PROFIL MOTORKY

Ducati Monster S4R (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Boblbee
Vloženo 23.4.2009
Aktualizováno 27.12.2016
Zobrazeno 7 908x
HODNOCENÍ PROFILU OD 45 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Předčila má očekávání a že ta očekávání na ní kladená nebyla skromná! Nepoznal jsem nic co by mělo takový charakter. designem počínaje, podvozkem, a hlavně motorem konče!

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Buell XB12Ss: nejvíc mne na něm lákal ten velkej Americkej dvouválec z Harleye. A to bylo v zásadě vlastně všechno.
Triumph Speed Triple: líbil se mi ten retro styl s dvěma kulatými světlomety, výkonu taky slušná porce, tříválec zajímavá volba, ale chybí mu logicky ta štíhlost, kterou já mám tůůůze rád.

První dojmy - Předčila má očekávání a že ta očekávání na ní kladená nebyla skromná! Nepoznal jsem nic co by mělo takový charakter. designem počínaje, podvozkem, a hlavně motorem konče!

Doplňky na motorce - výfuky spark, sportovní řidítka, přítlačák EVR, otevřený kryt spojky EVR, zrcátko do řidítka, stavitelné páčky přední brzdy a spojky, omotávky svodů výfuků, blinkry Ducati Performance























Recenze

Koupil jsem ji zánovní se serviskou a s pouhými 9.000 ujetými kilometry, což jak jistě uznáte není jednoduché. Sháněl jsem jej celkem dlouho, není jich mnoho a hlavně jsou kolikrát v dost žalostném stavu. A pak jsme s kamarádem Martinem z Mechanic Toys s.r.o. narazili na tenhle kousek. Absolutně v původním stavu, bez jakéhokoliv poškození a s tak málo ujetými km. Nádhera.

Vzhledem k tomu, že motorku si plánuji nějaký ten pátek nechat mám v plánu pár úprav. Prozatím jsem stihnul jen otevřít spojku, dát zlatý přítlačák od TSS, chromové pružiny a bílý pruh přes štítek, nádrž a krovku.

Další úpravy jsou v plánu:

- otevřené výfuky design by GP.snad se je podaří někým vyrobitv požadovaném vzezření ( jednoho mistra už mám, tak snad to klapne )

- zkrátit rám a odstranit zadní kachní blatníček ( nic proti němu, ale dokážu se tam bez něj obejít )

. tohle by mi stačilo, ale jak se znám, určitě mne toho napadne víc, tak uvidíme.

...tak je tu skoro konec sezony a na S4R jsem ujel cca 9.000 km. Jsem nadšený :o). Motorka funguje přesně tak jak jsem si představoval a jak jsem psal v úvodu - v mnohém předčila má očekávání. Podvozek tuhý, jak jsem u Ducati zvyklí, nicméně posaz, široká řidítka a vcelku pohodlné sedlo umožňuje jezdci s přehledem zvládat i nerovnosti mnohých okresních silniček s pocitem naprostého přehledu, co se pod ním děje. Motor je stará Ducatí škola...litrový vodou chlazený, čtyřventilový dvouválec s obsahem 996, který připomíná surové kladivo víc jak cokoliv jiného. Už jenom zvuk nastartovaného motoru je pastvou pro uši, sytý, hrubý s jasnými mechanickými zvuky otevřené spojky.Do cca 4.000 otáček je dost neklidný, ucukaný, ale není to nic co by člověk znalí této koncepce nevydržel. Od 4.000 otáček krásně a citelně táhne s jasnou tendencí zvedat přední kolo odsilnice. S upřímností mohu říci, že spektrum otáček 4 až 8je pro běžné a svižné ježdění naprosto dostačující. V tomto režimu pro mne byla i spotřeba příjemným překvapení...cca 6,5 - 7 litru. Jakmile ovšem přesáhne ručička otáčkoměru 8 tisícovou hranici začíná krásné dunivé peklo :o). Prudký zátah motoru doprovázený překrásným hlubokým duněním gradujícím s rostoucími otáčky motoru je řekl bych snad návykový :o).

To všechno v podání krásných tvarůa křivek klasického motocyklu s kulatým předním světlometem a na obdiv všem vystaveným motorem je pro mne ideálem motocyklu. Příznivcům výše popsaných vlastnostímohu jen doporučit, ovšem dokážu si představit, že pro jezdce zvyklého na poklidný a uhlazený průběh čtyřválcových japonských motorů může být tato varianta nepříliš šťastnou.

Závěrem bych rád dodal, že jedinou závadou která mne v průběhu těch 9 tisíc ujetých kilometrů potkala bylošpatné relátko palivového čerpadla, jehož výměna byla záležitostí cca 250,- Kč.

Pevně věřím, že se mi podaří přes zimu doladit S4R k obrazu svému, alespoň comi má finanční situace dovolí. Tzn. otevřené výfuky, zmíněné pokrácení o zadní blatníček a pak se uvidí. Hlavně to někde nerozbít :o)

po čase:

Znovu jsem se přesvědčil o faktu, že člověk sebelíp kontrolujíc situaci za jízdy kolem sebe není ušetřen srážky s blbcem!!! Začátek sezony, krásný den, vzal jsem si v práci volno a hned po snídani jsem vyjel na přes zimu vyleštěné a připravené motorce...moc deleko jsem bohužel nedojel. V místě, kde bych to nikdy nečekal, mi nedal řidič auta přednost a já se odporoučel k zemi. Děkuji bohu, že se nikomu nic nestalo a jediné škody víceméně kosmetické utrpěla moje motorka.

No nic, stalo se ...

...a od tohoto momentu se píše nový příběh :o). Má odvěká touha postavit si vysněnou motorku podle svého gusta, zvolit originální design a barevné kombinace mohla být naplněna :o). S kamarádem Martinem ( on byl hlavní tahoun celého projektu ) jsme dali hlavy dohromady a začalo se vymýšlet, malovat, listovat v katalogu, vybírat...představovat si a pak objednávat a hlavně platit :o). Konec sezony je skoro v dohlednu, já od bouračky neujel s touhle motorkou ani kilometr, ale už se to blíží...hrozně moc se těším ;o).

...těšte se na fotky
... jmenuji se Bond, James Bond ;o) / anebo jak píše tomasNJ "Blond, Pepa Blond" :o)

tak , fotky jsou tady ...už jistě chápete proč ten Bond ;o)

KONEČNĚ... ( 10.4.2011 )
Po zralé úvaze a prakticky dvouletém tápání způsobeném časovým zaneprázdněním šikovných rukou, které by vyrobily výfukovou soustavu dle mých bizarních představ :o) jsem se rozhodl konat! Hodiny strávené na internetových stránkách renomovaných výrobců výfukových systémů a neustálé vybírání toho pravého vyústilo objednáním kompletního výfukového systému italského značky SPARK. Zvolil jsem karbonové provedení koncovek podél sedla spolujezdce z obou stran. V neděli 10.4.2011 jsem výfuky za technické podpory mého kamaráda namontoval. Následovala chvilka napětí, otočení klíčkem zapalování, START a padla nám všem čelist... Tušil jsem že bude dunět, ale že to bude takový sound, to jsem nečekal :o). Výsledek: neuvěřitelná zvuková kulisa, která je návyková, úspora minimálně 8 kg, věřím, že i křivka výkonu se vyhladí a design který mne oslovil. Posuďte sami ;o)

12.5.2012
...zpátky v sedle - konečně ;o). První změna - pro letošní sezonu jsem obul Michelin Pilot Power. Najel jsem na nich prozatím pouze cca 600 km, ale oproti předchozím Pirellkám cítím lepší grip ve chladném počasí i na mokré silnici. Jsem zvědav až se oteplí ;o). Plánuju sundat originální zrcátka a nahradit je zrcátkama do řiditek...jestli v nich něco uvidím, to se teprve ukáže - sám jsem na to zvědaví ;o). Prdelka se řezat nebude, je rozhodnuto ( alespoň prozatím :o))) )...kachní zobák nahradí lehčí a drobnější blatníček z karbonu - Martin pracuje na jeho držáku. Jináč na motorce jsme udělali 20.000 velký servis, vyměnili zadní brzdové desky a je v perfektní kondici - veliká radost! Přidávám pár fotek z první delší vyjížďky...



6.6.2012
Ducati den byl senzační...motorka jela jak z praku, podvozek naprosto podle představ, gumy držely jak přilepený, já se cejtil ;o) a celková atmosféra stála za to - moc fajn den - Ducati DEN ;o). Motorku jsem si připravil po všech stránkách tak, aby byla ve 100% stavu a mohl z ní ždímat maximum - o čož jsem se taky snažil. Výsledek?... pro mne obrovský úspěch, díky celku který jsem zmiňoval jsem až na pár vyjímek ( coby na prstech jedné ruky napočítal )přesně trefoval apexy zatáček, na brzdy jsem nastupoval ve správný moment a citlivou prací s plynem dost porychlil...
Resume...obávám se že motor 996 v tomhle tempu na okruhu nemůže dlouho vydržet

27.12.2016
Haha - člověk se vážně pobaví ( i zastydí - jak vysoký sebevědomí tenkrát měl ), když to po pár letech čte :o). Zvlášť co se týče toho přesného trefování vrcholů-apexů zatáček ... bože co já se hlavně na Slovakiaringu letos natrápil. Ale co, mazat to nebudu - je to přeci vývoj :o)

Tak abych navázal:
Motor vydržel všechno bez nejmenších potíží, de-facto rok 2016 jen na okruzích v rámci Yamaha Dunlop Cup s Dafit Racing Agency. Jen servis, gumy, olej, brzdovka, brzdový desky.

Nebudu lhát, když napíšu, že jsem i porychlil od toho roku 2012, co jsem začínal a super na tom je, že tahle dnes už stará motorka si pořád dokáže díky svýmu podvozku s leckým pohrát a v zatáčkách i předjíždět. Na rovinkách se to už stává opravdu velmi zřídka. Skoro každá "šestka" od roku 2006 má minimálně stejný, ne-li vyšší výkon, takže co si jezdec na dráze neurve v zatáčkách na rovinkách nedožene. Naopak :). Ale hlavně je to zábava a s partou fajn lidí je to zábava na druhou a taky sranda, a tak nějak vůbec dobře strávenej čas - vřele doporučuju.

Na motorce jsem neudělal kvůli ježdění po dromech žádný zásadní úpravy jen tyto:
výměna nádrže za nádrž padnutou, jinou krovku ( to aby to lééépe ladilo :) ), sportovní - vyšší stupačky, sundal jsem světla ( to přední nahradil tabulkou s číslem ), zadní světlo šlo pryč i držákem značky, blinkry samo sebou taky.













































Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
makyno695
makyno695 napsal 28.12.16 v 14:07 10b.

Tak ta race verzia to je parada... Nadrz este daj dole kryty rozvodov a bocne listy to bude top race naked...

Padak84
Padak84 napsal 15.03.16 v 09:29 10b.

Moc pěkná

Gulf
Gulf napsal 19.04.14 v 21:52

Velmi zajímavé

Gulf
Gulf napsal 19.04.14 v 21:40 10b.

Velmi zajímavé

JohnyBaroch
JohnyBaroch napsal 20.02.14 v 00:22 10b.

Fantastická motorka a moc pěkně popsaná v tvé recenzi Přeji ať ti dál dělá jenom radost

Více komentářů



TOPlist