renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Zephyr 550 (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník WenCa
Vloženo 9.8.2008
Aktualizováno 4.5.2011
Zobrazeno 12 578x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Parádní motorka, přesně to, co jsem si představoval Momentálně již motocykl nevlastním. Rozhodně jsem jej neprodal, proto, že by byl slabý, naopak mi na silnici motocykl velice vyhovoval a to i při jízdě se spolujezdcem.
Pokračování níže:

Více fotografii

Recenze

Klidná pohodová motorka, s minimem vybrací, vhodná pro začátečníky a menší postavy - ale i zkušenější jezdec se hezky povozí. Sedlo je celkem nízko a je pohodlné, posaz je OK, jen nohy jsou na cestování možná moc skrčené... Po 700km na jeden zátah mě boleli kolena a často jsem přesedal na místo spolujezdce... Ale dalo se to

Motorku jsem měl vybavenou plexi štítkem od Ermaxu - vůbec se mi nelíbil, ale byl velice praktický, takže jsem ho namontoval vždycky na dovolenou. Jak jsem už zmínil, na motorce jsem absolvoval několik delších jízd, konkrétně tajný závod Transpublik CUP 1. a 2. ročník. Jel jsem cestovním tempem, poprvé s časem cca 12,5 a podruhé cca 14,5 hodin. Vždy to dalo něco kolem 700km. Motorku jsem koupil s nosičem na kufr a demontovatelnými nosiči na brašny. Původní nosič na kufr se opakovaně zlomil a jeho svaření bylo vždy jen dočasné - následovala tedy výroba nového nosiče z nerezu, který měl proti původnímu jeden úchytný bod v podsedlovce navíc - od té doby jsem byl s nosičem spokojen. Dále nosič funguje jako madla spolujezdce - ten se na sériové motorce nemá vůbec čeho chytnout, ani se opřít o nádrž kvůli jejímu sklonu.

Jinak co se spolujezdce týče, tak sedlo je pohodlné a žádné stížnosti na adresu pohodlí jsem od spolujezdce nedostal ani při cestě ze Slovenska domů (cca 500km). Stupačky jsou akorát vysoko a nosiče s brašnami nepřekáží.

Co se podvozku týče, zadní tlumiče jsou plně nastavitelné, přední vidlice je bez nastavení a hodnotím ji jako měkkou. Možná byly pouze unavené pružiny, nevím, neřešil jsem to. Jen jsem si na horší silnici jsem musel dávat pozor (konkrétně dlážděnka v naší vesnici ).

Brzdy hodnotím jako lepší průměr ve své kategorii. Přední brzda byla zpočátku velice "měkká" a hůř se dávkovala, to vyřešila montáž pancéřových hadic a především rozborka a repase brzdičů. Zadní brzda je dostačující a nekouše se. Používal jsem ji pouze na dobržďování a stání.

Co se řízení týče, motocykl je velice dobře ovladatelný a mrštný například ve městě. Velice dobře se s ním dá zatáčet v malé rychlosti na malém poloměru. Kličkování v dopravní zácpě mě na téhle motorce vážně bavilo S čím jsem já osobě měl problém bylo občasné vlnění nebo spíš rozkývání se motocyklu ve vyšší rychlosti (zbruba od 130 víš). Párkrát se mi to stalo na dálnici, když byla motorka naložená. Toto se stalo, pokud jsem udělal nějakou chybu, samo od sebe se to nestalo. Ovšem mimo dálnici se mi to stalo, pokud jsem jel opravdu "pilu" a prudce jsem šel na brzdy ve vysoké rychlosti a motorku jsem začínal tlačit do náklonu - to bylo obvzlášť nepříjemné. Vyřešil jsem to montáží tlumiče řízení. Na tuto motorku žádná montážní sada neexistuje, tudíž se musela vyrobit. Nebylo to nic jednoduchého, nebylo tlumič moc kam dát, takže se nakonec udělal složitý svařenec, který vycházel z pod nádrže k vrchním brýlím a na něj se přes kloubek připevnil tlumič. Na vrchní brýle se připevnilo rameno, ke kterému se přišrouboval konec tlumiče. Chvíli jsem si hrál s nastavením tlumiče (měl 13 poloh), než jsem našel vhodnou tuhost. Poté veškeré popsané nežádoucí vlastnosti v řízení zmizeli. Zároveň musím podotknout, že se neobjevila žádná negativa (pouze pokud se tlumič utáhnul opravdu na maximum, tak se motorka nechtěla na výjezdu rovnat a setrvávala v náklonu).

Motor má hladký průběh a je laděný hodně na nízké a střední pásmo. V nízkých otáčkách jde mnohem plynuleji a i lépe táhne ve srovnání s Banditem nebo Hornetem. Samozřejmě mluvím o otáčkách do 3 tisíc. Možná někdo bude tvrdit, že tam nikdo motor nepoužívá, ale já to dost často využíval například ve městě, když se pomalu pohybovala kolona nebo jsem jen pomalu někde projížděl. Spojka prostě nebyla potřeba, motor si nechal líbit přidání klidně i na 1500 otáček a bez kuckání nebo dušení se plynule rozjel.
Co se spotřeby týče, rozptyl je opravdu velký a záleží pouze na jezdci. Při běžném ježdění jsem jezdil za 4,5-5 litrů na sto. Při výletu s kamarádkou, který jela na 125ce jsem jel dokonce za 3,3 na sto, ale skoro nikde jsme nepřesáhli 80 km/h. Naopak na dálnici při rychlosti cca 150 (od Plzně až do Hradce Králové) si motorka brala 6,8. Pokud vás zajímá spotřeba na okruhu, tak vycházela na rovných 10 na sto. Jak jsem už psal, nejčastěji jsem jezdil za těch 5.

Párkrát jsem s motorkou zavítal na okruh (Vysoké Mýto) a byla to velice dobrá zkušenost. Jízda, o které jsem si do té doby myslel, že je "pila", byla ve skutečnosti spíš výletnické tempo. Na okruhu se člověk s motorkou mnohem lépe sžije a seznámí se s jejími vlastnostmi. Přestože Zefír rozhodně není motorka vhodná na okruh, zajezdil jsem si moc pěkně a na takto technické trati jsem byl schopný jezdit srovnatelně i lépe než jezdci silnějších a sportovnějších motorek - samozřejmě já se musel hnát na maximum a dělat všechno možné a nemožné, zatímco oni ne. Motorka mě začla limitovat hlavně v pravém náklonu, kdy sem začal dřít svodem výfuku - možná by se toto zlepšilo, kdyby nebyla tak měkká vidlice. Stejně tak po delší (okruhové!) jízdě začala znatelně měknout přední brzda a ztrácet účinek. I tak se podařilo "dát" mé první koleno (ještě v textilních kalhotách, které jsem na koleně prodřel), sjet gumy na samotný okraj a ožmolkovat je jako závodní slick.

Okruh mě vážně zaujal a velice jsem si takové ježdění oblíbil. Ke konci sezony 2010 už jsem víceméně jezdil pouze na okruh a zpět, jinak jen výjimečně. To byl i důvod, proč jsem motorku prodal - bylo škoda jí na okruhu trápit. Rozhodně nejsem jezdec, který by tvrdil, že motocykl měnil proto, že by byl slabý a nestačil mu, to v žádném případě. Zephyra tedy duporučuji každému, kdo má rád klasický Japonský styl (kulaté světlo, žebrovaný motor, chromovaný výfuk ve tvaru konusu), nehoní se za maximálními výkony a spíše má rád pohodlí a trochu i neokoukanost - přecijen těchhle motorek není mnoho.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hlemejzd999
hlemejzd999 napsal 11.05.10 v 13:35

nádherná mašina ...klasika se neokouká 10b

Adry
Adry napsal 16.07.09 v 22:26

Pěkna klasika přeji pohodové km a dávám 10b

GSXJarda
GSXJarda napsal 13.07.09 v 19:53

Hezká .viděl jsem tě na TPC

WenCa
WenCa napsal 10.07.09 v 18:49

maras> Já to říkám pořád, v pěti tisících sepne turbo a letí to jak ďas

maras
maras napsal 10.07.09 v 10:00

Piští jak oturbená

Více komentářů



TOPlist