renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník adlus
Vloženo 11.5.2009
Aktualizováno 7.2.2010
Zobrazeno 7 672x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Pionýr je dobrej ale teď bych bral raději nějakou málo jetou pionýrku :)
.

Výška jezdce: 200 cm

Recenze

Sloužil spolehlivě až do poslední chvíle :) Pak mi ušlo přední kolo a já si pořídil Horneta :) Nějak se musí začít na pořádnym stroji. :) :)

Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený
Počet válců: 1
Zdvih válce: 44 mm
Vrtání válce: 38 mm
Kompresní poměr: 1:9,5
Karburátor: jikov 2917
Spotřeba: 2,3 L/100 km
obsah nádrže: 5,5 l
Délka motocyklu: 1780 mm
Šířka motocyklu: 560 mm
výška motocyklu: 935 mm
rozměr přední pneu: 2,75 x 16
rozměr zadní pneu: 2,75 x 16
huštění přední pneu: 1,5 barů
huštění zadní pneu: 1,9 bary
váha stroje: 60kg
max stoupavost: 25%
max rychlost: 65 km/h
výkon motoru: 2,6 kw při 6500 otáček

V roce 1967 Povážské strojírny představily nový typ s označením 20 a jeho sportovnější provedení 21 Sport. Nejednalo se ani tak o nový typ, jako spíš o inovaci předešlých typů 05 Standard a 05 Sport. Šlo v podstatě jen o modernizaci motoru, jemuž se podařilo konstruktérům zvýšit výkon z 3 k (2,2 kW) na 3,5 k (2,6 kW). Zvýšení výkonu bylo dosáhnuto úpravou rozvodu, zvýšením komprese („ledvinkovitý“ spalovací prostor hlavy) z 7,5 na 9,2 a použitím nového karburátoru Jikov 2917 PSb.

Klikový mechanismus byl rovněž přepracován, vahadla setrvačníku byla vyvážená jinou metodou (odfrézováním materiálu namísto odvrtáváním), ojnice byla robustnější (pístní čep Ø 14,1 mm) a byl uložen na dvou ložiscích 6303.

Převodovka byla jinak odstupňovaná – druhý rychlostní stupeň byl blíž k prvnímu, než tomu bylo u předešlého typu 05. Přesuvná kola měla 5 spojovacích kolíků místo 3. Změněny byly i ostatní kolečka v převodovce včetně startovacího segmentu.

Levé víko motoru bylo změněno, otvor pro nalévání oleje byl přesunut ze zadní části dopředu k řadící páce (zadní blatník byl také bez prolisu na nalévání). Pravé víko mělo zcela nový tvar a bylo uchyceno na dvou dutých sloupcích a třech šroubech M8. Bylo v něm vlisované ložisko 6202, které se společně s víkem nasazovalo na prodloužené převodové kolečko. Šnek pro vypínání spojky byl nahrazen jednoramennou pákou. Pro kontrolu zapalování bylo na víku připevněno třemi šrouby M5 víčko z hliníku

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PMriders
PMriders napsal 04.08.10 v 19:44

jebat
jebat napsal 19.05.09 v 20:49

malej e-xtreme!!

Více komentářů



TOPlist