PROFIL MOTORKY

Jawa 50/23 Mustang (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Poggy
Vloženo 2.3.2009
Aktualizováno 21.7.2011
Zobrazeno 9 684x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Moje první. Je z 98% v originílním stavu a plně funkční.

Více fotografii

Recenze

Klady:

Levný, lehký, snadno ovladatelný, gumy vydrží celej život, nízké náklady na provoz, jednoduchá konstrukce, naprosto ideální pro začátečníky, člověk se s ním naučí základy oprav a seřizování. A kolik z nás se na něm učilo jezdit?



Zápory:

Pochybná spolehlivost (vyjma toho mého), nejede, moc nebrzdí, na holku s tím dojem neuděláš a tak by šlo pokračovat...



Zkušenosti:

Bohaté (6 let manželství), adrenalin jestli vůbec pojedu nebo dojedu do cíle, na silnici se tam člověk trochu motá a neví kdy ho někdo sejme. No prostě mazec!



Tyto řádky berte prosím pouze s lehkým nadhledem. Mám štěstí, že jsem narazil na skvěle zachovalý exemplář a jěště z prvních let výroby.



Veselá příhoda

Jedu si tahle jednou přivydělat nějakou tu kačku. Jedu si po městě stylem prd, prd. Najednou vidím policajty přímo v dráze mého pohybu! Sakra není kam uhnout. Co čert nechtěl. Policajt s plácačkou vyběhne do silnice a začne na mě mávat. Nu což, tak zastavuji. Policajt povídá onu klasickou větu. "Dobrý den, pane řidiči. Silniční kontrola. Připravte si vaše doklady a doklady od vozidla." Nebo nějak hodně podobně. Už nevím přesně. Vypnu motor a vyndám tedy vodičský průkaz, technický průkaz (snad si nevšimne, že není registrován na mě, ale na jistého pána s datem narození v roce 1908). Haha nevšiml.

To jsem ale ještě netušil jaké další překvapení mě čeká! Policajt povídá: "Zapněte klíček a šlápněte na brzdu!" Cóóžéé? No tak to udělám, ať má radost. Pohnu tedy přepínačem v předním světle (s vyplým motorem) a šlápnu na brzdu a čekám co bude. Policajt: "Vždyť vám nesvítí brzdové světlo!". Asi tři minuty se mu pokouším vysvětlit, že Mustang nemá akumulátor ani brzdová světla a že tudíš jeho požadavek nelze splnit. Na čež nastává drobná výměna názorů. Díky bohu se do toho vloží jeho kolega !mladší asi o patnáct let! a vše mu vysvětlí. Jsem zachráněn! Díkybohu. Policajt se to snaží nějak zahrát do outu, ale radši mi vrací doklady a nechává mě odjet. Miluju policajty



Historický vývoj Mustanga

Vývoj Mustanga nastal po průzkumu trhu, kdy se ukázala potřeba přiblížit se konstrukcí pionýra ke klasickému motocyklu. Protože konstrukce nového motocyklu včetně zkoušek trvá několik let, bylo rozhodnuto použít součástkovou základnu z pionýra Jawa 20. V té době od Jawy kupovala italská firma ItalJet motory a další díly z pionýra a stavěla si vlastní sportovní verzi, která byla předlohou pro nový typ Jawa 23 Mustang. I když podmět k vývoji vyplýval z výzkumu našeho trhu, byl Mustang nejprve určen pouze pro vývoz. Když byl motocykl poprvé představen, jeden z funkcionářů vyhrkl: „Probůh, to je nějaký nedodělaný.“



Největší starosti měli kupodivu pracovníci PZO Motokov, kteří museli v krátké době zařídit ve spolupráci s italskou firmou Italmmez řadu komponentů z dovozu (světlomety, elektrovýzbroj atd.), Na vývoj byl totiž urřen pouze velmi krátký časový úsek. To vše se pochopitelně promítlo nejen do kvality, ale i renomé značky. Přední světlo Aprillia bylo brzy nahrazeno světlem z Jawy 90 (s hranatým tachometrem), jejíž výroba se zaváděla tentýž rok (1968).



V roce 1969 se Mustang vyráběl již čistě z našich součástek a začal se prodávat i u nás. Dostal zadní světlo z Jawy 20, nový lichoběžníkov kastlík na nářadí a nové sedadlo. Jeho vzhled měl na první pohled blíže k „velkým“ motocyklům. Největší změnou byla velká lichoběžníková palivová nádrž (8 l) a absence krytů, typických pro řadu 05, 20, 21. Ostatní prvky zůstaly. Rám byl téměř shodný, byl pouze doplněn o nosník pod sedadlem.



Tento model stal jedním z nejoblíbenějších a jeho výroba přetrvala do roku 1982, kdy uzavřel jejich výrobu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 19.08.20 v 15:32 10b.

krásný původní stav! Můj první vysněný stroj , nakonec jsem tehdy koupil nepojízdnou dvacítku a tlačil 15 km domů

Vendy13
Vendy13 napsal 07.10.15 v 15:04 10b.

pěknej nevíte někdo číslo barvy?

xrc4
xrc4 napsal 06.02.13 v 20:45 10b.

Ach ty policajti :DDDD

fichtlrider
fichtlrider napsal 08.12.11 v 18:16

tak tohle je vážně super mám taky rok 1971 a v létě ho chci dát taky do téhle podoby

Áda17
Áda17 napsal 15.08.11 v 23:46

jo tak toho sis pěkně vymazlil :) 10b mateřskej stroj v pěknym stavu

Více komentářů



TOPlist