renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Manet Tatran S 125 (1965)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník udinar
Vloženo 30.1.2009
Aktualizováno 14.10.2009
Zobrazeno 6 361x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 6.6

Oprava spojky a elektriky

Vloženo: 29.03.2011, Uskutečněno: 29.03.2011, Zhlédnuto: 93x


Tak jsem se nedávno pustil do pořádné údržby mého Manetka a to po sedmi letech provozu a 10.000 Km za tu dobu najetých. Nakonec z toho byla docela veliká oprava spojky, výměna primárního řetězu a velká záhada v elektrice. Ale postupně!
Věděl jsem, že moje spojka už není v nejlepším stavu a proto jsem chtěl vytáhnout motor z rámu a podívat se motoru na střívka. Když jsem sundal výko spojky, našel jsem dost neutěšený pohled. Celý prostor převodovky byl černý jak bota a v karteru byla od vytahaného primárního řetězu vybroušená slušná drážka. Proto jsem z fichtlkrámku obědnal nový řetěz a také jsem si koupil nové gufero ke klice, neboť mi bylo jasné, že motor si bral olej z přeodovky a propouštěl část tlaku do převodovky (odtud ta černá barva oleje). Pak jsem se pustil do rozebírání spojky. Šlo to lehce, ale když jsem sundával vnitřní spojkový koš, zůstal mi jeden čep koše (celkem jsou čtyři) v ruce. Prostě se ulomil. Naštěstí jsem měl jeden náhradní doma, ale ten byl z novějšího modelu a měl v sobě vyhloubení pro pružiny spojy, což můj původní neměl. Takže jsem musel řešit délku pružin. Zkusil jsem to vyřešit klasickýma podložkama, ale to se, po složení a zamontování motoru do stroje, ukázalo jako neúčinné. Takže jsem musel spojku dělat dvakrát, z toho podruhé přímo na stroji. No nakonec se to povedlo tak, že jsem do spojky dal nové lamely a ještě jednu plechovou lamelu navíc jako vypodložení. Pak přišla na řadu závada v elektrice. Nechtěl mi totiž troubit klakson. Nejprve jsem rozebral a vyčistil spínač. Ten byl stoprocentně funkční, ale klakson ne a ne troubit. Proto jsem zkusil napojit klakson přímo na baterku a klakson také funkční. Tak jsem šel po drátech, jestli nejsou někde přerušené. Ovšem dráty byly také bez sebemenšího problému. Zkusil jsem proto, jetli spínač propustí proud do drátů a světe div se, proud do drátů šel. Už jsem nevěděl co mám dělat a tak mě napadlo změřit, kolik toho proudu vlastně do drátu jde. Bylo mi divné, že do drátů jde jen 9,5 V, když baterka je nabitá naplno a všude je napětí 12V. Tak jsem šel po drátech až k pojistkám a tam byl zakopanej pes. Polské pojistky z plastu a s hliníkovým plíškem. Plíšek zoxidoval a pojistka měla veliký přechodový odpor. Vyměnil jsem pojistku a vše je zase v pořádku, ale hledáním této záhady jsem ztratil dva dny. Prostě veteráni, to je běh na dlouhou trať a musí to člověka bavit.
Dneska je Manetek zase v provozu a 30.4.2011 jej budu, spolu se Skutrklubem Čezeta vystavovat na jarní Motortechně v Brně. Přijďte se podívat!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist