Pionýr je dobrej ale teď bych bral raději nějakou málo jetou pionýrku :)
.
Výška jezdce: 200 cm
Recenze
Sloužil spolehlivě až do poslední chvíle :) Pak mi ušlo přední kolo a já si pořídil Horneta :) Nějak se musí začít na pořádnym stroji. :) :)
Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený
Počet válců: 1
Zdvih válce: 44 mm
Vrtání válce: 38 mm
Kompresní poměr: 1:9,5
Karburátor: jikov 2917
Spotřeba: 2,3 L/100 km
obsah nádrže: 5,5 l
Délka motocyklu: 1780 mm
Šířka motocyklu: 560 mm
výška motocyklu: 935 mm
rozměr přední pneu: 2,75 x 16
rozměr zadní pneu: 2,75 x 16
huštění přední pneu: 1,5 barů
huštění zadní pneu: 1,9 bary
váha stroje: 60kg
max stoupavost: 25%
max rychlost: 65 km/h
výkon motoru: 2,6 kw při 6500 otáček
V roce 1967 Povážské strojírny představily nový typ s označením 20 a jeho sportovnější provedení 21 Sport. Nejednalo se ani tak o nový typ, jako spíš o inovaci předešlých typů 05 Standard a 05 Sport. Šlo v podstatě jen o modernizaci motoru, jemuž se podařilo konstruktérům zvýšit výkon z 3 k (2,2 kW) na 3,5 k (2,6 kW). Zvýšení výkonu bylo dosáhnuto úpravou rozvodu, zvýšením komprese („ledvinkovitý“ spalovací prostor hlavy) z 7,5 na 9,2 a použitím nového karburátoru Jikov 2917 PSb.
Klikový mechanismus byl rovněž přepracován, vahadla setrvačníku byla vyvážená jinou metodou (odfrézováním materiálu namísto odvrtáváním), ojnice byla robustnější (pístní čep Ø 14,1 mm) a byl uložen na dvou ložiscích 6303.
Převodovka byla jinak odstupňovaná – druhý rychlostní stupeň byl blíž k prvnímu, než tomu bylo u předešlého typu 05. Přesuvná kola měla 5 spojovacích kolíků místo 3. Změněny byly i ostatní kolečka v převodovce včetně startovacího segmentu.
Levé víko motoru bylo změněno, otvor pro nalévání oleje byl přesunut ze zadní části dopředu k řadící páce (zadní blatník byl také bez prolisu na nalévání). Pravé víko mělo zcela nový tvar a bylo uchyceno na dvou dutých sloupcích a třech šroubech M8. Bylo v něm vlisované ložisko 6202, které se společně s víkem nasazovalo na prodloužené převodové kolečko. Šnek pro vypínání spojky byl nahrazen jednoramennou pákou. Pro kontrolu zapalování bylo na víku připevněno třemi šrouby M5 víčko z hliníku
malej e-xtreme!!