renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/634 (1982)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník lajken
Vloženo 27.6.2009
Aktualizováno 5.7.2011
Zobrazeno 11 901x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Klasická Jawička ze Slunce seno... Tenhle typ a vzhled se mi líbí nejvíce. Momentálně probíhá renovace.

Výška jezdce: 191 cm

Recenze

Leden 2010
Vyhradil jsem si na ní a díly v garáži místečko, teď jen dokupuju potřebné věci na obměnu motorky...

Čím častěji ji míjím dole v garáži, tím více mi přirůstá k srdci, tím víc mám pocit, že mě čeká ještě hodně dlouhá cesta, než ji vrátím do původního stavu, ale když se na ní podívám blíž, bez růžových brýlí a detailně si ji prohlížím, tak... jsem rád, že jí mám.

Zde uvádím cca. 5 nejdůležitějších věcí, které bych chtěl v průběhu roku 2010 dát dohromady. Jedná se pouze o změny, které by měly motorku přiblížit více původnímu originálnímu stavu.

1. Ty laufy co tam mám jsou naprosto šílený (na tom se doufám shodnem všichni), takže už mám připravené, krásné nové a dlouhé ale dám je tam až na konec. Sice se mi ty kratší líbily více, ale nebylo to ono... Zvuk je moc hrubej a navíc spotřeba je až nestydatá. Jezdím rychlostí do 80 spíš těch 60-70...prostě vychutnávám jízdu, cestu a jawa svět a nezdá se mi, že by kolikrát těch 5,5 litrů bylo akorád...
A v seřízení karburace to opravdu není..!

2. Potřebuju sehnat ještě pár drobností, abych tam mohl dát původní přístrojovku z 634, budíky sice mám, chybí mi kontrolky a ten vrchní plast. Jinak je snad co se týče přístrojovky všechno.

3. Po dlouhém měření a zjišťování "proč" jsem přišel na závadu v kabeláži. Ne jeden, ale hned několik kabelů je u krku řízení popraskaných (uvnitř v bužírce), takže občas to jde, občas ne..
Tudíž postupně sundavám kabel po kabelu a měním jej za nový. --> Nevím, zda bych s tím neměl počkat až budu mít funkční vape, abych to přeci jen udělal na jednou...

4. Kamarádi se shodli na tom, že zadní pneu --> sava je sice dobrá, ale téhle motorce vysloveně nesluší, že by tam dali tu klasickou mitasku, kterou jawa standardně má, po shlédnutí fotek jiných strojů s jejich názorem souhlasím.
Gumy už mám připraveny (pořídil jsem rovnou i přední)

5. Stále nemám vape, pač na něj momentálně nejsou papouchy, ale už jsem sehnal parabolu, která má patici na H4...
Nedovedete si představit, jak se těším na to, až to bude konečně normálně svítit a já i večer něco uvidím... viva vape, viva vape

6. Konečně jsem sehnal stříkací pistoli, zásobník a kompresor, takže mě to nemine a v létě dám rámu nový černý kabátek. Na fotkách to sice nejni moc vidět, ale barva je už oprýskaná, rám je nehorázně mastný, tu a tam (hlavně na konci trubek) se do toho pouští rez...

---

Listopad-Prosinec 2009

Tak jsem měl v plánu ji teď ke konci roku prodat, ale když jsem viděl nabídky, tak mi asi došlo, že mě to zas tak nevytrhne... No nevím. Myslím, že se pro ní místečko ještě najde...

Srpen 2009
Je to zvláštní, dá se pořídit za pár korun, povození není úplně nejhorší a když se něco rozbije, oprava nejni moc drahá a člověk to většinou zvládne sám.

Jelikož jsem student, tak finance řadím hodně do popředí.

Jinak je to klasická jawička, kterou jistě všichni dobře znáte: 634-07-02, 6V v budoucnu bych tam chtěl dát vape 12V, abych v noci vůbec něco viděl.

Přístrojovku má ze 640 (chtěl bych tam dát původní, ale až bude čas i nějakej ten peníz navíc)

Postupem času se snažím renovovat její díly, pokud možno kupuji nové, člověk by nevěřil jak i výměna sklíček u blinkrů je znát jako změna k lepšímu.



Je plno věcí co se mi na ní líbí a proč jí miluju, ale také plno věcí, které nejsou zrovna nejlepší, například 6V elektroinstalace, bubnové brzdy (pokud jedu sám, tak to jde, ale ve dvou člověk musí brzdit hodně dopředu), dost mi vadí, když tachometr i otáčkoměr při vyšších rychlostech ukazují celkem nesmysly. Občas si tak říkám, kéž bych mohl omezit míru vibrací. A asi poslední věc, která mi vadí je úzké sedlo. Na škodu by ani nebyla kontrolka stavu nádrže, pač mám nádrž zamykatelnou a když se chci podívat, je to delší operace :o) A protože si holka docela bere, tak se dívám často.


Ale i s tím vším se dá žít a lecos se dá předělat k lepšímu, tak věřte, že na tom postupně pracuji.


Březen 2010 - Srpen 2010
Momentálně probíhá renovace


1. motorku postupně rozebírám a nahrazuji elektroinstalaci, vape přijde časem až budou prachy, zatím nahrazuji jen elektrické rozvody. Ještě nikdy v životě jsem neviděl takovej bordel. Kdy např. kabel k blinkru byl "smotán" z 5 různých kabelů
--> takže už vím proč jsem měl vždy problém s elektrikou :o( respektive svícením

2. snažím se maximálně vybrousit nádrž a kastlíky - půjdou do nového laku
jak to postupně rozebírám snažím se i obměňovat tu at tam nějaká ta těsnění apod.
mým cílem je to do puntíku rozebrat a nakonec do laku půjde i rám.

3. motor běhá dobře, takže ten se zatím vyhne jakémukoliv zásahu.

Srpen 2010 - neurčito
Renovace stále probíhá


Za díly, které je třeba vyměnit (třeba elektrika: rozhodl jsem se, že než měnit drát po drátu, raději koupím celou origo novou kabeláž) je potřeba vynaložit úsilí v hodnotě 5638 Kč Ufff
Do těchto dílů nepočítám VAPE - což je další čtyřka a ani origo výfuky.

Podrobnější poznámky:
Nádrž a kaslíky jsem už téměř celé očistil do barvy plechu tedy stříbrné - byla to věru makačka a zabralo mi to několik dní, ale ještě stále to nejni očištěno tak jak bych si představoval.

Kdyby náhodou někdo znal přesný název oné jawácké červené metalízy, která se dávala na tyhle motorky, nebo mi rovnou řekl jak ji vyrobit. Byl byl opravdu vděčný. Předem děkuji.

Ukázalo se, že houkačka netroubila také proto, že daný ovládací čudlík, fungoval jen občas, takže přijde i celý nový levý přepínač.

Po shlédnutí nabídky fichtlkrámku jsem se rozhodl, že určité věci prostě koupím nové, protože se mi to zdálo jednodušší než je renovovat. Například jsem zjistil, že mám každý blinkr jinak dlouhý :D Vidět to moc není, ale když se daj vedle sebe, tak jsou rozdíly dost markantní. Navíc, vnitřky blinkrů (zrcátka) byly už dost orezlé, chromové obroučky, byly tu a tam také ťuklé, takže se prostě vyplatí pořídit nové blinkry sakumprásk.

Ale protože prostě zatím nejsou many many tak jawička čeká a čeká, co můžu to dávám dohromady vlastní silou, avšak nikdy na úkor pěkného výsledku, tudíž se bez peněz učité věci neobejdou a proto milá červená motorka musí ještě chvíli počkat...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vidnoe
vidnoe napsal 13.02.20 v 17:31 10b.

koudelka_v
koudelka_v napsal 13.06.13 v 19:33 10b.

Pěkná, ať louží!

koudelka_v
koudelka_v napsal 13.06.13 v 19:31

Pěkná Jawka! Ať slouží! ;)

bunda1
bunda1 napsal 06.11.12 v 17:50 10b.

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 28.02.12 v 11:45

Gratuluji k pěkné motorce. Přiděluji jí 10bodu. Přeji spoustu km bez zavad a nehod.

Více komentářů



TOPlist