renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 1000 (1987)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník megacruiser
Vloženo 26.10.2008
Aktualizováno 15.5.2015
Zobrazeno 3 982x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Velká, silná, těžká. Neodpouští chyby, chce to s citem zacházet s plynem jinak hrozí prokluz zadního kola i na otáčky kolem volnoběhu. A gumou to není, ta je nová, je to prostě stará mašina co nemá uměle omezenej spodek jako dnešní motorky :)

První dojmy - Motorka těžká jako prase. Ve srovnání s GPZ 550 extrémní výkon. Ne tak pohodlný posaz. S původní sjetou pneu velmi špatná ovladatelnost. Brutální zrychlení, kterému nestačí žádné auto.

Recenze

Pořádná robustní mašina. Dimenzovaná tak aby vydržela věčně a ještě pár dní k tomu :) To se odrazilo na váze, ale těžiště je vcelku dole tak se to dá zvládnout (mám 65 kilo), akorát manipulace na místě je trochu problém... Motor je jak z auta, rám vede ještě kolem něj, takže na šířku je mašina opravdu "kus". Ale není nutné zaujímat posaz s doširoka roztaženými koleny, nádrž je příkladně úzká v místě kde jsou kolena, ne jak u dnešních čtyřválcových motorek. Kapotáž chrání dobře před větrem. Akorát rychloměr ukazuje asi špatně, není možný aby to jezdilo tak rychle ;) Rozhodně se nejedná o motorku pro začátečníky nebo uživatele dnešních moderních strojů, tito lidé by asi měli problém se syrovým projevem téhle babičky.

Klady:

velmi silný motor, hlavně ve spodku, vcelku pohodlný posaz s úzkou nádrží, superstabilní podvozek dokonce i na "kočičích hlavách", rychlá reakce na plyn (závodní karburátory s poloplochými šoupátky), robustní motor, ochrana proti větru (první sériová motorka na světě s kapotáží optimalizovanou v aerodynamickém tunelu), ve své době nejrychlejší sériová motorka, dobře svítí

Zápory:

vysoká hmotnost (265 kilo) daná konstrukcí a požadavkem na absolutní stabilitu, velká šířka, motorka nevhodná do města, na místě těžká manipulace, jízda v předklonu není dlouhodobě moc pohodlná

Kdo chce vidět tuto motorku "naživo", stačí na youtube vyhledat "Kawasaki GPZ 1000 RX"., druhý odkaz to je.

Momentálně nepoužívaná a částečně rozebraná - chtělo by to vyměnit rozvodový řetěz. Jenomže není čas takže asi půjde na prodej včetně sady nových plastů, orig. výfukového potrubí a dalších věcí které na ni mám...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
falcon1100f
falcon1100f napsal 31.10.13 v 20:16

Tezetka
Tezetka napsal 03.06.10 v 08:47

Určitě pěkný a zachovalý stroj! Ať slouží další desítky let a dělá jen radost Určitě za 10

majkys
majkys napsal 11.03.09 v 19:15

super stroj,10 a pohodové kilásky Zdravím Tě Majk

Petr67
Petr67 napsal 11.03.09 v 12:05

Pěkné stroje máš a hlavně to jsou držáky Přeji pohodovou sezonu a hlavně bez nehod a poruch přeje Petr67 . Dávám 10B

Touringrider
Touringrider napsal 31.10.08 v 08:21

zdar kolego!

vypada pekne ta Tvoje...
premyslim o Tvem popisu... jako ze neodpousti chyby a ze se musi opatrne na plyn... Ja se toho bojim.. ze mi hrabne zadek v nejnevhodnejsi okamzik a pak se 300kg s plnou nadrui a kapalinama chytne a kopne me z motorky nekam po tecne do riti...
ALe popravde - jeste se mi to nestalo.. parkrat si uz hrabla.. ae jen tak "neskodneů vets pouze na dvojku a to v unoru... nebo breznu, kdyz bylo teplo tak ani ne... ale je fakt, ze ve vetsim naklonu mi to ani nenapadne pokouset a snazim se na nji bejt jemnej.. to je ale zpus respektem z uzke gumy... tezko rict.. Co na ni jezdis za gumy? Ja si myslim ze udelaji hodne moc... a ne ze ne.. Dal jsem na ni AVon Azaro - protoze to jsou jediny R-radialni gumy co na to jde koupit s rychl. indexem Z. Taky to je jedinej Sport Touring, jeste jsou myslim jiny radialky, ale uz jen Tourer. Jinak je snad vse co se prodava v sade jen diagonal. Jasne da se koupit jina guma na prdek a ma zadek, to by se mozna dalo vybrat lip, ale to jsem nechtel... Kazdopadne jsem najel na gumach nejakych 12.000 a mozna bych jeste dva najel - nez by zacli z toho lezt provazky... Ale ted uz je zima, tak si na ni dam zase novy, aby to klouzlo v tom chladu co nejmin...

ale soujlasim se stabilitou - ta je super. Ackoliv - v naklonu na vytocenou 4ku, nebo pak petku coz musi byt nekde 210 - 230 kdyz púrejedes vlnu, tak se chudinka zavlni jako stara otrokyne kdyz ji das ranu bicem a jednou me malem shodila, normalnme malem me to z ni vystrelilo..

Pises ze Tvoje ma teziste nizko... me se zda, ze mpje ho ma docela vysoko..ten robustni motor s velikou hlavou. taky velka nadrz (na dnesni pomery - a zaplat panbu za to)

no a tachometr zase tak moc nelze.. :) alespon u me... vets ani okolo dvou stovky ne vic nez o deset... ale je fakt ze zadnej radar neprobehl... spis jen porovnani s ostatnima nebo s tema vesnickejma "radarama" ale ty zase nezridka u vyssich cisel zhasnou...

No a pak si jeste troufnu nesouhlasit s tim, ze to neni moto pro zacatecniky... Ja na ni zacinal, muj prvni vetsi japonec, nebo prroste prvni poradna motorka... a prijde mi naopak ze je hodna... Mam kit na brzdy vpredu, tak to i brzdi, myslel jsem ze ne, ale v Moste jsem zjistil ze asi fakt JOOO.. a to i v porovnani s CBR600 (nastejno) a CBR1100XX - ta sice taky brzdi, ale musis se do toho oprit jako hluchej do vrat - no mozna jen spatnej kus...

kazdopadne.. at Ti to (at nam to) jen jezdi.. a bez nehod...!!! Rad Te nekde uvidim na ceste...

Více komentářů



TOPlist