.

Doplňky na motorce - Kabel se zásuvkou od baterky, imobilizér vycucne přes zimu i 20Ah baterku.

Recenze

Po ER5 jsem chtěl dvouválec, ideálně 750 až 900ccm. Výběr je v současnosti u této kategorie žalostný (nechtěl jsem nic pod rok 2000). Koukal jsem i na zánovní dvojici motorek od Kawasaki, Versyse (ten reflektor bych ale musel polknout a je to vysoká a krátká koza)a ER6f (to je zase až moc malé lízátko, ale to bych asi zkousl), leč jsou to pouze 650ccm stroje. Po dobré zkušenosti s Kawičkou jsem přibral na seznam i ZR7s nabízející trochu postarší, vzduchem a olejem chlazený ale "pouze" čtyřválec. Když už jsem chtěl výběr uzavřít, dva kolegové v práci si "vzpomněli" na řadu Ducati ST. Nadchl mne model ST3, ale už byl poněkud mimo mé finanční možnosti, tak jsem se zaměřil na ST2jku (případně i 4ku). I našla se v Olomouci jedna zajímavá Italka. Pravda, zrovna (10.10.2009) když jsem si ji vezl přes celou republiku by ani psa ven nevyhnal a nějaký ten litr vody jsem domů také dovezl. Ale nejsem z cukru. A kdyby jen vody. Na Vysočině bylo 5,5 stupně Celsia. K motorce. Je to vidlicový dvouválec s pro Ducati typickým desmodromickým dvouventilovým rozvodem OHC, se vstřikováním paliva a poměrně nízkým litrovým výkonem kolem 65kW/l. Zajímavé je použití vodního chlazení u hlav, podle mne by se ten motor celkem v pohodě uchladil i vzduchem a olejem. Konstruktéři se asi jistili kvůli kapotáži. Motorka je to poměrně lehká, manipulace na místě je příjemná snad až na ten rejd. Ochota a jistota při zatáčení při pomalé jízdě je dobrá, ale nesmíte se právě zabývat spojkou. Ta je kousavá a vyžaduje trpělivost a značnou dávku citu. Posez je jen trochu vyšší a poměrně sportovní, byť právě tady prý proběhlo nejvíce změn ve srovnání s modely 900SS a Monster. Praktické jsou tovární kufry. Vynikajícím způsobem se tato Dukna vodí po dálnici, je neskutečně stabilní. Díky zpřevodování také moc netočí a fantastickým způsobem celá motorka maskuje rychlost. Její projev působí dojmem, že najede 250t km jako nic. Nikde žádné vůle, vakly, vše sedí, nic nebouchá podezřele. Musím zde ale podotknout, že motor jako takový bouchá, chrastí, cinká a vůbec vydává zvuky, že být to bývalá Kawa seskočím z ní a kryju se v pangejtu proti výbuchu. A víte co, mne se to líbí. Vím že funguje a co se v ní děje. Pravda po delší jízdě už to nemusí být úplně ono, ale kdybych chtěl tichý stroj, lovím jinde. Zpracování úplně nejdokonalejší není, byť to co jsem se dočetl a doslechl o Italských motorkách můžu zatím s klidem vyvracet. Přesto stav některých gumených dílů a pár šrámů v laku prozrazují, že nová už nějakou dobu není. Co jsem okusil již na téma servisní náklady, není to zrovna levná sranda ale pověst Ducati jako poněkud nákladnější záležitosti bych snad i vyvracel. Mám pro rok 2011 přezuto a čeká mne řetěz. Nevěřím stavu počítadla km, i když motorka působí v pohodě. Je to holt pořád ne úplně lehká ale bytelná, kolem 2V V2 motoru s diskrétním výkonem postavená klasika. Apropó, pokud nevíte jestli V2 nebo R4, Ducati je na tohle extrém, kope a nedaruje Vám ani metr a nebude tolerovat ani jedinou nedůslednost. Je to Italka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MarioV2
MarioV2 napsal 27.08.13 v 21:13

Po zavaření výfuku se zlepšil spodek motoru, ale cit a sílu ta spojka chce stále. Vměnil jsem nedávno řetěz a také je to lepší. Holt chce holka péči. Ale má charizma a myslím, že to za to stojí. Jen mít čas...

Jirka4137
Jirka4137 napsal 27.08.13 v 21:10

Tak to se má kamoš na co těšit před pár dny jsme ji přivezli z Berouna nepojízdnou r.97 a už ji přivedl k životu.

MarioV2
MarioV2 napsal 23.07.12 v 17:48

Krasavice to je, jen já jsem ostuda, loni jsem skoro nic nenajel. Letos jsem na ni zatím seděl pouze několikrát, ale neustále se to zlepšuje. Na podvozek jsem si opravdu zvykl. Se spojkou je to trochu horší, rozjezdy do kopce chtějí grif, jinak to hned chcípne. Motka je v podzemní garáži, ty salvy po nastartování to je fakt bomba!!!

kokoška.
kokoška. napsal 23.07.12 v 14:47

Krasavice 10 B

Alan
Alan napsal 27.06.10 v 18:49

Nádherná přeju moc šťastnejch kilometrů

Více komentářů



TOPlist