Obecné
Motocykl mám: | Nový |
---|---|
Pořizovací cena: | 269900 |
CHARAKTER
Hravost, to je to správné slovo. Hayabusu musíte řídit, vnímat ji všemi smysly, protože pořád vypráví. Je naprosto suverénní za všech okolností a i když po ní chcete věci, které ráda nemá, poslouchá bez reptání.
DESIGN
Přehlédnout či splést si Hayabusu? Nemožné! Suzuki se podařilo vytvořit dílo nejen dokonale funkční, ale také nadčasové. Někteří ji obdivují, jiní zatracují, faktem je, že zub času se na ní téměř vůbec nepodepsal. Kamkoli se dostane, všude budí zaslouženou pozornost.
PODVOZEK
Tuhý rám a široké možnosti nastavení pružících a tlumících komponent dělají spolu s dobrým obutím motorku, která vás nikdy nenechá ve štychu.
MOTOR
Napsáno toho o něm bylo dost, takže za mě jen dvě slova: mistrovské dílo.
Pokaždé mě dovezla bezpečně domů a nikdy nezradila, co víc bych si mohl přát.
Jsem naprosto spokojený, žádných chyb si nejsem vědom. Vyhovuje mi taková, jaká je. ;)
Moje úpravy |
Lakovaná zpětná zrcátka v barvě motorky. |
---|
Motor
Spojka | |
---|---|
Průběh výkonu | |
Vibrace | |
Převodovka | |
Mechanická hlučnost | |
Zvuk | |
Spolehlivost | |
Spotřeba paliva l/100km | 7 |
Spotřeba oleje l/1000km | 0 |
Brzdy |
Podvozek
Možnost nastavení | |
---|---|
Těsnost tlumičů | |
Tuhost rámu | |
Typ rámu | Páteřový (mostový) dvojitý, hliníková slitina. |
Jízda
Sport | |
---|---|
Město | |
Cestování |
Zázemí
Ceny náhr. dílů | |
---|---|
Ceny servisu | |
Servisní síť | |
Dostupnost dílů | |
Nabídka doplňků | |
Servisní intervaly | |
Zkušenosti se servisem | MotArt (Praha): + Profesionální přístup, kvalitní komunikace, rychlé jednání, rozumné ceny. Prozatím asi nejlepší servis co jsem kdy navštěvoval. - Bohužel ani zde se servis nevyhnul chybám - při montáži motoru zapomněli na dva šrouby, které způsobily značný únik oleje. René moto (Rájec Jestřebí): + Vstřícný přístup k zákazníkovi, i velké opravy a servisní prohlídky prováděny až do popsaného selhání k plné spokojenosti. - Spolupráce ukončena po neodborně provedené synchronizaci škrtících klapek. Tlakové hadičky zapojené úplně špatně, některé vůbec. Suzamoto (Praha): + Běžný servis byl proveden vždy bezproblémově k plné spokojenosti. - Špatná komunikace ohledně stavu opravované motorky. Při každé návštěvě jsem o stejné věci slyšel jiné informace. |
Sport
Tlumič řízení | |
---|---|
Použité pneumatiky | AKTUÁLNÍ Pirelli Angel ST F 0+ km / Pirelli Angel ST R 6000+ km POUŽÍVANÉ Pirelli - Angel ST F 13500 km / Angel ST R 10000 km - Angel ST F 15500 km / Angel ST R 7500 km (defekt) Bridgestone Battlax - ------------------------- / S20 5500 km - ------------------------- / BT023R 11000 km - BT023F 17500 km / BT023R 14500 km - BT023F 15500 km / BT023R 12500 km - BT021F 14000 km / BT021R 14000 km (defekt) - BT56F 15000 km / BT56R 10000 km |
Použité destičky | Brembo 07SU19SC + 07KS05SP |
Úpravy motoru | Série |
Úpravy podvozku | ŘETĚZ AKTUÁLNÍ D.I.D. ZVMX 530 - X-kroužek - 16000+ km ŘETĚZ POUŽÍVANÝ D.I.D. ZVMX 530 - X-kroužek - 39000 km Sériový - O-kroužek - 36000 km |
Úpravy brzd. systému | 85000 km Pravidelná výměna brzdové kapaliny za specifikaci 5.1. Další mírné zlepšení stability brzdného účinku. 63500 km Instalace polozávodních brzdových destiček Brembo. Až dosud jsem si myslel, že slabé brzdy jsou chronickou nemocí Hayabusy. Omyl, pánové. Chce to jen používat odpovídající destičky. Při opravdu razantním nasazení se sice páčka propadá blíž k heftu, ale brzdný účinek je konstantní. I ve dvou se mi téměř podařilo nedobrovolné stoppie. 48000 km Výměna všech brzdových hadic za pancéřové značky VENHILL. Můžu říct, že šlo o jednu z mých nejlepších investic. Jakmile překonáte mrtvý chod páčky a v soustavě naroste tlak, drží brzdy jako helvétská víra. Při sólo jízdě je rozdíl téměř nepostřehnutelný, pokud neřádíte na okruhu. Ovšem se spolujezdcem v horkém dni na silnici plné zatáček a prudkých převýšení je k nezaplacení pocit, že se na brzdy můžete opravdu spolehnout. Zvlášť u tak pekelně rychlé motorky jakou je Hayabusa. |
Úpravy řídící jednotky | Série |
Obecné
Moje závady | 90500 km Hlasité kovové zvuky od předního kola spojené s chvěním řídítek - vysypané ložisko. Bohužel to došlo až tak daleko, že vysypané kuličky zničily vnitřní vymezovací tyčku a levý konec osy předního kola. Střed kola byl ve velmi špatném stavu, zanesený nečistotami a částečně rezavějící. Nejde ovšem o chybu výrobce, přední kolo je neurčitého původu po výměně vynucené prasknutím toho z prvovýroby při rovnání ráfku. 85000 km Autorizovaný servis zapomněl při GO na dva šrouby v pravém víku motoru. Následkem toho po čase fouklo těsnění a za jízdy ve vysokých rychlostech jsem ztrácel olej. Po přetěsnění a doplnění spojovacího materiálu funguje vše jak má. 76800 km Prasklá šála na jedné z ojnic způsobila destrukci ojnice i klikové hřídele. Příčinou bylo nedostatečné mazání vlivem nadměrné konzumace oleje především ve vysokých otáčkách. Pístní kroužky na všech čtyřech pístech byly zapečené, není ale jisté, zda problém zavinily nebo se zapekly až při běhu bez oleje. Při generálce motoru nebyl žádný jiný problém nalezen, důvod ztráty oleje není znám. 67500 km Prasklý jeden z průběžných šroubů držících motor v rámu. Naštěstí jde o šroub úplně na břiše motorky kde z hlediska tuhosti konstrukce není kritický. 62500 km Totálně rozkolísaný volnoběh. Otáčky se zasekávaly i na 3000 ot./min. a několikrát mě od kolize či pádu zachránilo jen včasné vyhmátnutí spojky. Příčinou byla neodborně provedená synchronizace škrtících klapek. Můj mechanik má u mě pořádný vroubek. 55500 km Postupně přestala fungovat páčka falešného sytiče. Ani v poloze naplno otevřeno se volnoběh nehnul. Všechno vyřešil kousek lepící pásky na gumové dosedací kolečko u členu ovládaného plynem. Vačka falešného sytiče tak opět funguje jak má. 48000 km Nefunkční náklonové čidlo odstavující motor při pádu. Příčinou byl špatný kontakt kyvadlového mechanismu, po vyčištění opět spíná. |
---|---|
Použitý spotřební materiál | Motul 7100 4T 10W-40 HIFLOFILTRO HF-138 NGK CR9E HIFLOFILTRO HFA 3907 Castrol motorcycle coolant |