renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki RF 900 (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kakabus
Vloženo 21.4.2009
Aktualizováno 25.3.2010
Zobrazeno 6 598x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Návrat královny.. ;) Druhá RF9 v nic moc stavu, ale když to pude, nechám si ji dýl. Přidal sem nějakej ten text k RF a Tenerce, tak když to někoho bude zajímat :)

Recenze

Teď hlavně zatim zase dolaďuju věci pro jízdu, ladění vizuální stránky přijde pozdějc. Taky zjišťuju, v čem všem je jiná než ta první..kupodivu je toho celkem dost.. :)



Tak ty rozdíly.. první RF byla US kalifornská verze. Budíky v mílích sem poměrně brzo vyměnil za evropský. Pod pravým podsedlákem měla jakousi tajuplnou butelu napojenou hadicema na karbece myslim..něco kvůli snížení emisí. Pak měla jinak štelování předpětí pružin ve vidlích..titěrnejma mosaznejma šroubkama, zatímco moje současná RF to má velkejma hliníkovejma tělesama.



Dva začátky.. Po tom, co sem přesedlal na první RF z XJ600, musel sem si hodně zvykat..trochu jinej styl jízdy, posez sportovnější, výkon.. Asi po 14 dnech intenzivního "tréninku" už to šlo i sportovně a v závěru by se ještě nějakej ten koník navíc klidně i hodil.. :) Bohužel sem zjistil prasklinu v rámu nad levou stupačkou a následně i zakitovanej důlek na přední straně rámu.. To by ještě nebylo tak hrozný, rám je ocelovej, takže zavařit by to šlo. Prasklina se postupem času pomalu zvětšovala a vzhledem k tomu, že sem chtěl vyzkoušet jinej styl motorky a nechtělo se mi to spravovat a pak budoucímu majiteli složitě vysvětlovat co a jak, prodával sem ji s touhle vadou. Samozřejmě sem hrozně prodělal. Bez motorky se ale žít nedá, takže sem přihodil k utrženým penězům pár tisíc a jel koupit starší endurko..a to rovnou legendu jménem Tenere :)

Vyzkoušel sem si terén, objevil několik moc pěkných míst, kam bych se se silnicí nedostal, ale vzhledem k tomu, že sem začal zase jezdit rychle zatáčky a prakticky zase jenom po asfaltu, byl čas se na něj vrátit s odpovídající motorkou. RF900 mě napadla hned, ceny ojetin sou víc než příznivý na užitnou hodnotu týhle motorky, ale chtěl sem původně vyzkoušet i něco jinýho. Přitom sem nechtěl jít s výkonem níž. Takže v úvahu připadaly hlavně Thunderace(potažmo FZR1000), starší Blade a ZX9..motorky solidní, výkonný, přiměřně velký a za solidní peníze. Nejvíc by se mi líbila ZX9, ale na tu nebyly peníze(určitě bych si ji ale někdy rád zkusil). Ace nebo spíš FZR už by se sehnat dalo, ale výkonově to není takovej skok a když bych postavil vedle sebe RF s FZR a zhodnotil očima estéta, FZR z toho vychází hodně bídně.. zavzpomínal sem jak se mi na RF jezdilo a co sem na ní měl rád, kouknul na inzerci a Tenerka šla do světa :)

No, možná to bude překvapení, ale opět mě čekalo období zvykání si. Na prvním RF sem za jednu necelou sezonu najel hodně zhruba asi 15tis km, tak sem to nečekal tak hrozný, ale všechno to bylo zase nanovo. Není to tou motorkou, je pohodlná, dávkování krouťáku je vcelku plynulý, ovládá se pěkně. Ale člověk si musí uvědomit, že Tenere se ovládá víc jako kolo kvůli dobrýmu manévrování i v terénu..RF je proti tomu dá se říct silniční speciál.. :)) Na něm prostě nezahnete kroucením řidítkama.. :)) No bylo to bolestivý(obrazně) a opět to kupodivu zabralo tak ty dva tejdny. Teď už sem zase "doma" a moc spokojenej ;)



Postupem času přidám soukromý rozepsaný hodnocení jako mám u předchozích motorek.



Hodnocení:



Pár čísel - 937ccm, 16 ventilů, 4 karburátory Mikuni bdst36, cca 135 koní, cca 100Nm, cca 230kg s náplněma, nádrž 21l



Motor a převodovka - Silnej, konstrukčně trochu předimenzovanej motor se skvělým tahem od nízkých otáček, původem z GSXR1100, s plynulým průběhem krouťáku s lehkým zatáhnutím kolem 8tis/ot. Trochu vibruje(proti elektromotoru v XJ600), ale nic co by otravovalo..do stupaček a zadku to nejde a řídítka jsou na silentblocích, takže taky pohoda. Převodovka má 5 kvaltů, k zařazení není potřeba přehnaná síla. Za jedna dá cca 120km/h, za dvě kolem 160ti(mimochodem, nechat tu jedničku a následně dvojku vytočit do červenýho je podle mě asi nejlepší- co se ukázky síly týká-co ten motor a převodovka předvádí-to nemůže omrzet), za tři kolem 220ti, za 4 cca 260 a max na pětku sem dal asi 273 sám, asi 265 ve dvou..nutno říct, že to nebylo na dálnici, takže uplný max tipuju lehce přes 280 za ideálních podmínek. Solidně zrychluje tak do těch 200-220, nad 240 už to leze pomalu, ale tu sílu to má. Chce to, pokud člověk plánuje topspeed, opravdu podržet čtyřku až do červenýho. Po městě člověk se standardním převodem dá tak maximálně 3ku při 60km/h jinak je to pořád jedna-dvě. V kolonách je to pěkná posilovna na levou ruku, protože hydraulická spojka je celkem tuhá. Najít neutrál nedělá problém. Změna převodu trochu víc do síly není na škodu. Při změně do rychla už pak nemá smysl na normálních silnicích řadit pětku. 100tis km pro ni není problém a když se o ni člověk stará, je přitom tak akorát zajetá. Motor se dá slušně ladit..daj se dát vačky z GSX-R750, dynojet kit, v extrému i zvýšit objem.



Podvozek a rám - odpovídá stylu GT, celkově teda měkčí podvozek, ale rozhodně žádná tragédie jeko u XJ600 třeba. Přední vidle klasický konstrukce má štelovatelný předpětí, zadní jednotka je plně seřiditelná. Vzadu a ani vpředu nedávám na nejtvrdší, protože jezdím i po silnicích třetí třídy občas a to by se nedalo přežít..zvlášť vpředu. Takže přední vidli nechávám na továrním nastavení, je to pohodlný a sportovně na normální silnici se s tím taky dá zajet. U starších verzí RS byl štelovatelný vpředu ještě odskok. Pozdějc zanikla verze RS, ale její přední vidle začali montovat na standardní model. Rám je ocelovej, lakovanej a pevnej. V rychlých táhlých zatáčkách stabilní a drží pěkně stopu. V utaženejších a při překlápění taky není problém - chce to se přikrčit a pracovat trochu tělem, na výjezdech při plným plynu přesunout nějakou tu váhu na zadní gumu. Na horizontech nemá nějak extrémní snahu se zvedat, ve dvou už je to něco jinýho a přední jde na vytočenou dvojku do vzduchu jako nic(stejně tak bacha při razantnějším rozjezdu se spolujezdcem). Odpichy ze světel ve stylu dragu jsou fakt požitek. Bacha ale na to, že během těch 2-3s už člověk výrazně porušuje předpisy pro rychlost v obci ;)
Co se týká váhy, není to zdaleka tak hrozný..kolem 230kg s náplněma a plnou nádrží. Pro srovnání trochu podobný motorky z poloviny 90. let a jejich suchá váha(je třeba brát v úvahu, že třeba Ace, CBR a možná i ZX byly v tý době braný jako supersporty-RF je cesťák odzačátku):

RF900R-203kg

FZR1000-214kg
ZX9R-215kg
YZF1000ThunderAce-198kg
CBR900RR-185kg

Speciálně FZR a ZX to kompenzujou o něco vyšším výkonem, takže na rovině ujedou, ale v zatáčkách a když se zrovna nebudete vyloženě trumfovat určitě ne ;)

Gumy - mám oblíbený sportovně-turistický dvousměsovky Dunlop Roadsmart. Od předního kola dávaj pěknou odezvu, zadní se při dálničních přesunech nesjíždí na placku. Na mokru jedna z nejlepších gum vůbec. Zadní vydrží v průměru kolem 10tis sportovní turistiky, přední tipuju maximálně dvojnásobek, možná ani ne-ale to je odhad po pár tisících. Speciálně na předek to chce dávat kvalitní gumu-skoro bych až řek, že je na to RF háklivá.



Brzdy - Vpředu 2x čtyřpístek Nissin, vzdau dvoupístek. Zadní brzdí slušně, neutrhne se nějak zbytečně brzo. Přední brzdy by chtěly malinko poladit. Teda brzdí to dostatečně, páčku jde ovládat dvouma prstama a na svižnou turistiku stačí, ale na sport by mohly bejt silnější. Kvalitní desky samozřejmě pomůžou. Dočet sem se, že by měly jít přehodit třmeny z Hayabusy bez větších úprav, ale nemám to potvrzeno z vlastní zkušenosti.



Posez a pohodlí - Luxus..jedna z těch motorek pro větší postavy. Řídítka jsou vejš než u supersportů, takže se dá jet i poměrně vzpřímeně, při sportu se zase dá přikrčit, ale pořád to není nepohodlný - takovej ideální kompromis. Mám cca 186cm a cejtím se na tom parádně. Pro nohy místa dost a i při zalehnutí na velkou nádrž to není špatný. Sedlo je široký a pohodlný, spolujezdec si taky pěkně chrochtá.



Kapotáž - mám originál štítek a vzpřímeně se dá jet pár km tak těch 160-180, pak se člověk malinko přikrčí a dá se jet zas tak do 220, vejš už to chce fakt zalehnout. Spolujezdec je na tom ve vyšších rychlostech o dost hůř a vykukování přes rameno řidiče si nad zhruba 160 už docela rozmyslí. Turistický plexi je prej paráda, aspoň pro řidiče. Když je teplo a stojí se v kolonách, člověk brzo zjistí, proč jsou po stranách ty mřížky..spustí ventilátor a horkej vzduch jima jde od motoru..moc příjemný to není, ale aspoň to člověk nechytá úplně napřímo. Světlo svítí slušně, žádnej extrém do plusu ani do mínusu. V zrcátkách je poměrně pěkně vidět.



Spotřeba - další plus týhle motorky..jezdím, jak tomu říkám, svižnou turistiku. Občas si dám zatáčky sportovně, rovinky na okreskách větinou plnej knedlík. Při opravdový turistice, kdy ručička tachometru nepřekročí 160km/h, jde najet na nádrž přes 250km + rezerva. Běžně přepínám na rezervu při cca 220-230km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bos1127
bos1127 napsal 08.05.15 v 08:27 10b.

Vřelé díky za podrobnou a dobře napsanou recenci. Je moc fajn si připomenout tyhle zapomenuté, ale hodně poctivě udělané mašiny s krásným designem. Osobně zrovna nad pořízením této mašiny přemýšlím a každá info se hodí, ještě jednou díky

Bart1101
Bart1101 napsal 03.09.13 v 22:19 10b.

Krásný sroj, ještě že jej mám doma také 10b. za značku

suzi28
suzi28 napsal 26.04.12 v 12:05

červená je na Suzuki pěkná, sluší ji

kakabus
kakabus napsal 27.03.10 v 14:49

Hlavně ať šlape.. Teším se, až jí uvidím v lepším stavu po zimě.

aifel202
aifel202 napsal 27.03.10 v 08:45

Je fajná, dík

Více komentářů



TOPlist