renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 600F Hornet (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Jedi....
Vloženo 31.8.2009
Aktualizováno 13.4.2014
Zobrazeno 13 000x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Když Honda v roce 1998 světu představila Horneta 600, naprosto ovládla kategorii Naked.
Hornet rozdrtil konkurenci a sesadil dosavadního krále naháčů Bandita od Suzuki ze svého trůnu.
A jaký, že byl recept Soichirových potomků na úspěch?

Více fotografii

První dojmy - viz.recenze

Recenze

Tak zaprvé vezmeme motor z povedeného sporta CBR600F, trochu ho zpřevodujeme a vyhladíme. Vsadíme ho na tu dobu do převratného a hlavně oproti konkurenci tuhého rámu, dozadu prdneme "dospělou" pneumatiku o rozměrech 180/55, která byla do té doby vyhrazena pouze sportům (tehdejší Bandit měl vzadu 150/70) a to všechno zabalíme do atraktivního a na tu dobu agresivního designu.
Sršáň byl prostě jiný, ostré tvary, lauf vyvedený pod sedlo a navíc vodou chlazený motor, který se svými 72kW ve 12000 ot/min, navíc při fantastické suché hmotnosti 176kg udělal s Horneta nejvýkonnější stroj ve své třídě (pro srovnání: tehdejší Bandaska měla 54kW při 10000 ot/min a hmotnost 196kg. A ani pozdější 650ccm výkonově nepřekonala 6tkového Horneta). Navíc s pověstnou univerzálností od Hondy se Hornet hodil pro kochačky, cestování ve dvou k moři, díky své lehkosti a ovladetalnosti skútru se hodil do města a díky poměrně výkonnému motoru se na něm dalo vyřádit i na okruhu. Ve Francii a Itálii se dokonce dodnes jezdí Hornet Cupy.
První Hornety (98-99) měly vpředu 16" kolo s pneumatikou o rozměru 130/70, která se prakticky nedala sehnat.
V roce 2000, konečně kluci z Hondy vzali rozum do hrsti a Hornet dostal 17" kolo s pneumatikou o rozměru 120/70. Kromě malých kosmetických změn byly upraveny brzdy a řídící jednotka. Hlavní novinkou pro tento rok byla však polokapotovaná verze S, která se mi, ale vůbec nelíbí, takže o ní nebudu psát :)
V roce 2002 uvedla Honda většího bráchu Horneta. Horneta 900 o objemu 919ccm, který je na první pohled od šestky rozeznatelný dvěma laufy pod sedlem.
"Malý" Hornet se dočkal větších změn v roce 2003. Přiostřily se tvary, změnili se boční plasty, charakteristický je lomený tvar předního světla. Zvětšila se nádrž a vyladila výkonová křivka. Byla přitvrzena přední vidlice. Hornet nově dostal kontrolku rezervy (stále ale nemá palivoměr) a zabezpečovací systém Honda Ignition Security System známý všem jako HISS. První modely HISS se sraly mnozí uživatelé na ně nadávaly. Já si naštěstí nemůžu stěžovat.
V roce 2005 přichází pro mě nejkrásnější a poslední "pravý" Hornet. Sršáň dostal USD vidli a digitální tacháč. Ačkoli nejsem příznivce digitálu, přístroje u 05 se mi strašně líbí. Stylově je zabudován větrný štítek a je k dispozici spousta origo doplňků, jako kryt sedla spolujezdkyně, podmotorový klín apod. Konečně také dostal Hornet ukazatel paliva, který mě osobně při tom jak ta mrcha žere vždycky chyběl. Na druhou stranu jsem zažil díky jeho absenci spoustu nečekaných dobrodružství :)
V roce 2007 zbaběle Honda podlehla světovému trendu přiteplených motorek a překopala klasického Horneta do, pro mě neuvěřitelného paskvilu, takže stejně jako u S verze se tu o této verzi nebudu rozepisovat.
Pár zajímavostí nakonec:
- Předchůdcem Horneta je Hornet 250. Vnikl v roce 1996 a původně byl určen pouze pro japonský trh, ale v 98 byl představen V Británii. Výroba byla ukončena v roce 2006. Čtvrtlitrový motor dosahoval výkonu 30kW při 14000 ot/min a krouťáku 24 Nm při 10 000 ot/min.
Ve předu měl 16" kolo s pneumatikou 130/70 a na zadním 17" kole byla obuta 180/55 (!) Zajímavé taky je, že na přístrojové desce najdeme palivoměr (na rozdíl od šestky- proooč?)
- Amíci znají Horneta jako Hondu 599. Je to kvůli ochranné známce. Jméno Hornet totiž již nese plechovka - AMC Hornet představená v roce 1969
- Hornet byl první naháč ze zadní pneumatikou 180/55
- Jako první z naháčů taky používal vodou chlazený motor
- Od svého vzniku do současnosti je nejvýkonnější nahatá šestka
- V některých státech (např. Francie) se tradičně jezdí tzv. Hornet Cup
- Všechny modely Hornetů se vyrábějí v Itálii. Zde je možné koupit nového Horneta seškrceného na 25kW

Pěkné články o Hornetovi :
www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/modelova-historie-honda-cb600f-hornet-4115.html

www.auto.cz/test-honda-hornet-600-divoky-pomeranc-15388

Můj Hornet - Angelina
Angie je moje první motorka. Pořídil jsem si ji bez předchozích zkušeností na slabších kubatůrách - nejel jsem nikdy ani na babetě:)
Hornet je snadno ovladatelný, což je k nezaplacení ve městě. Cestování je na něm pohodlné, úložný prostor by mohl být větší.
Díky "silnému" motoru se s ním dá vyblbnout i na okruhu - Brno mám za 2:46.503 a určitě se dá zajet pod 2:40

Světla
V přední parabole jsou dvě H11, což je naprd protože na to neseženu Nightbreakery nebo obdobu. Celkově Hornet svítí dost na hovno. Zadní světlo není skoro vidět a na moje tuning homologované LED blinkry si každý stěžuje, že nejsou vidět.
Přes samostatný přepínač, který jsem umístil na pravou rukojeť jsem zapojil výstražný.

Rám
páteřový Mono Backbone


Podvozek
Vidlice Showa 41mm a centální Monoshock Showa. Jde nastavovat jen tuhost pružiny centrálu.
S podvozkem jsem měl velké problémy. Byl strašně měkký a přišel mi gumový.
Nejdříve jsem vyměnil origo lineárně vinuté pružiny za progresivní od HyperPro a poté jsem dotáhl zadek. Z původní Hubba Bubba podvozku se stal úplnej zázrak. Motorka se úplně změnila. Je ovladatelnější a řízení je přesnější.


Motor
Místo origo laufu jsem dal laďák od Scorpiona a původní vzducháč jsem nahradil KNkem. Poté jsem nainstaloval Dynojet Stage 1 a nechal odladit na brzdě. Přidalo to 5 koníků, trošičku zvedlo krouťák, ale hlavně to vyladilo celkově výkonovou křivku. Odbouralo to díry ve středním pásmu otáček.




Brzdy
Původní levý kotouč lehce házel. Po přenýtování jsem na něm ujel 1000km než začal házet znovu. Takže jsem rovnou koupil nové origo kotouče. Vyměnil jsem přední i zadní desky a starý gumový hadice jsem nahradil pancířkama od Hellu.


Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:27 10b.

Shustha
Shustha napsal 17.07.16 v 18:16 10b.

Vymazlená mašina. S těma žárovkama... dej tam Osram cool blue hyper ... jsou to pecky Přeju hodně zábavy...

Dooger
Dooger napsal 19.06.16 v 08:47 10b.

RoSaHaryBob
RoSaHaryBob napsal 25.10.15 v 19:53 10b.

super článek krásný stroj

Wondrej
Wondrej napsal 10.09.14 v 14:18 10b.

super stroj!

Více komentářů



TOPlist