renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Gilera Nexus 500 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kostík
Vloženo 14.7.2008
Aktualizováno 10.4.2010
Zobrazeno 22 409x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Skútr s vlastnostmi motorky. Nebo motorka s variátorem? Jednoválec, čtyřventil, pětistovka, stříkačka, 40 koníků a zlatá bremba. Červená, vše sériové. Zatím.

Více fotografii

Recenze

Vrátil jsem se do jedné stopy!
Snad po 20 letech jsem opustil výhradně plechovky a sedl za řídítka a na dvě kola!
A je to už zase paráda, zvykl jsem si rychle!

Vybral jsem si pohodlný, rychlý skútr s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Projížďky okolím, cesty do práce (za každého počasí) a občas delší výlet nebo cesta na sraz s kamarády na podobných strojích.

A protože chci najezdit ve zdraví ještě hodně kilometrů, tak se hodlám podle toho na silnici chovat! Což ovšem neznamená, že bych chtěl omezovat plynulost silničního provozu bezdůvodně pomalou jízdou (§18 odst. 2b zák. 361/2000 o silničním provozu)...

Jezdím za do 4,2 l/100 km, pohodová cestovní rychlost je tak do 130 km/h, ale jede i trvale 150 km/h (i se spolujezdcem) a papírovou maximálku 160 taky hravě dosáhne (vše podle palubního počítače).

Ochrana před nepřízni počasí je velmi slušná, v noci to perfektně svítí (2x H7). Na horších cestách se projeví tvrdé zadní odpružení (je to skútr, není to žádné enduro - lesním cestám se už raději vyhýbám), ale pro kličkování v městských kolonách se naopak velice hodí variátor, přičemž rozjezdy (na křižovatkách) jsou naprosto vynikající (0-100 km/h za 6,6 s).
Jízda po dobré dálnici je pohodová, drncavou betonovou D1 je lepší opustit a vychutnávat si zatáčky na okreskách...

Taky jsem už našel pár záporů: rychloměr je příliš optimistický (ukazuje snad +10%), pod sedlo se nevejde integrálka, stupačky a madla pro spolujezdce jsou nepohodlné, plasty moc nelícují, chrastí a špatně (slabě) to troubí!
___

Po odježděné 1. sezóně a asi 11 tisících km jsem měnil obutí. Pneu byly sjeté obě tak, že další ježdění na nich by asi nebylo moc bezpečné. Podle předpisu výrobce jsem nechal vyměnit i řemen variátoru, ale ten původní vypadá pořád velmi dobře. Schovám, třeba se ještě někdy bude hodit.

No a pak to přišlo. To, co může potkat každého z nás. A kdykoliv. A nejenom na motorce, ale i pěšky. Potkal jsem se na cestě s takovým pánem, který myslel, když právě neměl.
Místo, aby se řídil předpisy a dal přednost vozidlu jedoucímu po hlavní silnici, tak si myslel, že to ještě stihne! Dokonce snad ani moc z té vedlejší nespěchal.
Jinak pan Opatrný, který léta neměl nehodu, s řidičákem vydaným snad za dob kolektivizace zemědělství.
Bohužel myslel, že to stihne, než k němu dojedu. Bohužel to nestihl. Tak mi nezbylo nic jiného, než instinktivně brzdit a skútříka raději položit, než bych to napakoval do levých zadních dveří jeho oktávky...
Protože má rychlost nebyla až tak velká, skoro bych řekl, že v obci vyjímečně předpisová, tak se vlastně nic nestalo. Jízda po asfaltě po protektoru v rukávu bundy je trochu drncavá a ta látka docela klouže, takže trvá dlouho, než se to zastaví. A ani si nechci představit, jak by to "klouzalo" po vlastní kůži!

Vlastně se nic nestalo. Trochu potlučený člověk, trocha poničených plastů a ohnutého železa, proražená LZ pneu na oktávce, roztrhaná bunda a kalhoty, ale bohatší o zkušenosti, bez kterých bych se raději obešel...

Neptejte se mě na zkušenosti s tzv. Českou pojišťovnou a se servisem Moravamotors v Krhové, kde byl skútr (asi omylem, jak dnes už vím) zakoupen! Protože, mám-li se chovat slušně, pak neřeknu ani slovo!
Neschopnost jinak děsně ukecaného spolumajitele servisu cokoliv zajistit, soutěžila s arogancí úřednic České pojišťovny, která snad žije z provozování placené tzv. Klientské linky, kde se nikdy nic nedovíte. A o každou korunu se musíte nedůstojně handrkovat
.
Pomstěte se co nejvíce těm, které, byť neradi a neúmyslně, poškodíte! Pořiďte si povinné ručení u České pojišťovny! Vy jste z obliga po jediném telefonátu. A pak se už můžete jen smát tomu poškozenému chudákovi, jak bude při jednání s ČP trpět a marně se vztekat.
V mém případě čekala odtahovka na zaplacení 3 měsíce, tak jako já na platbu za oděvy. Dál už to trvá devátý měsíc a ještě není ani konec, ani vše zaplaceno.
Děkuji Dohnale a Česká pojišťovno, vždyť bez vás bych se 3/4 roku nudil!
___

A tak s příchodem dubna znovu vyrážím!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Piki
Piki napsal 23.11.16 v 22:07 9b.

Kostíku respekt tobě a postupná muka všem úředníkům...

rfarsky
rfarsky napsal 04.06.15 v 18:12 10b.

Pěkný článek,pěkný stroj ať slouží.

sanderoo
sanderoo napsal 28.07.14 v 13:05

Zdravím
Byla by možná návštěva,mám Aprili sr 300 max jsem od Ostravy a uvažuji o nexusu 500 tak bych chtěl pokecat a třeba vyzkoušet ?
Díky

pelito
pelito napsal 23.04.13 v 22:17 10b.

super stroj a bohužel pravdivá realita. Ale mě ten dobrák ujel. Držim palce a přeju pevný nervy.

FildaX
FildaX napsal 08.06.11 v 21:00

Moc pěkný skútřík

Více komentářů



TOPlist