Následník mojí Cagivy Militari. V současnosti jedna z mála motorek, která se koncepcí blíží k tomu, co kdysi uměli XT nebo DR.
První dojmy - Oproti mé předchozí Cagiva W12 ukrutný tah motoru a podvozek, který přeskáče kde co. Prvé seznámení se vstřikováním a chcípáním v utažených zatáčkách. Jinak ergonometrie a ovládání 1A.
Motorku bych doporučil pro - Motorku mohu doporučit každému, kdo hledá "univerzálního vojáka" s nízkými náklady na provoz. Hodí se jak pro blbnutí okolo komína a hobby enduro, expediční jízdy mimo asfaltové komunikace a po přečalounění sedla uživatel zvládne i značný kilometerový nájezd. Menší postavy mohou mít problém s výškou motorky - mám 173cm, motorku jsem snížil o 3 cm a na specifický způsob nastupování a na to že ne vždycky v terénu došlápnu na zem jsem si musel zvyknout.
Doplňky na motorce - Padáky, externí zásuvka, zadní a boční nosiče zavazadel, přečalouněné sedlo, Scottoiler, odnímatelné plexi
Recenze
Zkušenosti zatím nevalné, neb ji mám teprve od listopadu 08. Příjemné bylo zjištění o spotřebě - na cestě nebyl problém zůstat pod 3,5l. Nepříjemné je že blatník nestíhá a pustí ten maglajz co je na našich cestách až na přilbu, takže po 15-ti minutách nejen že nesvítíte, ale i nevidíte. Také řadící páka je poněkud na ráně. 2x jsem odložil a 2x ji musel rovnat do funkční polohy. Oproti srovnatelné konkurenci je ale lehčí (suchá hmotnost 144kg). Není zbytečně přetechnizovaná, ale s vychytávkama, např. palubní zásuvka, přes kterou lze nabíjet baterii, nebo vypínatelné ABS. Víc zkušeností zatím nemám. Až je získám, budu dále referovat.
20.04.09 po prvních ca.1000km:
Blatník ani s nástavcem nefunguje jak má, takže bude nahrazen univerzálem od Acerbisu. Podvozek v terénu (až na tu ukrutnou výšku) funguje komfortně - pneumatický tlumič (zatím) drží tlak a neutíká. Po intenzivním dešti mi zůstal podsvícený displej tachometru i při vypnutém zapalování - závada pominula sama po dvou dnech intezivního slunění - bude nutno řešit v rámci záruky. Dále došlo (nevím proč - kapaliny bylo dost) ke zavzdušnění přední brzdy což v kombinaci s ABS znamená zase návštěvu servisu. Škoda, že tahle fajn motorka je v několika nedomyšlených detailech takhle degradována, což v souvislosti s "hustou" sítí autorizovaných servisů (Je ještě jiný v ČR než Autec v Praze?) kazí jinak dobrý pocit z práce soudruhů z BMW.
30.06.09 ujeto ca 5000km Motorka funguje OK. Stroj však doznal určitých úprav - především barevné provedení místo BMW-tradiční kombinace bílo-modré se stala více zelenou (nějak jsem si na tu barvu u Cagivy zvykl a vyhovuje mi), instaloval jsem Scootoiler (no to jsem vážně zvědav) a pořídil odnímatelné plexi od GIVI. Motorka se tak (jak doufám) stala více "reisetauglich", jak by řekli v zemi jejího původu - neboli způsobilá k cestování, jak zní kostrbatý překlad.
04.09.09 ujeto celkem 11600km:
Během července a srpna v průběhu 18-ti dnů ujeto 5500km (SK, Ro, UA, A, SLO,CHR). Vyměnil jsem olej a filtr. Motoricky bez závad. Je jeden, ale zato v součtu dost drahý problém. Během jízdy na dálnici v Chorvatsku umřela bez výstrahy baterie. S tím související náklady vyšplhaly na výsledných ca.400€ : odtah, náhradní baterie (bo kde vzít v Chorvatsku v sobotu večer originál..že),2x marná cesta do autorizovaného servisu ve Splitu a poté1x do Bjalsko Biale, zakoupení originální baterie. Autorizovaný servis ve Splitu nebyl schopen za 5 prac. dnů zajistit novou baterii, neboť prý nejsou skladem ani u výrobce (myšleno BMW). Ačkoliv v ČR jsem typově shodnou baterii obdržel do 2 dnů od objednání - u běžného prodejce motorek pana Gelnara v Krnově. Takzvaná zárukamobility se u BMW vztahuje jen na prvomajitele a to i když je motocykl v záruce. Takže jako druhý majitel nemám na náhradu vzniklých nákladů nárok - proč???, když byl motocykl v záruce??? - na to mi v BMW řekli - proto (zjednodušený překlad obšírného zdůvodnění). Shrnuto: servisní síť mimo Německo mizerná, stejně, jako ochota a schopnost řešit celkem banální problém. Škoda, protože motorce jako takové, nemohu nic vytknout.
02.01.14
Po vychytání dětských nemocí a realizaci všech svolávaček (v r. 2011 - baterie, držák rozdělovače ABS, horní vodítko řetězu, kryt pneumatického tlumiče - pozn. ten původní mi prodřel plášť tlumiče až na kord, takže jsem toto reklamoval jako konstrukční vadu a po trochu intenzivnější korespondenci s BMW a ve spolupráci s CarTec Ostava - jsem obdržel tlumič nový) mám najeto ca 38.000. Jak postupoval čas a projevují se důsledky používání, měnil jsem náplň a gufera v šavlích(2010 - potom jsem instaloval neoprenové manžety a mám (zatím) pokoj), ložiska v kolech (2012) a lehce repasoval ložiska řízení(2013). V roce 2013 jsem si nechal v Cartec OV instalovat upgrade software, v důsledku čehož je motorka ještě trochu agilnější. A jinak zatím stále jen jezdím a jezdím. Servisuji podle manuálu a doufám, že to tak ještě dlouho vydrží.
01.04.14
Najeto 39.800 - kompletní servis podle manuálu: revize šavlí s výměnou oleje, (pozn. Poprvé jsem měnil tekoucí gufero na šavli po 1,5 roku užívání v r.2010. Od instalace neoprenů zatím gufera netekly), kontrola ventilů (nové podložky), preventivně vyměněný rozvoďák, kontrola ložisek a gufer v kolech, kontrola uložení kyvné vydlice, výměna oleje v motoru, výměna brzd. kapaliny, instalován duální (samodomo) injektor pro scootoiler, nasazeno nové(druhé v rámci řetězové sady) sekundární ozubené kolečko = za těchto cca. 40.000 je to 2. řetězová sada a předpokládám, že ji letos ješte pojezdím.
Parádní expediční stroj
10b
Jéjda - tu odněkud znám
Super Brambůrka vzkutku nevšední modifikace to musím vážně uznat, přeju hodně krásných zážitků jak v terénu tak i mimo něj a vždy šťastný návrat domů
dobrý úpravy není na expediční stroj
G 650 Xchallenge vlastním jeden rok zatím vše ok.Hodnocení až na zadní perování dobrý.Mohla by tam být šestka.Letos s tím skusím Rumunsko,tak potom budu chytřejší.