renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Lifan LF 200GY (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník superfena
Vloženo 4.6.2009
Aktualizováno 8.6.2009
Zobrazeno 7 601x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


čína se vším všudy. Sice překonává zažitá tvrzení o čísnkých motorkách, nicméně pokud se chystáte denně na vyjížďky se značkovýma endurama tak asi brzy zapláčete. Chcete vědět víc??? .

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Recenze

Srovnání především s mou předchozí Yuki 125 enduro (2004) - jetá sezonu 2007



Lifan 200ccm, v čechách prodávaný jako golc 200GY2, se čtyřtaktním motorem 196ccm, výkon asi 17 koníků, vzduchem chlazený jednoválec (údajně licence suzuki s původním objemem 125-250ccm). Rám čínsky povařený ovšem výrazně lépe než moje předchozí Yuki 125 enduro, hmotnost skoro 120Kg takže začněte posilovat jestli chcete stačit konkurenci. Kola klasická drátová, předek 21, zadek 18 palců. Za zmínku stojí že Lifan má obě brzdy kotoučové a to je znát hlavně na cestách a ve městě. V terénu je zadek příliš výkonný, dávkovat účinek je problém. Pérování je opět čínské, tedy chybí progresivní účinek, jinými slovy začátku tvrdá a při houpácích nebo skocích chodí na dorazy. Pro ježdění po polních cestách je ale dostačující. Motor dělá co může, startuje okamžitě, má mechanický sytič. Elektrický startér je asi největší výhodou oproti Yukině, funguje super. Výkonově co si budem nalhávat nic moc. Do otáček se mu nechce (rozumný strop tak 8000ot.), Převodovka 5kvalt je příliš krátká, hlavně na cestách je to poznat, rychlost přes 90km/h je skoro mezní ikdyž překoná 115Km/h. V terénu se motor chová líně ale pružně, to znamená že moc nejede ale táhne od volnoběhu po maximum stejně, nemusí se točit ani bahně, skoky přes muldy zvládá srdnatě a při větším náklonu nemá snahu měnit otáčky nebo zdechat. Co mě těší, ručičky budíků se netřepou, příjemnou zajímavostí je přesně fungující indikace zařazené rychlosti, číslo svítí pěkně i ve dne, v noci ještě líp, mimochodem kdo to neví, řadí se všechno dolů, neutrál je úplně nahoře, pokud tedy chcete vyřadit, musíte jít přes jedničku. Výfuk je šikovně schovaný po celé délce a má pěkný zvuk, pod motorem je kryt. Přední vidlice už jako nové vykazují vůle a při bližším pohledu vlastně všechno tak trochu nesedí, ale narozdíl od Yuki je to pokrok.



Pokud se týká spolehlivosti, je LIFAN asi nejlepší, nekazí se nic pokud se jezdí rozumně. Vzadu jsou silnější špice které nepraskají, řetěz se nevytahá za 4000Km jako u Yuki s menším výkonem, plasty jsou lépe uchyceny ikdyž z nekvalitního čínského plastu který se při pádech rád láme, čekejte pohodlné sedlo, vzadu štelovatelný centrál, široká řidítka, a čiré přední světlo, od toho si však neslibujte mnoho, žárovka je 35W. Za co se však můžu zaručit vlastní hlavou je spotřeba. Je to bomba. Tenhle bojovník se mnou na hrbu mi jezdí za neuvěřitelných 2,8 litrů a to si troufám říct že hodně jezdím po cestách (asi 90km/h) a hodně jezdím terénem dvojkou a trojkou, mám rád pomalejší technické terény, takže muldy, bahno a podobně. Žere podstatně míň než Yuki a několikanásobně míň než dvojtaktní krosky který sem vyzkoušel. Těm však stačit nebudete, s tím nepočítejte ani ve snu, s prstem v nose vám ujedou všichni, není to jen o vysoké hmotnosti, je to prostě o všem čínském včetně pneumatik které vás nepodrží ani na cestě, ani na vodě, ani v terénu. Leda snad mají v číně jinou přilnavost než tady. Doporučuju okamžitou výměnu dřív, než si rozbijete hubu, a říkám vám, pokud ste někdy jezdili enduro nebo cross tak na tomhle si ji natlučete za pár minut.



Komu se dá doporučit? Paradoxně asi né mladým bláznům kteří se chcou vyblbnout, pro ty rozhodně není. Poslouží lidem se sportovním, nebo cestovatelským duchem, lidem kteří jezdí po polích, kolem vody, do lesa a rádi projíždí v okolí každou škvíru, přitom moc nepospíchají a myslí hlavou. Věřím že LIFAN se dá zničit za jedno odpoledne, ale stejnětak vydrží hodně let bez investic pokud se jezdí s rozvahou a i tak se dá užít spousta legrace. Nemyslete si že neumí hodiny nebo jízdu po zadním, na to je ideální právě kvůli pružnosti motoru od spodu.


Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
aronek
aronek napsal 04.01.10 v 21:18

pěkné,není co dodat,rád si ji na dojíždění do práce koupím,jo a dávám 10b.

Více komentářů



TOPlist