renocar_duben



PROFIL MOTORKY

MBK Skyliner 150 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jirkasysa
Vloženo 8.8.2008
Aktualizováno 22.4.2009
Zobrazeno 3 459x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tmavě modrá, až černá metalíza, velké plexi, originální stav z výroby, drobné oděrky, dovoz z Itálie /orig.TP 1 majitel, najeto 8,5 tis/.

Recenze

Jako kluk jsem na fichtlu (Jawa 20) najezdil na ryby a po západních čechách od svých 15 let hezkých pár km, po příchodu z vojny vedla první cesta do mototechny pro Jawu 350 (634-8-16) na které jsem i díky partě kterou jsme měli v ulici ( mj. VC Brno byla povinnost - později každý rok tradice, kam jsme jezdili skratkou přes Michalovce) nalítal cca 60 tis. km a nevyloudit ji na mě kamarádův syn v 93 roce asi bych ji měl dodnes.

Skůtříka jsem si dovezl z Ledců u Slaného /Skůtrpoint/ 16.6. a od té doby dodnes mám najeto i díky denodenímu ježdění do práce přes 2 tis. km. (M.Lázně-Teplá-M.Lázně).

Původní majitel byl asi trochu salámista, takže první co jsem řešil bylo zamykání sedla - zkušenosti se skůtry nulové, začal jsem promazáním zámku pod sedlem, : nic - sundání sedla spolujezdce - odkrytování pastových bočnic sedla, sundání mostu se zámkem promazání bovdenu - nic, pak nastala nutnost podívat se na spínací skříňku z druhé strany - zbytečně jsem vyšrouboval asi tisíc šroubků a vrutů z vnitřní strany, než mě došlo, že naopak musí dolů celá přední kapotáž - teď jsem teprve pochopil, proč v manuálu je vše kromě výměny žárovky, jak ve předu tak vzadu. Když jsem se sevřenými půlkami "ofuflíkovával" asi tisíc plastových "nyplíků" (a všechny to přežili) představoval jsem si jak bych asi měnil žárovku před dopravním orgánem na silnici ... -:). No zadařilo se, a veškerá závada se skrývala v gumové "převlečce" ,která má na seřizovacím mechanismu (matce) vůle bovdenu pravděpodobně zabraňovat jejímu povolení. (Typyckyitalské - "Typíčoitaliáno"). Byla totiž stazěná pod tímto seřizovacím mechanismem a tím natáhla lanko v bovdenu tak, že nemělo žádný krok - bylo pořád napnuté a zámek sedla tudíž otevřený. Bomba - tak půlden zábavy byl za mnou.(Po nasazení kapotáže zpět jsem ze samé radosti samo zapoměl zapojit "štekr" se světly - tak repete blbečku...)

Druhý "poblém" byl vyčvachtaný "velký" hliníkový tepelný kryt výfuku který vydával šílené pazvuky. Poprvé, tedy ihned, jsem ho vyvložkoval hliníkovými podložkami mezi ně gumu jako "pružinu" pak podložku a pérovku, dobrá, spraveno, zapomenuto, že je skůtřík samý plast a rezonuje přenáší zvuky celým svým tělíčkem mi došlo asi po 500km, když se napřed při plném plynu začaly ozývat kovové zvuky "rozpadající se klikovky" zadřeného motoru" a napadaly mě i horší hovadiny , a stále se to stupňovalo - už jsem se pomalu proplazil a proklepal celým skůtrem a zdroj jsem ne a ne najít (jakoby rezonovala "palubka, motor atd.) Pak jsem jednou nechal nechal spát místo v garáži - po pár pivech - skůtříka v restauraci-penzionu vedle germána s endurem, ráno jsem vyjel, a po pár km zjistil, že germán nutně potřeboval můj šoub z tohoto krytu. Protože jsem pospíchal sundal jsem toho mrchota (kryt) a hle: šepot květin a a při plném "hevtu" ani muk jen bassové pobrouknutí. Takže teď už jsem to opravil snad napořád a je klídek - jen jsem si asi 500 km kazil radost z jízdy kvůli kravině.

Celkový dojem: po zkušenostech z "čízy 175", na které jsem se také v mládí občas svezl jsem čekal "kozu", kterou nebudu moct příliš naklopit a která mě na vodě podrazí. Zaplať Marxs a Engels je to jinak, díky nízkému těžišti jsem docela překvapen a už se těším pokaždé, když to vohnu víc kdy se vymelu , zatím nic.

Jezdí to i do slušných kopců v poho 80-90, (s mojí 102kg maličkostí) rovinky na 3/4 plynu okolo 100 a s kopce jsem udělal i 125.

Pod sedlem vozím v pohodě tašku s notebookem a druhou s "krámama" jako foťák, "A4 papírydoprácevdeskách" atd. - helma a kombinéza se tam složí v poho.

Když se kochám jezdím tak za 2,5l když pospíchám maximálně za 3l.

Nezvykl jsem si zatím pořádně jen na 2 věci - nemožnost "vykvaltovat skopce" - neutrál na skůtru prostě nefunguje, a při hodně pomalé rychlosti - skoro balancu na křižovatce se peru-přetahuju při prudkém odbočování s řídítky malá kolečka a velký rozvor dělají své...

Velmi příjemně mě převapilo pohodlí pro nohy kdy oproti ostatním skůtříkum díky absenci rovné podlahy sedíte buď na "motorce" se skrčenými, nebo na "choopru" s nataženými ploutvemi.

Jelikož jezdím za každého počasí tak mě překvapila i vymakaná kapotáž, která s mým velkým plexi mě prakticky včetně rukou - rukavic "udrží v suchu".

Myslím, že jsem se nesplet a pořídil si přesně to co jsem potřeboval a chtěl, postrk do práce a na ryby na kterém se necrcám 70tkou, a svezu se kdy chci, kam chci a levněji než vlakem, autem, nebo autobusem...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist